Afrika
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Afrika
weet waar je aan begint om dit te doen....gevaarlijke landen..autopech, alle papieren en visa/s etc. etc.. suc6
Welke landen willen jullie precies doorkruisen? Het lijkt mij erg bijzonder om te doen. Gaan jullie met een camper?
-
- Reisexpert
- Contacteer:
je moet zeker een 4x4 hebben, met een gewone auto gaan jullie het niet zo maar redden ben ik bang voor. en zo maar ergens overnachten aan de kant van de weg kan gevaarlijk zijn ook. langs de Westkust zijn gevaarlijke landen bijvoorbeeld Nigeria.......maar er zijn er meer. En kennis van de automotor etc.. is zeker ook aan te bevelen, als je echt pech hebt. weet je dat je alles zelf moet meenemen, onderdelen, banden, veel water benzine en ga maar door.
Ik hoop dat jullie echt weten waar aan jullie beginnen! ~En veel hebben onderzocht etc.
Ik hoop dat jullie echt weten waar aan jullie beginnen! ~En veel hebben onderzocht etc.
-
Het kan wel met een 2WD, er zijn er wel meer die dat gedaan hebben maar het vereist wel goede stuurmanskunst en bv flink met je bandenspanning goochelen op de mulle stukken . Bodemvrijheid is eerder nog een vereiste omdat je vaak met extra snelheid de moeilijke passages zult moeten nemen en je niet het carter op steen of zo wilt openscheuren... en je zult heus wel eens vast komen te zitten maar met wat geduld komt er altijd wel iemand met een 4x4 die je eruit trekt
De route via de Oost is beter te doen met een 2WD. Ik ben ruim 30 jaar geleden al mensen tegengekomen die dat toen al voor elkaar kregen. Makkelijk was t niet maar wel te doen en tegenwoordig heb je zelfs de keuze hem helemaal over het asfalt te doen.
Al met al rij ik liever met een 4x4 zodat je wat meer vrijheid hebt in je gaan en staan(of rijden in dit geval) en ook bij het zoeken naar een bushcamp je betere plekjes kunt zoeken die wat verder van de gebaande paden afliggen. Maar te doen met 4x2 is het zeker

De route via de Oost is beter te doen met een 2WD. Ik ben ruim 30 jaar geleden al mensen tegengekomen die dat toen al voor elkaar kregen. Makkelijk was t niet maar wel te doen en tegenwoordig heb je zelfs de keuze hem helemaal over het asfalt te doen.
Al met al rij ik liever met een 4x4 zodat je wat meer vrijheid hebt in je gaan en staan(of rijden in dit geval) en ook bij het zoeken naar een bushcamp je betere plekjes kunt zoeken die wat verder van de gebaande paden afliggen. Maar te doen met 4x2 is het zeker