Drie weken in april, waar in Oost Azië?

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Persephone
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2019 08:36

Drie weken in april, waar in Oost Azië?

Bericht door Persephone »

Hallo,
Ik ben nieuw hier dus excuses als dit topic in het verkeerde subforum staat.

In april wil ik drie weken richting Oos Azië. Het zal mijn eerste keer Azië zijn en ik weet nog niet zo goed welk land in drie weken goed te doen is.

Wat ik zelf heb gedacht:
Maleisië en het noorden van Sumatra
Myanmar
Vietnam
Oost Java, Bali en een tour naar Kalimantan
Borneo, het Maleisische gedeelte en Brunei.

Ik wil NIET naar Thailand ;)

Heeft iemand hier advies? Welk gebied is goed te doen in drie weken? In ieder geval wil ik graag een tocht door oerwoud maken.
Ik hoef niet per se aan het strand te relaxen, misschien de laatste dag als afsluiting.
Andrea020
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2019 13:34

Re: Drie weken in april, waar in Oost Azië?

Bericht door Andrea020 »

Hi Persephone

Als je 3 weken hebt, en graag naar een oerwoud wilt, dan zou ik aanraden om te focussen op Maleisie.
Koop een ticket van en naar Kuala Lumpur; indrukwekkende stad, prima uitvalsbasis en goedkope tickets. Je kunt daarvandaan naar Malakka, een historische havenstad met Nederlandse en Portugese geschiedenis, naar de Cameron Highlands om te hiken door de theeplantages, een paar dagen naar de jungle in Taman Negara, en als het je lukt nog een paar dagen naar de perhentian islands in het noord-Oosten - leuker en minder toeristisch dan Penang of Langkawi in het westen. Niet zo zeer om aan het strand te liggen, maar om te snorkelen met reuzenschildpadden. Als het je lukt om het noorden van Sumatra daar nog in te proppen zou dat mooi zijn, maar zo heb je ook al een heel mooie reis. Misschien beter en handiger om Borneo te overwegen als alternatief voor de Jungle, als je niet naar Taman Negara wilt.

Myanmar en Vietnam ben ik niet geweest.

Oost Java, Bali en een tour naar Kalimantan; zou ik krap vinden in 3 weken, maar het kan wel. Kalimantan heeft een mooie jungle, met orang-oetans in Tanjung Puting . Je moet dan vliegen van KL naar Pangkalanbuun, en met een boot het park in - dat kost je 3 dagen voor de tour, 2 dagen voor de vlucht, en natuurlijk de kosten van de tour en de vlucht (samen rond de 1000 euro rekenen). Wel heel gaaf.

Borneo, het Maleisische gedeelte en Brunei- dat moet te combineren zijn met Maleisie vaste land, in plaats van Sumatra.

Goeie reis!
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Drie weken in april, waar in Oost Azië?

Bericht door Jenny »

Op Kalimantan na heb ik alle plekken die je noemt bezocht. Ik moet zeggen dat ik overal langer dan drie weken ben geweest, maar als je goed plant kun je in drie weken ook een hoop zien. Met goed plannen bedoel ik trouwens niet veel in een korte tijd willen zien, maar bewuste keuzes maken en je focussen op een klein deel van een (ei)land.

Oost-Java, Bali en een tour naar Kalimantan is best veel voor drie weken. Of bedoel je Bromo-Ijen plus aapjes kijken en de rest op Bali? Zelfs dan zou ik Kalimantan bewaren voor een volgende reis.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Indonesie of Myanmar. Maar ik kies bijna altijd voor Indonesie *O*

Hierboven wordt gesuggereerd om Maleisisch Borneo te combineren met het vaste land van Maleisie. Dat heb ik ook gedaan tijdens mijn eerste trip naar Maleisie. Met Air Asia kun je echter makkelijk van KL naar Bandah Aceh, Medan of Lake Toba vliegen, dus een combi van Maleisie en Sumatra is zeker ook mogelijk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast