Wereldreis (start in Europa)

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Timoo2108

Wereldreis (start in Europa)

Bericht door Timoo2108 »

Hallo,

Ik ben Timo en ik ben momenteel 16 jaar oud. Sinds ik klein(11 ofzo) ben heb ik al de wens om na mijn middelbare school op reis te gaan, even weg van hier, tijd om na te denken en prachtige ervaringen op te doen. Dat is ook precies wat ik ga doen, een heus plan heb ik al uitgewerkt. Ik wil hier in Europa beginnen met liften om dan vanaf Istanboel met het vliegtuig verder te gaan naar Zuidoost-Azië.
Nu heb ik al een aardig budget gespaard en is geld zeker niet het probleem, de reden dat ik dit post is omdat ik graag wat handige tips zou willen krijgen van mensen met veel (of weinig, maakt eigenlijk niet uit) reiservaring.
Bovendien zit ik momenteel in 5VWO en heb ik nog enorm veel tijd voordat ik daadwerkelijk wil vertrekken, ik wil oktober/november 2019 weg, maar een paar handige tips om aan te denken voor het vertek zijn ook nooit mis! *)

Alvast bedankt,
Timo
FleurvH

Re: Wereldreis (start in Europa)

Bericht door FleurvH »

Hee! Wat en gaaf plan! En super stoer natuurlijk. Ik heb inmiddels al twee keer een langere soloreis gemaakt en kan je misschien wel wat tips geven? Heb je bepaalde vragen?
Groetjes, Fleur
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Heerlijk Timo, Heb ik ook gedaan toen ik 16 jaar was. En dat was toen "not done" zeker niet voor een meisje,(jaren .70) maar hum waarom niet....

Pak in wat je echt nodig heb, onderweg kan je van alles kopen, zeker nu. Backpackers hostel overnachten, die zijn het goedkoopste natuurlijk. Zorg altijd dat je geld, bankkaarten, paspoort op een veilige plek heb ook 'nachts. En informeer voor e.v. Visa voor landen waar je heen wil.
Eet (Azie) geen voedsel gewassen met water, sla etc. en onderweg alleen verpakt in fabrieken voedsel kopen. Neem voor de zeker medicijnen mee tegen buikloop. Zeker in warme landen, blijf veel water drinken. En vertrouw op je instinct Voelt het niet goed aan...weg wezen.

Veel plezier
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Timoo2108

Bericht door Timoo2108 »

Bedankt voor jullie reactie!
weten jullie misschien ook iets over andere reizigers ontmoeten onderweg? Zijn er bepaalde plekken waar je die makkelijk tegenkomt (hostels, idk)? En vonden jullie het fijn/oke om alleen te reizen of liever met een reisgenoot?
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

In de hostels kom je makkelijk mensen tegen, waarmee je misschien kan optrekken, ligt eraan waar ze naar toe gaan natuurlijk. Maar je kan altijd je reis aanpassen...
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie