Maleisië of Bali - vrouw alleen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Natal83

Maleisië of Bali - vrouw alleen

Bericht door Natal83 »

In juni wil ik (vrouw) voor het eerst in m'n eentje gaan rondreizen. Heel spannend allemaal! Ik begin met twee weken, dat is nog te overzien voor het geval ik het toch niet leuk ga vinden haha. Nu zit ik heel erg te twijfelen tussen Bali en Maleisië. Beide landen zijn volgens mij heel makkelijk bereisbaar voor een beginner. Wil een beetje op het gemakje rondreizen en houd van strand en natuur. Bij Maleisië vind ik het ook wel leuk dat er een grote stad bij zit voor de afwisseling (Kuala Lumpur) en Bali is voor m'n gevoel weer lekker klein en overzichtelijk, maar misschien wel heel erg toeristisch?
Verder hoor ik van iedereen dat je echt naar hostels moet gaan om medereizigers te ontmoeten, want in hotels zal je voornamelijk tussen de stelletjes zitten. Nu ben ik wel een beetje bang dat de gemiddelde leeftijd in hostels rond de 20 ligt en dat ik dan iedere keer een van de oudste ben (ik ben 34). Heeft iemand hier ervaring mee? Zit hier misschien nog een verschil in tussen Maleisië en Bali?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Jenny
Reisexpert

Re: Maleisië of Bali - vrouw alleen

Bericht door Jenny »

Ik heb door beide in mijn eentje gereisd, en het is beide goed bevallen. Nu moet ik bekennen dat ik niet echt op zoek ga naar plekken om mensen te ontmoeten: dat gebeurt vanzelf. En als het niet gebeurt, is het ook goed. (Dus nee, ik slaap niet in hostels/slaapzalen.)

Waar kom ik mensen tegen:
- in de bus/trein
- tijdens een excursie
- tijdens het eten
- tijdens het duiken
- op het strand

Uiteraard heb ik wel eens in hostels geslapen, maar daar ben ik niet echt meer toffe mensen tegengekomen dan in een hotel/guesthouse/homestay.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
fofo
Vakantieganger

Re: Maleisië of Bali - vrouw alleen

Bericht door fofo »

Hi Natal,

Wat een mooie reis ga je maken!
Ik heb als man zijnde 2 jaar geleden voor het eerst in Azië alleen rond gereisd. Namelijk Vietnam en Thailand. Ik slaap graag in hostels om mensen te leren kennen. Maar dat kan net zo makkelijk in guesthouses of homestays. Goed de reviews lezen van de desbetreffende accommodaties lezen. Gezamenlijke ruimte is dan wel makkelijk. 2 jaar geleden maakt Ik me ook zorgen om mijn leeftijd. Maar was totaal onnodig😊 Ik ben zelf 36 en vaak zijn de meeste inderdaad wel jonger. Vooral in de partyhostels maar daar ben ik maar een enkele keer verbleven. Ik heb zelf mensen ontmoet tussen de 18 en 45 jaar.
Ik heb gemerkt dat tijdens het reizen je leeftijd helemaal niet uitmaakt en dat andere mensen het ook niet uitmaakt. Ik heb er zelf in ieder geval geen problemen mee gehad. Ben met alle leeftijden omgegaan. Kan je niets vertellen over het verschil tussen Maleisië en Bali ben in beide landen nog niet geweest. Ga in September wel 4 weken naar Maleisië😊
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.
Plaats reactie