Tips voor reis door Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Dinkiiiieee
Vakantieganger
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 mei 2009 13:55

reizen door azie, alle tickets hier boeken?! en/of visums?

Bericht door Dinkiiiieee »

Hallo backpackers,

Ik ben nu in NZ en ga in april naar bali, vanuit daar heb ik nog geen tickets geboeked! ik wil vanuit daar naar jakarta en dan thailand in naar het noorden dan laos dan vietnam combodja thailand maleisie en dan terug naar NL. Nu heb ik nog geen tickets en heb ik gehoord dat je in o.a thailand en loas met de trein en boot kan reizen. wat ik het meest verstandige om te doen kwa tickets visums etc... of gewoon bij de grenscontrole afwachten?!

Groeten Erwin:D PS; alle routes zijn welkom!? ervaring etc...
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: reizen door azie, alle tickets hier boeken?! en/of visums?

Bericht door Tikva »

Indonesie kom je niet binnen zonder retourticket.

Voor vietnam moet je ook verplicht van te voren een visum hebben. Maar dat kan je halen in bijvoorbeeld Bangkok of Luang Prabang etc.
Voor de andere landen kan je een visum bij de grens krijgen.

Kijk anders even bij onze reisinformatie.Van alle landen waar jij heen wil staat uitgebreide visum informatie:https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
backpackdaddy

Re: reizen door azie, alle tickets hier boeken?! en/of visums?

Bericht door backpackdaddy »

Hoe vroeger je vliegtickets boekt, hoe meer kans je hebt op goedkope stoelen. Ik vlieg in ZO-Azie graag met Air Asia. Goedkoop en goed. Hebben ook een rechstreekse vlucht tussen Jakarte en Bangkok. Naar Chiang Mai kun je doorvliegen vanaf Bangkok (ook Air Asia) of bijv. een nachttrein pakken. In Laos heb je geen trein. Via Noord-Thailand kun je wel Laos in en een mooie 2-daagse bootreis over de Mekong maken. Veel plezier!
Student85
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 13:26

Tips voor reis door Azië

Bericht door Student85 »

Hallo,
Mijn vriend en ik willen in 2011 een reis voor een langere tijd gaan maken. We willen er 5 maanden voor uittrekken en hebben een aantal landen op ons verlanglijstje staan. Dit zijn de landen inclusief de tijdsindeling die we willen bezoeken:

China 1 maand
Vietnam 1 maand
Laos 2 weken
Thailand 1 maand
Maleisie 2 weken
Indonesie 1 maand

We zitten te twijfelen hoe de route het beste kan verlopen, we hadden zelf deze in gedachten:

Start China (Sjanghai) -> Vietnam -> Laos-> Thailand-> Maleisie-> Indonesie

Ergens hebben we gelezen dat je vanuit Hong Kong vrij gemakkelijk in Vietnam kan komen met de trein. We wilden vanuit Zuid- Vietnam naar Laos vliegen.

We hebben gekozen om in een aantal landen een maand te blijven, om zo rustig aan te kunnen doen en het land goed te kunnen ontdekken.

Is de bovenstaande tijdsindeling en route goed te doen? Alle op- of aanmerkingen zijn erg welkom!!

Alvast bedankt!
tom
Reisexpert
Berichten: 661
Lid geworden op: 29 aug 2007 14:48
Locatie: utrecht

Re: Tips/opmerkingen voor reis Azie

Bericht door tom »

of je tijdsindeling goed te doen is hangt ook af van wat je van plan bent. maar ik denk dat het zo goed te doen is. besef wel dat je met twee weken maar een stukje van laos kunt zien. persoonlijk zou ik meer tijd in laos doorbrengen omdat ik dat een fantastisch land vind (na vijf weken wilde ik er nog steeds niet weg), t is maar waar je interesses liggen natuurlijk.

hetzelfde gaat op voor china en indonesië, een maand is natuurlijk veel te weinig om het rustig aan te doen en zulke gigantische landen goed te ontdekken. ook hier dus een beperkte route uitstippelen.

t zou natuurlijk ook erg zonde zijn als je niet naar cambodja gaat, al is het alleen maar om angkor te bezoeken!
amassakoul
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Re: Tips/opmerkingen voor reis Azie

Bericht door Robin »

Hi,

Op zich een leuke route, maar je zal de landen op je lijstje niet volledig kunnen zien. Als je een beetje van de gebaande paden af wil kost dat vaak wat meer reistijd (omdat de wegen slechter zijn, omdat er minder bussen naartoe gaan, omdat het verder weg ligt). Het ligt er dus een beetje aan wat je wil zien. Ik denk dat je met jouw planning de meeste highlights van de landen die je op je lijstje hebt staan wel kan zien.

