Isofix

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Lianne2207
Reiziger

Isofix

Bericht door Lianne2207 »

Hoi,

Wij gaan in jan/feb door Australië reizen met een auto en nemen onze eigen autostoel mee. Deze kun je alleen vastmaken via isofix. Nu is mijn vraag of iemand weet of huurauto's beschikken over isofix? We hebben geprobeerd contact op te nemen met het verhuurbedrijf, maar krijgen maar geen reactie. Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben volgens mij een Mitusbishi Phev (of soortgelijks) gehuurd.

Groetjes Lianne
Kims
Reisexpert

Re: Isofix

Bericht door Kims »

Hi,

Dat systeem ken ik hier niet in Australië, nooit gezien of van gehoord.

Veel auto's hebben "anchor points" waarmee je autostoel zekert. Alleen deze ken ik en heb er aardig wat mee te maken gehad. Ik zou Down Under een zitje kopen en navragen of de auto die points inderdaad heeft. De zitjes zijn niet duur bij winkels zoals Kmart of Target.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Reismeis
Reisexpert

Re: Isofix

Bericht door Reismeis »

Lianne2207 schreef: 09 dec 2018 11:56 Hoi,

Wij gaan in jan/feb door Australië reizen met een auto en nemen onze eigen autostoel mee. Deze kun je alleen vastmaken via isofix. Nu is mijn vraag of iemand weet of huurauto's beschikken over isofix? We hebben geprobeerd contact op te nemen met het verhuurbedrijf, maar krijgen maar geen reactie. Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben volgens mij een Mitusbishi Phev (of soortgelijks) gehuurd.

Groetjes Lianne
Hoi @Lianne,
Gaat het om een autostoel groep 0? Deze kun je in principe ook altijd vastmaken met een autogordel.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie