Sumatra, Java, Bali en Lombok mogelijk?
-
- Vakantieganger
Sumatra, Java, Bali en Lombok mogelijk?
Mijn vriend en ik gaan 4 weken naar Indonesië. Nu zijn we zelf al een keer op Bali geweest en willen we graag voor een paar dagen hier terug, maar niet heel lang dus. verder lijk Sumatra, Lombok en Yogja ons fantastisch. Maar is dit te combineren in 27 dagen (min vlucht 25)?
Het liefst willen we de volgende dingen sowieso doen/zien:
-Bukit Lawang (sumatra)
-bohorot (sumatra)
-Yogja
-Bali
-Rinja vulkaan beklimmen (Lombok)
-Surfen in Koeta (Lombok)
-Gili Nanggu
Zo nee? Wat zouden jullie dan aanraden.
Zo ja? hoop ik graag dat iemand ons kan helpen met een logische route (we landen in Jakarta)
Het liefst willen we de volgende dingen sowieso doen/zien:
-Bukit Lawang (sumatra)
-bohorot (sumatra)
-Yogja
-Bali
-Gili Nanggu
Zo nee? Wat zouden jullie dan aanraden.
Zo ja? hoop ik graag dat iemand ons kan helpen met een logische route (we landen in Jakarta)
Re: Sumatra, Java, Bali en Lombok mogelijk?
Als jongere wil je zoveel mogelijk zien op zo kort mogelijke tijd. Been there ...
Ondertussen heb ik al veel bestemmingen een 2e keer bezocht omdat ik er de eerste keer doorheen geraced was.
Persoonlijk zou ik 2 maanden adviseren voor dit circuit. Dus ofwel doe je Sumatra op 27 dagen, ofwel Java, Bali en Lombok.
Maar ja, wie ben ik ... ouwe vent ...
Ondertussen heb ik al veel bestemmingen een 2e keer bezocht omdat ik er de eerste keer doorheen geraced was.
Persoonlijk zou ik 2 maanden adviseren voor dit circuit. Dus ofwel doe je Sumatra op 27 dagen, ofwel Java, Bali en Lombok.
Maar ja, wie ben ik ... ouwe vent ...
Ik zou (ook) aanraden om maximaal twee eilanden te bezoeken. Het land is erg groot en de snelheid waarmee je kunt reizen is niet hoog. Java en Bali hebben al enorm veel te bieden voor de eerste keer dat je naar Indonesië gaat. Zelf heb ik voor Java en Bali ongeveer vier weken de tijd gehad / genomen. Persoonlijk vond ik dat wel een prima periode voor deze twee eilanden (en dan is het nog steeds redelijk intensief).
Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Alleen op Java kun je je al makkelijk 4 weken vermaken.
Als je perse de plekken hierboven wilt zien in een reis, zul je veel binnnelandse vluchten moeten boeken. Het kan in theorie wel, al is het gekkenwerk.
Als je perse de plekken hierboven wilt zien in een reis, zul je veel binnnelandse vluchten moeten boeken. Het kan in theorie wel, al is het gekkenwerk.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Eigenlijk vind ik het niet zon slecht idee om meerdere eilanden in een reis te willen bezoeken, Voordeel dat je de verschillen ervaart en uiteraard moet je je beperken tot telkens een klein del van dat eiland. enkele jaren geleden delen van Sumatra en Java en Bali EN Flores in 4 weken. Fantastisch!!
Het kan wel, het vergt een goede voorbereiding en momenteel is vliegen erg goedkoop binnen Indonesië.
Als je een dag in Medan en een dag in Bukit Lawang zit (3 uur uit elkaar) ervaar je ook verschillen
Persoonlijk ben ik niet zo van het vliegen - letterlijk en figuurlijk. Al is dat in Indonesië heel goedkoop.
Mijn plan voor 2018 is vrij simpel: 4 weken Yogya en Bali. Beide al meerdere keren bezocht, en toch kan ik niet wachten om meer te ontdekken!
volgens mij is de vraag of het mogelijk is om in 25 dagen:
-Bukit Lawang (sumatra) en bohorot (sumatra) is nl. hetzelfde (5dgn,is al ruim, maar ter compensatie van reizen)
-Yogja en omgeving (5dgn)
-Bali (5dgn)
-Gili Nanggu
Dan nog heb je 10 dgn voor Lombok en Gili. Zelfs met een 3 daagse trekking is dat toch wel genoeg?! (hier ben ik niet zelf geweest)
-Bukit Lawang (sumatra) en bohorot (sumatra) is nl. hetzelfde (5dgn,is al ruim, maar ter compensatie van reizen)
-Bali (5dgn)
-Gili Nanggu
Dan nog heb je 10 dgn voor Lombok en Gili. Zelfs met een 3 daagse trekking is dat toch wel genoeg?! (hier ben ik niet zelf geweest)
Zie de antwoorden hierboven, in theorie kan het, maar eigenlijk moet je het niet willen.maryl schreef: ↑20 dec 2017 12:51 volgens mij is de vraag of het mogelijk is om in 25 dagen:
-Bali (5dgn)
-Gili Nanggu