Gezien er hier best veel kennis lijkt te zijn over Marokko toch ook hier even mijn vragen.
Begin mei t/m half juni willen mijn vriendin en ik (24/26) naar Marokko rijden op de motoren.
Nu lopen gelijk tegen een aantal vraagstukken aan.
- Gezien ons budget en planning skills hun beperkingen hebben dachten we aan wildkamperen. Dit ben vooral ik veel gewend uit het outdoor/trekking gebeuren (maar dan in Scandinavië). Ik las dat hier zo 1,2,3 geen wetten tegen zijn, maar is het een beetje te doen? Kwa criminaliteit/veiligheid etc etc.
- Kun je als jong stel overal een beetje terecht bij eventuele hotelletjes etc? Ik zie wel het een en ander aan reisverslagen van motor tochten, maar dat zijn altijd alleen maar mannen eigenlijk.
- Wat betaal je voor een lokaal hotelletje? Op internet vind je natuurlijk vooral de grote all-inclusive hotels, maar voor ons voldoet een kamertje met een 2 slaapplaatsen en een douche natuurlijk.
- Wat voor bedrag ben je reëel aan eten/drinken kwijt per dag? Doorgaans niet zelf koken.
- De bonus vraag: Wat zijn nou echt dingen die je wilt zien als toerist/outdoor liefhebber in Marokko als je toch je eigen vervoer bij je hebt?
Tips Marokko op de motor + overnachtingen (kamperen?)