Hulp bij rondreis in Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door Erik »

Dit lijstje kun je in deze volgorde wel aanhouden :)
  • Banksaldo toereikend?
  • Bestemming keizen
  • Indien nodig visum regelen / uitzoeken
  • Goedkoop ticket zoeken en boeken
  • Reisverzekering uitzoeken
  • Inentingen regelen
  • Eventuele abonnementen en huur dingetjes gaan uitzoeken en stop zetten
  • Spullen aanschaffen zoals backpack, schoenen etc.
  • Route bepalen (dit had ook punt 3 kunnen zijn maar is naar mijn idee niet het belangrijkste)
  • Genieten :)
Over wat de beste route is kan ik je niet zo veel tips geven. Er zitten mensen op het forum die dat beter kunnen.
Gebruikersavatar
bolletjeom
Reisexpert
Berichten: 11085
Lid geworden op: 05 okt 2006 11:04
Locatie: amersfoort

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door bolletjeom »

plannen: maak behapbare brokjes en vul die in.
Stel je zelf de vraag: hoe lang ga ik weg? stel 6 maanden.
Dan de volgende vraag: hoeveel landen wil ik bezoeken? stel 12
dan deel je de maanden door de landen en kom je op 2 landen per maand. Dan weet je eigenlijk al dat je teveel wilt.
Breng het aantal terug tot iets acceptabels.
Dan zoek je uit hoe lang je in bepaalde landen wilt zijn. Lees reisverslagen van mensen. kijk bij de aanbevolen routes voor in de LP en je krijgt een idee hoeveel tijd je nodig hebt om bepaalde landen goed te zien.
Zo gaan de meeste mensen 4 volle weken naar Vietnam en is 2 weken vaak genoeg voor Cambodja.

nu heb je een grove planning.
Als je de landen weet is het handig om te kijken hoe je die achter elkaar kunt plakken zodat het logistiek ook logisch is. Je gaat niet eerst van zuid thailand naar Maleisie om dan naar Vietnam te gaan en af te sluiten in Singapore...das niet handig.
Het kan zijn dat niet alles wat je wilt ook haalbaar is. hou daar rekening mee. Weer kan je proberen rekening mee te houden maar is vaak onbegonnen werk.

Wanneer je weet welke landen je in welke volgorde wilt bezoeken ga je per land bekijken wat je wilt gaan zien. Begin bij het eerste land. Kom je in tijd nood lees dan de laatste landen vluchtig door en maak een globaal plan. Tijdens het reizen heb je ook nog tijd om in te lezen en mensen om tips te vragen.
hoe je er achter komt wat je wilt zien??? reisverslagen lezen, routes van groepsreis aanbieders als Djoser, Sawadee, Baobab etc bekijken want die gaan altijd langs de belangrijkste toeristische attracties en hoewel dat duf kan klinken..het zijn niet voor niets de hoogtepunten van een land

Ga niet in detail plannen!! dus niet van 2 dagen hier, reis dag, 2 dagen daar etc. Dat is echt niet nodig. Behalve misschien voor de 3 weken met die vriend dat je vast ligt.
Neem nooit meer dan 2,5 bestemming per week (7 dagen). Ander ben je kapot! Reken altijd een volle dag voor van A naar B gaan. Ook al kan het in 4 uur je bent die dag wel kwijt aan wachten enzo. je kunt zelden nog iets gaan zien op een reisdag.

kan je hier wat mee?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Vikken
Wereldreiziger
Berichten: 167
Lid geworden op: 17 aug 2009 22:18
Contacteer:

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door Vikken »

Wij hebben vooral onze ideeen opgedaan via de bouwstenen van koningAap
Sieniej

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door Sieniej »

Ik had alle reactie's al gelezen maar was vergeten te beantwoorden. Ik kom hier al een heel eind mee. Ben druk bezig met alles regelen en in mijn hoofd te stampen!

Bedankt!
Sieniej

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door Sieniej »

Ik heb nog een vraag. Ik ben er een beetje laat mee maar ik wou graag een goedkope vlucht van thailand naar laos boeken (om echt te gaan en als bewijs dat ik binnen 30 dagen thailand verlaat). Ik heb gekeken op airasia maar daar zag ik niks op staan. Weten jullie misschien een andere maatschapij?
Gebruikersavatar
visje
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:42

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door visje »

Hey,

Bij www.bangkokair.com kun je misschien wel iets vinden.

Heb nog een tip voor je, je kunt nu gratis een visum aanvragen bij de Thaise ambasade of het Royal Thai Consultate in Amsterdam, kan ook voor meerdere entrys. je hebt dan niet persee een vliegticket nodig om te bewijzen dat je binnen 30 dagen het land verlaat.

groetjes
Sieniej

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door Sieniej »

Bedankt! Op die website kom ik echter om boven de 100 euro uit :( ik denk dat ik er maar aan moet geloven:(
En je bedoelt een visum van Laos als bewijs dat ik Thailand uit ga? Krijg ik hier dan geen problemen mee?
Gebruikersavatar
visje
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:42

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door visje »

nee geen visum van Laos.. (moet je ook hebben, maar is geen geldig bewijs dat je binnen 30 dagen het land verlaat...)
Van Thailand kan je een visum aanvragen, dan hoef je ook niet persee binnen 30 dagen het land uit te gaan.. en kan je dus ook op je gemak met de trein naar Laos bijv... stuk goedkoper als vliegen...
Sieniej

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door Sieniej »

Ik vond het al zo onlogisch haha maar dat is zeker een bruikbare tip! Vooral omdat ik ook terug vlieg vanuit Thailand. Ik ga hier meteen maar mijn neus insteken.

