Auto huren in Ecuador. Do or Don't?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Liesbethn
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2019 14:16

Auto huren in Ecuador. Do or Don't?

Bericht door Liesbethn »

Lieve allemaal,
Is er iemand die mij meer informatie kan geven over auto huren in Ecuador?
Mijn grootse vraag is of het veilig is en is een 4-wiel aandrijf aan te raden?

Wij zijn door Nicaragua, Costa Rica en Chili gereisd met een gehuurde auto en we willen dit ook doen in Ecuador.
Ik ben benieuwd?

Groetjes
Liesbeth
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Re: Auto huren in Ecuador. Do or Don't?

Bericht door Elrosso »

In 2013 heb ik met een huur auto door Ecuador gereden. Van Quito naar beneden tot Cuenca via Papallacta (tip voor je laatste nacht!) weer terug naar Quito. Het lijkt een beetje op Nicaragua. Costa Rica en Chili waren voor ons iets netter met het aan de regels houden.

Wij hebben ons niet onveilig gevoeld. Wel 1 keer in de mist in de bergen een inhaal actie van een vrachtwagen bij een bus tegemoet zien komen. Wanneer je daar op bedacht bent dan komt het wel goed.

Chili is in vergelijking met Ecuador netjes. Maar je hebt ervaring dus gewoon doen en enigszins defensief rijden. De wegen zijn daar gewoon goed. Voor je veiligheid is een SUV wel aan te raden, 4x4 is niet echt een must. Dan begint de kreukel zone tenminste niet bij je knieen.

En een tip: stop en overnacht in Guamote en bezoek de woensdag markt. Veel leuker en authentieker dan Otavalo welke echt voor de toeristen is.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Liesbethn
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2019 14:16

Re: Auto huren in Ecuador. Do or Don't?

Bericht door Liesbethn »

Dank je wel voor je uitgebreide reactie. SUV en gewone auto scheelt bijna het dubbele in Ecuador. Maar als jij zegt dat het toch echt wel een aanrader is om een SUV te nemen geloof ik je direct. Hartelijk dank
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Re: Auto huren in Ecuador. Do or Don't?

Bericht door Elrosso »

Wat ik bedoel met een SUV is een veilige grotere auto. Ga niet voor de kleinste voor je eigen veiligheid om een eventuele bots te kunnen doorstaan. De wegen zijn redelijk goed. Maar heel af en toe kan je een stofweg tegenkomen en dan is een hoge auto net even prettiger.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Liesbethn
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2019 14:16

Re: Auto huren in Ecuador. Do or Don't?

Bericht door Liesbethn »

Elrosso schreef: 30 apr 2019 18:39 Wat ik bedoel met een SUV is een veilige grotere auto. Ga niet voor de kleinste voor je eigen veiligheid om een eventuele bots te kunnen doorstaan. De wegen zijn redelijk goed. Maar heel af en toe kan je een stofweg tegenkomen en dan is een hoge auto net even prettiger.
Super! Dank je wel
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten