Workaway vrijwilligerswerk Azie, Oceanie ouder als 32j

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
denbere

Workaway vrijwilligerswerk Azie, Oceanie ouder als 32j

Bericht door denbere »

Hallo allemaal,
ik plan in december 2018 te vertrekken door oceanie en azie, dit door te reizen en via Workaway vrijwilligerswerk te doen,
ik heb vernomen dat als je ouder als 30 jaar bent (ik ben 32j) je nergens in aanmerking komt voor work visa te krijgen !!, is dit waar?? of alternatieven waarvan jullie me tips kunnen geven
Begrijp ik het goed dat je als je ouder bent als 30 , je nergens vrijwilligerswerk mag verrrichten?
Nu als Oceanie (NZ en AUS) niet gaat geen drama, maar geld dit voor elk land buiten de EU?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Workaway vrijwilligerswerk Azie, Oceanie ouder als 32j

Bericht door stevenl »

Nee, is niet waar. Ieder land stelt zijn eigen regels vast, dus 'ouder dan 30 nergens work visa' is niet waar.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

In NZ en Australie kun je tot en met je 30e een Working Holiday visum aanvragen, dit is een makkelijk visum om te verkrijgen. Je kan een werkvisum krijgen als je ouder bent, maar je moet dan aan veel verschillende eisen voldoen. Het zijn 2 totaal verschillende visa. Een is voor toeristen die kunnen werken, de ander voor emigranten die willen wonen en werken in Australie en soms permanent emigreren.

De eisen voor elk land zijn totaal verschillend.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
denbere

Bericht door denbere »

@steven,

zou je mij wat extra info of tips,leads kunnen geven,vertellen hoe of waar ik die info zou kunnen vinden, of vn jouw ervaring mischien?
stel via workaway vind ik een bericht om te gaan helpen in een boerderij als vrijwilliger, hoe vraag ik juiste visum aan?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

In veel landen mag je vrijwilligerswerk doen op een toeristenvisum zoals WWOOF-ing, zeker voor relatief korte tijd. Dit mag onder andere in Australie en Nieuw-Zeeland. Zodra je betaalt wordt, moet je een werkvisum hebben.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

denbere schreef: 25 jun 2018 13:49 @steven,

zou je mij wat extra info of tips,leads kunnen geven,vertellen hoe of waar ik die info zou kunnen vinden, of vn jouw ervaring mischien?
stel via workaway vind ik een bericht om te gaan helpen in een boerderij als vrijwilliger, hoe vraag ik juiste visum aan?
Hangt van het land af waar je wilt gaan werken.

Hier is geen algemen informatie over te geven, vandaar mijn opmerking dat de algemene informatie 'kan niet als je ouder dan 30 bent' onjuist is.
denbere

Bericht door denbere »

Kims schreef: 26 jun 2018 02:45 In veel landen mag je vrijwilligerswerk doen op een toeristenvisum zoals WWOOF-ing, zeker voor relatief korte tijd. Dit mag onder andere in Australie en Nieuw-Zeeland. Zodra je betaalt wordt, moet je een werkvisum hebben.

Hey Kims,

Via https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/651- heb ik de eVisitor subclass 651 gevonden dat mij toegang geeft om 3 maand door te reizen door Australie en te mogen gratis Wwoofen, maar reizen moet het hoofddoel zijn, daar heb ik allesinds zwart op wit bevestiging van dat dit mogenlijk is,

Voor N-Z heb ik dit niet gevonden,weten jullie waar ik dit bevestigd kan vinden?

Nu tot gisteren dacht ik ga gewoon is door wereld rondreizen met rugzak, enkeltje te boeken en zie wel van dag tot dag,,,, maar kwam tot vaststelling dat dit niet zo smpel gaat lol

Op forums lees ik "vliegtuigmatschapijen kunnen je weigeren als je reist met een enkel ticket,omdat zij zouden verantwoordelijk zijn voor jou,zij hebben namelijk geen rekerheid dat je het land tijdig zou verlaten,

Is deze constructie correct of mogenlijk? : Brussel =>Bangkok (enkel ticket) = 30 dagen visa on arrival + vlucht boeken naar volgend land dat ik wil gaan op dag 30 van visa en zo telkens bij elk land volgens de gegeven dagen visa on arrival van elk land

Graag ik ik jullie willen vragen wat voor constructie ik kan creeeren om te kunnen vertrekken met enkel ticket en hoe ik zonder problemen kan rondreizen maar toch in orde te zijn
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

denbere schreef: 26 jun 2018 14:05
Kims schreef: 26 jun 2018 02:45 In veel landen mag je vrijwilligerswerk doen op een toeristenvisum zoals WWOOF-ing, zeker voor relatief korte tijd. Dit mag onder andere in Australie en Nieuw-Zeeland. Zodra je betaalt wordt, moet je een werkvisum hebben.

Hey Kims,

Via https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1/651- heb ik de eVisitor subclass 651 gevonden dat mij toegang geeft om 3 maand door te reizen door Australie en te mogen gratis Wwoofen, maar reizen moet het hoofddoel zijn, daar heb ik allesinds zwart op wit bevestiging van dat dit mogenlijk is,

Voor N-Z heb ik dit niet gevonden,weten jullie waar ik dit bevestigd kan vinden?

Nu tot gisteren dacht ik ga gewoon is door wereld rondreizen met rugzak, enkeltje te boeken en zie wel van dag tot dag,,,, maar kwam tot vaststelling dat dit niet zo smpel gaat lol

Op forums lees ik "vliegtuigmatschapijen kunnen je weigeren als je reist met een enkel ticket,omdat zij zouden verantwoordelijk zijn voor jou,zij hebben namelijk geen rekerheid dat je het land tijdig zou verlaten,

Is deze constructie correct of mogenlijk? : Brussel =>Bangkok (enkel ticket) = 30 dagen visa on arrival + vlucht boeken naar volgend land dat ik wil gaan op dag 30 van visa en zo telkens bij elk land volgens de gegeven dagen visa on arrival van elk land

Graag ik ik jullie willen vragen wat voor constructie ik kan creeeren om te kunnen vertrekken met enkel ticket en hoe ik zonder problemen kan rondreizen maar toch in orde te zijn
Nederlanders en Belgen komen niet in aanmerking voor visa on arrival voor Thailand, maar visumvrije entree. En inderdaad, uitreisticket is daarvoor officieel vereist. De vliegmaatschappij zal dit soms eisen, soms niet, als ze het eisen kom je soms weg met een verklaring dat je zelf verantwoordelijkheid neemt.
Wat je kunt doen is vroeg inchecken, als er een probleem is ter plekke een uitreisticket boeken en opnieuw inchecken.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

De eisen voor visa, tickets etc zijn wederom per land zeer verschillend...

Voor Australie en Nieuw-Zeeland kun je op een enkeltje het land binnenkomen, zolang je aan kunt tonen dat je genoeg financiele middelen hebt om jezelf te onderhouden tijdens je verblijf en een ticket het land uit kan betalen ^O^

Succes ermee!
DagmarBlue

Bericht door DagmarBlue »

Volgens mij zit er niet echt een leeftijdsgrens aan hoor. Er zijn wel wat haken en ogen maar volgens mij zijn er bij AUS en NZ niet veel restricties aan een work/holiday visum. Ik kwam laatst deze tegen [verwijderd], wellicht kun je daar wat meer info vinden.
denbere

Bericht door denbere »

Dus met een enkeltje naar Bangkok plus bewijs van uitvlucht voor einde 30 dagen visum, 5ik dacht eraan om een ticket te huren voor 48 u met automatische annulatie) , kan ik met gerust gevoel vertrekken , en ter plaatse in bangkok krijg ik visum vrij visa

constructie correct?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

denbere schreef: 29 jun 2018 19:24 Dus met een enkeltje naar Bangkok plus bewijs van uitvlucht voor einde 30 dagen visum, 5ik dacht eraan om een ticket te huren voor 48 u met automatische annulatie) , kan ik met gerust gevoel vertrekken , en ter plaatse in bangkok krijg ik visum vrij visa

constructie correct?
Het is geen 30 dagen visum maar visum vrije entree.

Het werkt op de manier die je aangeeft, maar het is niet correct (want je hebt geen geldig ticket).
Plaats reactie