China: is natuurlijk zo groot dat je altijd keuzes zal moeten maken. Zorg dat je weet wat je zo'n beetje in die maand wil zien.

Vietnam, helemaal van Noord naar Zuid reizen in 1 maand is te doen, maar dan hou je niet veel relax dagen over...

Laos: Als je naar Vientiane vliegt is het t meest logische om na vientiane naar het noorden te reizen naar Vang Vieng (voor het befaamde tuben), Luang Prabang, evt. vallei der kruiken of een andere sidetrip en dan met de boot door te reizen naar Thailand. Dit is wel te doen in twee weken.

Thailand: 1 maand van noord naar zuid..... Ook dit is wel te doen maar je zal ook hier niet te lang kunnen blijven hangen.... een paar dagen in het noorden de bergen in trekken, 2 dagen Chang Mai, in een week naar Bangkok afzakken (Lopburi, Ayutthaya, bridge over river), 2/3 dagen bangkok, dan resteert nog 1.5 week om 1 of 2 eilanden aan te doen.

Maleisie: Na thailand overland Maleisie in, geeft je 1.5 weken om een aantal stops te maken tussen Thailand en Kuala Lumpur... Je zal wel moeten kiezen of je onder langs reist Langkawi, georgetown/penang, cameron highlands of dat je bovenlangs reist, Kota Bahru, perhentian islands, taman negara naar Kuala Lumpur. Eventueel nog een uitstapje naar melakka.

Vanuit Kuala Lumpur vliegen naar Indonesie. Indonesie is ook erg groot, als je een maand hebt zou ik je aanraden een deel te kiezen dat je graag wil zien (bijv. molukken, sulawesi, java/bali) en voldoende tijd nemen om rustig rond te reizen en ook nog een beetje uit te rusten voor je weer naar huis gaat.

Staat je planning betreffende de landen al vast?
Student85
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 13:26

Re: Tips/opmerkingen voor reis Azie

Bericht door Student85 »

Hartelijk dank voor jullie uitgebreide reacties! Erg leuk om de mening van reizigers met ervaring te horen.
Wat Tom al zegt: het is inderdaad zonde om Cambodja over te slaan, dit vinden wij ook. Echter hebben we maar 5 maand en eigenlijk al te veel landen op ons lijstje ;) .
Wij hadden gehoord dat je vanuit Bangkok een aantal dagen naar Cambodja (Ankor) konden, dus dat is misschien een optie?

Onze reis staat nog niet vast. We zijn begonnen om een lijst met favoriete landen op te stellen en hebben zodoende een tijdsindeling gemaakt. Aan ene kant wil je zoveel mogelijk zien, terwijl je aan de andere kant ook weer wilt kunnen relaxen. Nu houden wij niet heel erg van strand, dus misschien kunnen we dat wat inkorten. Wat ons juist wel trekt is de jungle en bijvoorbeeld het tuben in Laos. Cultuur is ook erg belangrijk.
We zitten er nog aan te denken om 1 land niet aan te doen en dat zou dan mogelijk Maleisie zijn. Puur omdat ons gevoel zegt dat dat land ons het minst trekt.

In Indonesie waren we van plan om een aantal eilanden uit te kiezen. Tot nu toe staan Bali en Sumatra op het lijstje. Zouden deze twee eilanden aansluiten bij onze interesses in cultuur/natuur?
Robin
Reisexpert
Berichten: 211
Lid geworden op: 17 jul 2009 11:13

Re: Tips/opmerkingen voor reis Azie

Bericht door Robin »

Hi,

Van Bangkok kan je in 1 dag naar Ankor Wat reizen. Je moet minimaal 2 dagen uittrekken om Ankor te bekijken. Daarna kan je weer terug reizen of in 1 dag naar Phnom Penh en daar nog een dag of 2 rondkijken. Daarna zou je overland naar het zuiden van Laos kunnen reizen (1 dag) of een goedkoop ticket (Airasia) scoren terug naar Bangkok of naar KL.

Ik vind Ankor Wat echt prachtig. Ben er afgelopen zomer voor de 2e keer geweest en het bleef indrukwekkend!

Het vaste land van Maleisie vinden veel mensen het minst interessante gedeelte en daar sluit ik me bij aan. Sabah en Sawarak hebben meer natuur en avontuur. Van de landen op je lijstje is Maleisie het meest ontwikkeld, maar je vindt er nog steeds prachtige stranden (perhentian islands), lieve mensen en mooie natuur. Als je wat meer off the beaten track wil en je houdt van cultuur dan is Myanmar wellicht nog een optie ipv Maleisie. In twee weken kan je de 'gouden driehoek' doen en nog een paar dagen trekken in Kalaw naar het Inle lake. In Yangon vindt je een hele mooie enorme gouden pagoda waar je rustig een halve dag kan kijken naar hoe de mensen daar komen om te bidden, praten en flaneren. In Bagan is het landschap bezaait met pagoda's. Je moet er minstens twee dagen voor uittrekken, je huurt een fiets voor een euro per dag en peddelt van de ene naar de andere. Zien hoe de mensen op en rond het inle lake wonen en leven is ook erg leuk. Verder hebben wij een trekking gedaan vanaf Kalaw naar het Inle lake, waarbij je bij de mensen thuis slaapt en in een klooster. Mandalay heeft ook een aantal mooie bezienswaardigheden. onder andere een klooster dat helemaal van teakhout gebouwd is. Verder zijn de mensen ontzettend vriendelijk.

Met Bali en Sumatra zit je goed wat betreft cultuur en natuur. Het ligt wel een stukje uit elkaar dus wellicht datje moet overwegen om te vliegen tussen de twee.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: Tips/opmerkingen voor reis Azie

Bericht door bolletjeom »

zoals iedereen al zegt. te weinig tijd en te veel wensen. een probleem dat iedereen herkent 8-)
2 weken voor Laos is kort. Ik durf het bijna niet te zeggen maar waarom laten jullie niet Indonesië vallen of sla Maleisië over?
Dan heb je tijd om Cambodja erbij te doen en net iets meer lucht op de rest van je trip. Indonesië is zo mooi en groot. Ga daar het jaar erop heen als je "maar" een paar weken vakantie hebt.

Maleisië overslaan zou mijn voorkeur hebben omdat het niet echt iets heeft dat je niet mag missen. Maar dan zou je dus een vlucht moeten nemen van Thailand naar Indonesië.
Indonesie overslaan is om je meer tijd te geven en omdat het ook goed te doen is op een later tijdstip als vakantieland.

Cambodja mag je echt niet overslaan. Logisch qua route zou zijn om vanuit zuid Vietnam via Phnom Penh naar Ankor Wat te gaan en dan omhoog zuid Laos in. Je hebt dan echt minimaal 3 liever 4 weken nodig om in noord Laos uit te komen. Hierna zak je van noord naar Zuid in Thailand.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
wkruis
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2009 22:41

Gevraagd TIPS voor paar dagen Azie

Bericht door wkruis »

In Januari ben ik voor werk een aantal dagen in Singapore. Aansluitend wil ik nog een aantal dagen vakantie er aan vast plakken. Binnen redelijke vliegafstand (2 a 3 uur) vanuit Singapore. Wie heeft er goede tips voor 5-daagse trip, een combinatie van actief / strand en nog wat te beleven (want alleenreizend).

Ik overweeg nu Krabi of Phuket om vanuit daar te duiken bij Similan Islands of Koh Samui en dan via BKK terug naar NL. Iemand goede suggesties, ook voor accomodatie?

Thanks! Walter
123reizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2018 14:10

Re: Gevraagd TIPS voor paar dagen Azie

Bericht door 123reizen »

Hallo Walter,

Een echte aanrader is Vietnam wanneer je er voor kiest om te backpacken. Vietnam heeft een heel divers landschap van Noord tot Zuid waardoor de natuurgebieden erg mooi zijn! Ik adviseer je is een kijkje te nemen op *link verwijderd* wanneer je je meer wilt verdiepen in de mogelijkheden die Vietnam biedt!

Met vriendelijke groet,
Chinatreinkaartjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jan 2019 11:05
Contacteer:

Re: Gevraagd TIPS voor paar dagen Azie

Bericht door Chinatreinkaartjes »

Van Singapore kan je voor weinig op Krabi of Phuket vliegen. Je kunt eerst naar Phuket vliegen en dan met de boot naar Phi Phi island en dan verder met de boot naar Krabi. Was mooi om gezien te hebben, gedoken heb ik niet alleen gesnorkeld bij Phi Phi island, daar zag je wel veel kleine vissen.

We hadden toen een bootje voor 6 uur gehuurd ofzo en zijn toen naar Ko Phi Phi Le beach geweest en nog wat andere mooie locaties daar in de buurt. Maya beach zou ik zo vroeg mogelijk heen gaan, zodat je de eerste bent en niet nummer 999...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten