Thailand, Laos, Vietnam

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lysanne1991

Thailand, Laos, Vietnam

Bericht door Lysanne1991 »

3 Januari vertrek ik voor 3 maanden naar Zuid-Oost Azië (Thailand, Laos en Vietnam). Ik land in Bangkok en zou 3 dagen hier willen blijven.

In Thailand zou ik graag zowel het zuiden als noorden willen zien.

Wat is het handigste om als route aan te houden? 3 April vlieg ik vanaf Bangkok weer terug naar Amsterdam.
elzerman

Re: Thailand, Laos, Vietnam

Bericht door elzerman »

Een route geven voor iemand is zo moeilijk. Ik heb geen idee wat je interesses zijn (tempels, kroegen, disco, strand, fiets, motor (scooter), druk, rust). Het enige wat ik kan doen is je een paar tips geven:

Thailand: Je kunt vanaf Bangkok naar Ayutthaya. Leuk stadje met veel tempels. Huur een scooter en bekijk de hoogte punten. Misschien 2 a 3 nachten.
Bangkok zelf is ook leuk. Neem een fietstour van Co van Kessel of ga eens kijken bij Wat Pho. Wil je rustig wennen aan het eten van Thailand? Kijk eens bij Nalins kitchen. Er is zoveel te doen in Bangkok dat je ruim een week nodig hebt.
Vanaf Bangkok kun je naar Chiang Mai vliegen. Kost niet veel. Een leuk stad in het noorden. Elke zondag een avond markt, veel tempels, monniken, lekker eten en leuke plekken buiten het toeristen gedeelte (Dozy House bijvoorbeeld). Hier kun je ook een scooter/motor huren om de Mae Hong Song loop te doen. Maar ga dit alsjeblieft niet doen als je geen ervaring hebt! Chiang Mai kun je in 4 dagen wel goed bekijken. Mae Hong Song zou ik 10 dagen voor uittrekken.
Via Bangkok naar Trad naar de drie eilanden Koh Chang, Koh Mak en Koh Kood. Koh Mak was een zee van rust. Heerlijk eten, ontspannen, snorkelen vanaf de kust of via een tour van BB Divers. Wel aan te raden om een accomodatie te nemen met airco (wat niet standaard is daar). Voor alle drie de eilanden zou ik toch snel een week tot 1 1/2 week uit trekken.

Loas: Niet geweest en ga ik ook geen advies geven als ik het niet ken.

Vietnam: Hanoi, heerlijke stad met veel te doen. Veel kroegjes en barretjes. Veel toerisme. 4 dagen was voor ons genoeg.
Ho Chi Minh (Saigon) is een geweldige, maar grote stad. De parken zijn heerlijk om door heen te lopen. Er is veel cultuur en geschiedenis. Ook veel westerse bedrijven en restaurants. We hebben hier 5 dagen doorgebracht.
Vanuit Ho Chi Minh hadden we een drie daagse tour gedaan naar de Mekong Delta. Meeste mensen gaan 1 or 2 dagen, maar de derde dag was ook erg leuk. Een unieke kijk in het leven van deze mensen, lokale gebruiken en eten.

Zoals eerder gezegd: het is lastig om een route voor je te maken, maar dit waren voor ons de hoogte punten van Thailand en Vietnam. Plan niet je 3 maanden helemaal vol, neem ook rust. Hier wat meer info over onze avonturen in Thailand en Vietnam:

[verwijderd]

[verwijderd]
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

@Lysanne1991 : Ben je nog actief hier? Ik kan me aansluiten bij @elzerman m.b.t. interesses. Ik kan voor Laos wel wat advies geven als je hier nog leest.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Lysanne1991

Bericht door Lysanne1991 »

Beste Laos-fan,

Ik ben vanaf gisteren weer actief Haha. Zie nu ook mijn berichten pas.. oeps!
Dankjewel voor het antwoord!
Plaats reactie