Is het een eenmalige actie ofzo dat het visum gratis is? Want voorzo ver ik zie zijn er wel kosten aan verbonden (http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/visa_nl.asp)
Gebruikersavatar
visje
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:42

Re: door de bomen de reis niet meer zien *HELP*

Bericht door visje »

ja je kunt m t/m maart gratis aanvragen (geloof ik), daarna moet je weer betalen.
is een eenmalige actie.
loesnaves

hulp bij reisroute gevraagd!

Bericht door loesnaves »

Hallo allemaal,

Op 6 januari vliegen mijn vriend en ik naar Bangkok om vanuit daar te beginnen met onze reis van 4 maand door zuid-oost Azie!
We willen graag naar Cambodja, Maleisie (+Borneo) en Indonesie. Voor Indonesie willen we een visum aanvragen voor 60 dagen.

Nu zitten we te kijken wat een logische reisroute is. Ons idee tot nu toe is;
Bangkok-Cambodja
Cambodja-Kuala Lumpur
Singapore- Jakarta
Denpasar- Singapore/Kuala Lumpur

Hebben jullie nog tips met betrekking tot de reisroute? En hebben jullie een idee hoe we Borneo hier goed in kunnen inpassen?
Wij zien nu even door de bomen de reisroute niet meer ;)

Groetjes!
Ingritaaa
Reisexpert
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 okt 2010 16:57
Contacteer:

Re: hulp bij reisroute gevraagd!

Bericht door Ingritaaa »

Wat een toffe reis!

Van Bangkok naar Cambodja is sowieso geen probleem. Ik weet niet hoeveel je van Cambodja wil zien maar 2-4 weken kun je er prima besteden. Van Cambodja naar Kuala Lumpur/Maleisië is wel een heel stuk, wil je dit gaan vliegen? Het kan ook over land, dan zou ik het wel in een paar stukken delen zodat je in Thailand ook nog wat kan zien. Handige van bussen is dat je in het noorden van Maleisië kunt uitstappen en daar de eilanden kunt bekijken.

Aangezien Borneo bij Maleisië hoort en je dus toch al een visum hebt zou ik vanaf KL daar naartoe vliegen. Ik denk dat je ook het Maleisische deel wil bezoeken of niet? Je kunt daarna wellicht weer terug naar KL om zo af te dalen, nog wat te ontspannen in het zuiden en dan vanaf Singapore naar Jakarta of eventueel Yogyakarta vliegen. Binnenlandse vluchten zijn in Indonesië heel goedkoop. Ik ben van Bali naar Jakarta gevlogen voor nog geen 50 euro, dat was een weekje van te voren geboekt. Als je vanuit Jakarta weer naar Nederland vliegt zou ik gewoon kijken in Indonesië hoe ver je daar komt en dan ter plaatste een ticket naar Jakarta boeken om terug te vliegen. (Of als je ergens anders vandaan naar NL vliegt even kijken hoe de vlucht prijzen zijn).

Ik weet niet hoeveel tijd je overal wil besteden maar ik denk dat het in vier maanden wel te doen is. Natuurlijk is Indonesië heel erg groot, maar je kunt toch niet alles in een keer zien ;). Ben zelf trouwens niet in Borneo geweest maar als je een maand voor Cambodja en reizen naar Maleisië uittrekt, 2/3 weken Maleisië vaste land, 3 weken Borneo (? geen idee), Singapore een dag of 2. Dan zou je nog ongeveer 1,5 maand voor Indonesië hebben, wat mij een mooie tijd lijkt.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

loesnaves

Re: hulp bij reisroute gevraagd!

Bericht door loesnaves »

Bedankt voor je reactie!

We willen waarschijnlijk vanaf Cambodja wel naar Maleisie vliegen, zodat we de tijd die we anders kwijt zijn met het overland reizen in Indonesie of Maleisie kunnen spenderen.
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: hulp bij reisroute gevraagd!

Bericht door Tikva »

Let even op dat als je 1,5 maand naar indonesie wilt je dan wel vooraf een visum moet regelen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
BCornelissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2018 19:17

Indonesië combineren met Laos/Thailand/Cambodja

Bericht door BCornelissen »

Hallo allemaal,

Samen met een reismaatje ben ik van plan om vanaf begin september een backpack reis door Indonesië, Laos, Thailand en eventueel Cambodja te maken. Wij vroegen ons af welke route wij globaal het beste kunnen volgen? Vanwege het regenseizoen hebben wij het volgende voor ogen: Startend begin september van Yogyakarta richting de omgeving van Bali/Lombok/Gili eilanden. Gevolgd door een vliegreis naar Zuid Laos (4.000 islands) rond midden/eind oktober. Vanuit Zuid Laos volgt de reis richting het noorden van Laos (Luang Prabang), om vervolgens de oversteek te maken naar Noord Thailand en vanuit daar door te reizen naar het zuiden van Thailand. Eventueel willen we daarna nog doorreizen naar bijvoorbeeld Cambodja.

We willen graag natuur zien, maar zijn ook niet vies van zo nu en dan een feestje in een stad. Suggesties, ideeën en tips over de te volgen route (in deze perioden) en wat we niet moeten missen zijn welkom. We zijn niet echt tijdgebonden. Ook willen we niet te veel plannen en tijdens de reis nog impulsief andere keuzes kunnen maken, maar vanwege de regenseizoenen willen we wel ongeveer de juiste omgeving in de juiste periode bezoeken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten