wat voor jacket in thailand in regenseizoen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
robskt

wat voor jacket in thailand in regenseizoen

Bericht door robskt »

Misschien een rare vraag, maar ik ben in oktober in Thailand. Dan is het regenseizoen nog bezig.

Nu vroeg ik mij af wat voor jas ik het beste mee kan nemen! Ik zat te denken aan een soort North Face jas die water en wind bestendig is..
Jenny
Reisexpert

Re: wat voor jacket in thailand in regenseizoen

Bericht door Jenny »

veel te warm!

in de tropen kan het vrij hard regenen, maar de temperaturen zakken vaak niet of nauwelijks. wanneer je zo'n jas draagt, blijk je droog van de regen, maar word je kletsnat van het zweet. (in het noorden en in de bergen kan het wel een beetje afkoelen.) soms heb ik een heel dun jack bij me, maar in de praktijk ben je vaak het meest gebaat bij zo'n wegwerp poncho.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb wel een water en windbestendige jas mee. Maar zou die alleen voor thailand niet meenemen. Als je wat ventilatieritsen hebt is het wel te doen hoor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
robskt

Bericht door robskt »

mja ik ga ook nog naar Australië, wel fijn om zo'n multi functionele jas te hebben als het wat frisser is savonds ofzo?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wanneer je ook nog naar andere landen gaat zou ik die jas lekker meenemen. Wel handig hoor, in het vliegtuig is het al koud. 's avonds en 's ochtends kan het ook wel eens fris zijn. In de regen is het wel warm maar je blijft lekker droog.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

Gewoon je zwembroek dragen, droogt ook snel.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Voor de normale dingen verkies ik nog steeds een klein inschuifbaar regenscherm.
Voor langere tochten of een rit op een brommer of open boot hou ik het met een dunne, goed ventilerende poncho van het goedkope type.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik ben ook pro wegwerp poncho
jas neemt veel ruimte is maar als je naar andere landen gaat dan moet ie wel mee. maar pas dan ook maar een poncho in want die jas wil je in thailand niet gebruiken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
KR1275
Reiziger

Bericht door KR1275 »

Draag een dun shirt! Als je nat geworden bent en de regen is over, dan is het in no-time weer droog.

Jas in Thailand overleef je niet. De temperatuur blijft rond de 30 graden hangen als het regent.
Plaats reactie