Visum doorbreken paar dagen Kuala Lumpur?!

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
SusanK

Visum doorbreken paar dagen Kuala Lumpur?!

Bericht door SusanK »

Hallo allemaal,

Ik ga samen met 2 klasgenoten van 4 juni tot 21 juli vrijwilligerswerk doen op Bali. Na het vrijwilligerswerk (dus na 21 juli) zou ik graag nog op Bali willen blijven tot eind augustus.
In totaal zou ik dus graag 84 dagen op Bali willen blijven.

Nu wil de organisatie waarmee we vrijwilligerswerk doen ons niet ''sponsoren'' voor een visum (omdat we niet de gehele 84 dagen vrijwilligerswerk doen). Ook visumbureau's kunnen ons door het vrijwilligerswerk niet ''sponsoren''.
Voor een sociaal-cultureel visum komen we volgens mij niet in aanmerking omdat we eerst 6 weken vrijwilligerswerk doen.

De eerste 60 dagen kunnen dus geregeld worden met een visum, de overige dagen overigens niet..
Toch lijkt het me leuk om na de 60 dagen nog op Bali te verblijven!

Ik vraag me nu het volgende af:
Is het mogelijk, dat ik na de 60 dagen op Bali bijvoorbeeld 3 dagen naar Kuala Lumpur/Singapore ga, en vervolgens terug naar Bali?
En zou ik dan na de dagen in Kuala Lumpur/Singapore een nieuw visum van 30 dagen kunnen aanvragen??
Of doen ze hier bij de douane erg moeilijk over omdat ze zien dat ik al 60 dagen op Bali ben geweest?

Erg benieuwd naar jullie reacties!! ^O^

Groetjes Susan.
Jenny
Reisexpert

Re: Visum doorbreken paar dagen Kuala Lumpur?!

Bericht door Jenny »

Ik snap je post niet helemaal.

Je mag met een 60 dagen toeristenvisum GEEN vrijwilligerswerk doen, dat MOET met een sociaal cultureel visum aangevraagd door een Indonesische stichting. Voor de periode van het vrijwiligerswerk moet de stichting sowieso garant voor je staan.

Het is wel zo dat je na het vrijwilligerswerk het land uit kan gaan, en terug kan komen op een toeristenvisum/VOA/visumvrije entree. Dat kan inderdaad KL zijn voor een paar dagen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SusanK

Bericht door SusanK »

Bedankt voor de reactie en uitleg Jenny!

Ik vraag me echter wel af of ze bij de douane moeilijk kunnen doen als je een visum-run doet. Ik zou dan na de 60 dagen, 4 dagen naar Kuala Lumpur gaan & vervolgens weer terug naar Bali gaan (voor max. 30 dagen).

Weet jij hier meer over? Is een visum-run iets wat meer mensen doen?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Vrijwilligerswerk doen zonder sociaalcultureel visum is een veel groter probleem dan een visumrun.

Een visumrun is echt geen probleem. Vertel gewoon dat je na je vrijwilligerswerk wat wilt reizen, ALS je al vragen krijgt.(Waarschijnlijk niet, ik heb echt nooit vragen gehad.)

Vrijwilligerswerk op een toeristenvisum kan leiden tot hoge boetes/de toegang tot het land kan je ontzegt worden. (Ik geef toe dat ik ook vrijwilligerswerk heb gedaan op een toeristenvisum, maar ben je heel goed bewust van de risico's.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie