Rondreis Zuid-Afrika

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Thierry92

Rondreis Zuid-Afrika

Bericht door Thierry92 »

Wij zijn op dit moment bezig om onze tickets naar Zuid-Afrika te boeken. We zullen beginnen op 27 oktober in Kaapstad en eindigen op 21 november in Johannesburg. Dat betekend dat we dus 26 dagen hebben binnen Z-A. De route zijn we nu druk mee bezig, maar over een paar punten heb ik nog vragen.
De route ziet er op dit moment als volgt uit:

Code: Selecteer alles

Vlucht AMS - CPT, Aankomst kaapstad
Kaapstad
Kaapstad
Kaapstad - Stellenbosch
Stellenbosch - Hermanus
Hermanus  - Swellendam
Swellendam - Oudtshoorn
Oudtshoorn - Stormsrivier 
Stormsrivier
Stormsrivier - Addo
Addo
addo - PE - Durban - bergville
Drakensbergen
bergville  - St Lucia
St Lucia
St Lucia
St Lucia - Milwane wildlife sanctuary
Milwane wildlife sanctuary
Milwane wildlife sanctuary - Lower sabie
Lower sabie - Skukuza
skukuza - satara
satara - Phalaborwa
Phalaborwa - Graskop
Graskop 
Graskop - pretoria
Pretoria - Johannesburg - AMS
Nu zijn wij aan het twijfelen om het stuk tussen Addo en Bergville te gaan rijden, uit kostenoverweging, maar ook zeker om ook andere (minder bekende?) plekken aan te doen, dan de standaard rondreizen binnen Z-A. Is dit mogelijk en zo ja, wat zou dan de beste route zijn? We zouden dan bijv. 1 dagje St. Lucia kunnen ruilen en 1 dag Graskop/Stormsrivier? Verre afstanden rijden is geen probleem, voor mijn werk zit ik regelmatig 4-500km+ per dag in de auto.

Verder ben ik benieuwd of deze route zo goed te doen is? We hebben bewust gekozen voor Kaapstad aan het begin om zo meer kans op walvissen te hebben in Hermanus en we willen ook zeker met haaien zwemmen. De afstanden zijn nu maximaal 5,5 uur per dag in de auto zitten.

Ook zijn we nog op zoek naar leuke accomodaties/restaurants/activiteiten. Dus mochten jullie daar nog tips voor hebben, dan zijn die zeker welkom.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Re: Rondreis Zuid-Afrika

Bericht door AnnemiekeinZA »

Goedemorgen,

Ja is veel rijden, maar je ziet wel veel.
Phalaborwa - Graskop
en Oudtshoorn - Stormsrivier
Stormsrivier
Stormsrivier - Addo is heel erg om rijden, zou ik niet doen.

Ja naar Bergville is ook weer ver rijden

Het beste is altijd om een stuk van ZA te Kiezen en daar dan alles op je gemakje te doen. 500 km rijden, is gemiddeld 6 uur, Ja er zijn snelwegen, maar de meeste zijn "maar" 2 baans. Houd daar rekening mee. En in ZA rijden is toch even wat anders dan in Europa hoor.
Of er nog walvissen zijn ook nog in False bay, misschien, maar meestal zijn ze al weg rond die tijd. In Gansbaai (maar ook in False baai) kan je de witte haai tegenkomen. Maar ook dolfijnen en zeeleeuwen.

In Betty;s Bay pinguïns.

Wij nemen altijd een stukje om rond te reizen, want er is zo veel te doen en vooral te zien. Maandje geleden Weer eens Addo gedaan (Het Noorden is het beste stuk, in het Zuiden zitten nog geen dieren) Overnacht in het plaatsje Addo. Daarna naar Knysa, dan de Karoo in, Ook heel mooi Prince Albert en dan de Swartberg pass, zooo mooi gewoon
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie