6 weken rondreis Indonesië, HELP!

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
wizzkidd
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2017 13:23

6 weken rondreis Indonesië, HELP!

Bericht door wizzkidd »

Hoi iedereen,

Op 20 juli vlieg ik via Dubai naar Jakarta, waar ik vervolgens 6 weken de tijd heb (tot 31 augustus) voor ongeveer de volgende route:

Java
- Jakarta (hoelang in deze stad blijven of meteen doorgaan? Schijnt niet heel veel bijzonders te zijn.
- Bandung
- Pangandaran
- Yogyakarta
- Surabaya (Bromo)

Bali
Wellicht overslaan?? Houd niet zo van toeristische plekken...


Sumatra
- Medan
- Roadtrip over Sumatra?

Genoeg vragen die zo in me opkomen waar jullie hopelijk antwoord kunnen geven!!
Is dit te kort/te lang? Zoja, hebben jullie ideeën voor extra opties?
Bali overslaan of juist niet?
Tips voor leuke tours en/of contact met locals!

Hopelijk hebben jullie tips, groetjes!!
Andrea020
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2019 13:34

Re: 6 weken rondreis Indonesië, HELP!

Bericht door Andrea020 »

Hi Wizzkidd,
Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt zien. Indonesië is enorm groot, elk eiland heeft z'n eigen karakter. Vliegen van eiland naar eiland is voor de meeste eilanden de beste manier om je te verplaatsen, want over land is niet altijd mogelijk. Slechte infrastructuur en duurt lang- niet handig als je maar 6 weken hebt.

Java is leuk omdat het niet zo achterlijk toeristisch is. De sporen van de Nederlandse gedeelde geschiedenis zijn hier het duidelijkst merkbaar, en dat is best bijzonder om mee te maken, vond ik. Jakarta als stad is inderdaad niet heel spannend, de meeste mensen gaan direct door maar een dagje rondlopen heeft ook wel wat.

Als je wilt kan je vanaf Java met de veerboot naar Bali, dat is een half uurtje. Je komt dan aan in het minder toeristische deel van Bali. Een heel ander eiland dan Java (want Hindostaans) en daardoor zeker de moeite waard. Als je de toeristische plekken wilt mijden, blijf dan weg uit Kuta en de stranden bij Denpasar. Ik begrijp je terughoudendheid, had ik zelf ook, maar was blij dat we toch gegaan zijn. Denpasar is overigens een handige luchthaven om door te gaan naar een ander eiland.

Ik ben niet op Sumatra geweest, een van de redenen is dat een road trip hier heel lastig was. Wegen zijn slecht, en er zijn dan andere eilanden die ons interessanter leken. Sulawesi en Kalimantan zouden mijn aanraders zijn; en als je toch een overland tour wil, ga dan naar Flores. Hou er rekening mee dat er niet per se bussen of iets dergelijks zijn, en dat je dus zelf je weg moet zien te vinden (met een lokale gids). Dat is hartstikke leuk, maar kost ook veel tijd.

Succes!
Gebruikersavatar
Maryono
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:49

Re: 6 weken rondreis Indonesië, HELP!

Bericht door Maryono »

Andrea020 schreef: 22 jan 2019 15:41 en als je toch een overland tour wil, ga dan naar Flores. Hou er rekening mee dat er niet per se bussen of iets dergelijks zijn, en dat je dus zelf je weg moet zien te vinden (met een lokale gids). Dat is hartstikke leuk, maar kost ook veel tijd.

Succes!
22 jaar geleden reden er al bussen van oost naar west, voor de korte ritten, tussen en in de dorpjes/stadjes zijn er bemo’s en voor de ritjes naar de afgelegen plaatsen kun je altijd vertrouwen op de chauffeurs kunsten van een ojekpiloot, het vervoer is in de daaropvolgende jaren alleen maar verbeterd. Reizen op Flores is allang niet meer het avontuur van jaren geleden, maar 1 ding is niet veranderd, snel gaat het allemaal niet en vooral in en rond het regenseizoen kun je weleens voor verassingen komen te staan als de weg geblokkeerd of weggespoeld is door een landverschuiving.
Biarkan Anjing Menggonggong Kafilah Berlalu
Elisa670
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2019 04:41

Re: 6 weken rondreis Indonesië, HELP!

Bericht door Elisa670 »

Hi, ik heb ook een vraag over Indonesie, alleen een ander onderwerp maar ik schat mijn kans groter op een antwoord in deze topic aangezien deze erg recent is.
Ik ga een tijdje reizen in Indonesie, ongeveer 4 weken dus ik kan mijn 30 dagen visum aanvragen. Nu ga ik daarna naar Vietnam en daarna naar huis. Maar ik vlieg terug via Bali omdat dat veel geld scheelde. Ik zal dus een soort van zelf veroorzaakte overstap in Bali maken, dus ik zal mijn bagage op moeten halen en paspoortcontrole etc. en daarna weer inchecken voor de vlucht terug naar NL. Maar mijn probleem is dat deze ´overstap´ dus buiten mijn visumtermijn valt. Ik vraag me dus af of ik hier problemen mee zal krijgen zodra ik in Bali land, of dat het voldoende is als ik laat zien dat ik die zelfde dag nog weg vlieg. Of moet ik voor een 60 dagen visum gaan? wat dan wel weer meer werk en geld is..
Ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
Maryono
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:49

Re: 6 weken rondreis Indonesië, HELP!

Bericht door Maryono »

Hoi Eliza670,

Op het moment dat je, na je Vietnamreis, opnieuw Indonesië binnenkomt gaat er weer een nieuwe “visum on arrival” periode in van 30 dagen, geen probleem dus.

Mvg

Maryono
Biarkan Anjing Menggonggong Kafilah Berlalu
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten