Reisverzekering afsluiten en zorgverzekering wel of opzeggen?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Tomm
Wereldreiziger

Re: Zorgverzekering / reisverzekering

Bericht door Tomm »

@erik natuurlijk
Mijn lijstje is eigenlijk heel basic als ik er zo aan denk.
Voor de standaard dingen eigenlijk, zorg in de breedste zin van het woord in het buitenland en tot welk bedrag dit via de abn kon worden ingediend.
En zoals ik vertelde over het terug sturen van me lichaam mocht er iets gebeuren. Abn heeft hier een bedrag van 5000,- voor staan, terug sturen kost veeeel geld.
En me moeder krijgt erna nog een x bedrag uitgekeerd.
Mocht ik invalide raken op vakantie. Dan keert abn 75,000,- uit
Gevaarlijke sporten zitten er ook bij maar hier heb ik me niet in verdiept verder. Ik wil gewoon doen wat ik wil :).
Apparatuur is tot 2500,- gedekt, dit is een vrij normaal bedrag bij de meeste verzekeringen.
Wa verzekering zit er ook bij in.
Bagage verzekering.
Standby-service van abn.
Je kan al je documenten ( id,paspoort,rijbewijs etc) in scannen en mocht je onderweg dan documenten kwijt raken dan kunnen hun het opnieuw aanvragen voor je. dit word natuurlijk van mijn rekening betaald. En tevens zoals ik al vertelde het verliezen van me pasje, blokkeren instant via een speciaal nummer, en 1000,-
En zo heb ik langs me verzekering nog een uitvaart verzekering in nederland lopen.
Ik heb verder de voorwaarden of regels niet gelezen.
wat ik wel en niet kan doen, en welke zorg mag en welke niet Etc etc.
Geholpen worden we toch wel en terug naar nederland komen lukt ook wel :). Vooral genieten en doen wat ik wil.
N00dle

Bericht door N00dle »

sticker schreef:Ik vernam zojuist dat het handig is om ingeschreven te blijven staan bij mijn ouders, en mijn eigen risico van mijn zorgverzekering omlaag te schroeven. Ik zal dan 75eu p/m gaan betalen, wat kiet speelt met mijn zorgtoeslag. Dan neem ik daarnaast een reisverzekering van iets als Joho of Globetrotter om me volledig te verzekeren op reis. Iemand die deze methode kan beamen?
Als je langer dan een jaar weg bent vervalt sowieso je NL verzekering, aldus mijn zorgverzekering. Dit plan werkt dus enkel het eerste jaar. Daarna moet je je hoe dan ook uitschrijven.
sticker

Bericht door sticker »

Klopt, situatie blijft dan hetzelfde. Geen kosten aan zorgverzekering en alleen de kosten van een reisverzekering.

Voor mij is het de Special ISIS verzekering geworden.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wat betaal je (per maand) voor de Special Isis reisverzekering?
sticker

Bericht door sticker »

Ik ga hem morgen afsluiten en heb via dit forum vernomen dat je bij afsluiting via Tunafish 10% korting op je premie ontvangt (mits je lidmaatschap van 15eu betaald, en alleen het 1e jaar) :)
Totaal zou het dan 52,50 worden (normaal 58).

Toch nog een kleine twijfel voor de standaard dekking (42,75) maar aangezien er een aantal waardevolle spullen mee gaan neig ik toch naar super dekking. Als bijvoorbeeld je telefoon wordt gestolen heb je dat verschil aan premie al weer 'terugverdient'.
Jacqueliner

Bericht door Jacqueliner »

@Sticker. Alles goed gegaan op reis? Heb jij ook gewerkt in het buitenland uit eindelijk? Ik hoor het graag hoe je verzekeringen verlopen zijn.
Plaats reactie