Visum aanvraag Nieuw Zeeland

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Laurenz1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2018 17:24

Working Holiday nog in behandeling, maar ticket al geboekt.

Bericht door Laurenz1234 »

Hallo!

19 maart vertrek ik richting Nieuw-Zeeland om daar een jaar lang te wwoof-en/vrijwilligerswerk/werken/reizen. Een twee maanden terug heb ik mijn Working Holiday Visum aangevraagd, maar er werd mij gevraagd om een medische keuring. Deze heb ik gedaan en gisteren na vier weken kreeg ik het bericht dat dit nog 4 tot 6 weken gaat duren 'due to abnormalities found'. Het probleem is alleen dat ik dus al binnen vier weken vanaf Amsterdam naar Nieuw-Zeeland vlieg.

Mijn vraag is de volgende, heeft iemand ervaring met dit probleem?
Is het mogelijk om via een toeristenvisum naar Nieuw-Zeeland te reizen en daar de goedkeuring af te wachten?
Zoja, is een ticket van Auckland naar Sydney die binnen de drie maanden valt dan voldoende of willen ze ook een bewijs voor mijn reis daarna zien?

Ik hoop dat iemand van jullie hier ervaring mee heeft of mij in ieder geval op weg kan helpen!
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Working Holiday nog in behandeling, maar ticket al geboekt.

Bericht door Kims »

Hi,

Neem contact op met de Nieuw-Zeelandse Immigration Department mbt jouw specifieke omstandigheden.

Bij sommige visa moet je buiten het land zijn wanneer deze wordt toegekend, dus dan zou het niet verstandig zijn om alvast naar Nieuw-Zeeland te gaan aangezien je niet weet wanneer je je visum zult krijgen. Daarnaast kan het zijn dat de aanvraag van je nieuwe visum je vorige visum laat vervallen, dit geldt voor verschillende visa, maar hoeft voor jouw niet het geval te zijn. Het is allemaal erg specifiek per visum, land van herkomst en jouw persoonlijke aanvraag.

Je hoeft niet op een retour het land binnen te komen, dit geldt voor zowel een toeristenvisum als een WHV. Wat ze wel willen is dat je genoeg geld hebt om jezelf te onderhouden. Voor een WHV moet je minimal $4200 op de bank hebben. Hier kan naar gevraagd worden bij aankomst. Ze kunnen ook vragen naar je specifieke reisplannen als ze het vermoeden hebben dat je het visum voor iets anders wil gebruiken dan waarvoor het bedoelt is.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
RoosvB
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2018 20:49

Re: Working Holiday nog in behandeling, maar ticket al geboekt.

Bericht door RoosvB »

Goede avond, heb je je visum al binnen inmiddels? Ik kan je helaas niet helpen want ik ga ik oktober naar nieuw zeeland maar heb mijn visum nog niet aangevraagd. Heel veel plezier alvast! Alleen een vraagn is het staandaard dat je door een keuring heen moet?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: Working Holiday nog in behandeling, maar ticket al geboekt.

Bericht door Kims »

RoosvB schreef: 10 mar 2018 20:59 Goede avond, heb je je visum al binnen inmiddels? Ik kan je helaas niet helpen want ik ga ik oktober naar nieuw zeeland maar heb mijn visum nog niet aangevraagd. Heel veel plezier alvast! Alleen een vraagn is het staandaard dat je door een keuring heen moet?
Nee, dat is niet standaard. Het is over het algemeen alleen als je in het medische veld of met kinderen wil gaan werken, in hoog risicolanden heb gereisd of een chronische ziekte hebben. Normaliter hoef je geen keuring te ondergaan en wordt je WHV snel toegekend.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten