Budget voor trip naar Westkust

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Duncan93
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2018 16:05

Budget voor trip naar Westkust

Bericht door Duncan93 »

Hola,

Eind maart dit jaar ga ik met een vriend van mij voor 2,5 week naar de Westkust in de VS. We vliegen op Los Angeles en hebben het plan om zowel daar te verblijven, alsook in San Francisco. Ik ben even benieuwd waar we qua budget rekening mee moet houden p.p. (eten, drinken, evt auto huur of OV, tripjes naar thema parken). Qua accommodaties zijn we al voorzien, gezien we bij familieleden van mijn maat kunnen logeren, dus dat scheelt al aardig in de kosten. Ik houd nu rekening met zo'n €2000 per persoon voor de bovengenoemde periode, maar ik weet niet of dat genoeg is. We zijn er nog niet uit of we een auto gaan huren of gebruik gaan maken van het OV, dus ik hoor graag wat de beste optie is.

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en natuurlijk leuke tips voor to do's in LA/SF!

Thanks!

Groet, Duncan
pieter81
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 nov 2016 15:49

Re: Budget voor trip naar Westkust

Bericht door pieter81 »

Hoi Duncan,
In SF heb je niet zo veel aan een auto, behalve dat je veel parkeerkosten kwijt bent. Voor de rest zou ik wel aanraden om een auto te huren. Het openbaar vervoer in die regio leent zich niet echt voor toeristische doeleinden volgens mij, zeker als je ook nationale parken wil bezoeken. Met een auto ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt.

De meest economische manier van reizen is als je je tent mee neemt en gaat camperen en dit is naar mijn mening ook de beste manier om de nationale parken te ervaren omdat je dan echt midden in de natuur zit.

Ik zou aanraden om zelf eens te gaan zoeken online naar de volgende plaatsen en dan zelf eens een voorbeeld route te maken, als je die hier plaatst dan kunnen we dat verder tweaken :-)
Redelijk in de buurt van SF/LA zijn: highway 1 langs de kust, Yosemite NP, Sequoia NP, Joshia Tree NP, Pinnacles NP, Death Valley NP, San Diego, Las Vegas
Voorbij Las Vegas: Grand Canyon NP, Zion NP, Bryce Canyon NP, Valley of Fire SP
Ten Noorden: Redwood NP, Lassen Volcanic NP

Kwa kosten is het een beetje lastig inschatten omdat het sterk afhankelijk is van hoeveel dagen je bij familie blijft, hoe lang je de auto huurt en waar je nog meer heen gaat. BIj deze een reken voorbeeld:
18 dagen
eten: 2p x 18d x $20 = $720
vlucht: 2p x $500 = $1000
autohuur bv 14 dagen $600
brandstof $400
3 dagen hotels 3d x 70$ = $210
10 dagen camperen 10d x $30 = $300
toegangspas nationale parken $80
2 pretpark bezoek 2d x 2p x $100 = $400
totaal $3710, dus pp $3710/2 = $1855 = 1554 EURO

Dit is dus een stuk minder dan de 2000 euro, maar hou er rekening mee dat ik bij de meeste kosten ben uitgegaan van de ondergrens. Dus een kleine auto, betaalbare campings, eet budget op basis van fastfood. Daarnaast zal je nog wel wat onvoorziene kosten hebben en misschien geld besteden aan kleding of souvenirs. Je kan makkelijk 2500 euro pp uitgeven zonder hele gekke dingen te doen.
Ik heb ooit 147 dollar per nacht betaald voor het huren van een tent in Yosemite. Een hotel daar in het park kostte 350 dollar per nacht. Als je binnen budget wil blijven betekent dat misschien dat je niet midden in Yosemite verblijft, maar op 1,5 uur rijden buiten het park.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten