Leeftijdsgrens werkvisum Australië?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Niels35
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2018 18:31

Leeftijdsgrens werkvisum Australië?

Bericht door Niels35 »

Hoi Niels hier,

Ik ben 35 en ben van plan om nog een keer te gaan backpacken voordat ik écht te oud ben :).

Nu heb ik wel eens gelezen dat je na je 30ste geen tijdelijk werkvisum voor Australië meer kan krijgen. Ik probeer het online te vinden maar ik kan daar eigenlijk niks over vinden.

Weet iemand hoe dit zit?

Laat maar heb het al gevonden, helaas :(

Zijn er toch nog alternatieven om alsnog te reizen en te werken in Australië of moet ik al mn spaargeld verbrassen aan onkosten en hele dagen op het strand gaan liggen? (Wat een straf)
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Leeftijdsgrens werkvisum Australië?

Bericht door Kims »

Hi,

Er is geen makkelijke manier om een werkvisum te krijgen op jouw leeftijd en het wordt het alleen maar moeilijker. Er zijn opties voor tijdelijke of permanente werk/verblijfsvisa maar daar moet je ten eerste voor in aanmerking komen met de juiste leeftijd, opleiding, werkervaring, niveau van Engels en gezondheid... De opties worden alleen maar minder en moeilijker helaas. Daarnaast vereist dat de nodige investering in tijd, energie en vooral geld.

Als je puur voor een tijdje wil reizen en werken, kun je overwegen om te gaan WWOOF-en of HelpX te doen. Dan werk je voor kost en inwoning.

Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten