Wat is de beste tijd om te reizen in Sri Lanka?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Mateusz1992
Vakantieganger

Re: Sri lanka in februari

Bericht door Mateusz1992 »

Dankje.
Mateusz1992
Vakantieganger

Hallo Joki !

Hoe bevalt het ?!!!

Groetjes,

Mateusz
JoKi
Vakantieganger

Bericht door JoKi »

Hey Mateusz,

Sri Lanka bevalt ons heel goed.
Lekker warm weer, lekker eten, weelderige natuur en prachtige mensen.

Heb jij al geboekt?
Mateusz1992
Vakantieganger

jaa zeker , ik heb al in november vliegtickets geboekt ;) we vertrekken volgende week woensdag.
Vertel , waar zijn jullie nu precies. Heb je Tips voor mij ? , kleding , vervoer ( kosten ) etc. We slapen 2 eerste nachten in Negombo. Dan ben ik van plan om richting Kandy te reizen.

Groetjes,

Mateusz
JoKi
Vakantieganger

Bericht door JoKi »

Mooi zo, Sri Lanka is dus een feit voor jullie.

Negombo beviel ons niet, te druk, te lawaaierig en eigenlijk is er niets te doen daar.

Het eten is best goedkoop, zeker langs de straat. In een restaurant liggen de prijzen natuurlijk wat hoger.
Als jullie geen grote eters zijn kan je best 1 dish nemen voor jullie 2. Dat doen wij geregeld.

Qua budget spenderen wij gem. tussen €30 en €40 per dag, incl. accommodatie.
Duurdere uitstappen zoals bv. World's End of een Nationaal park zijn daar dan niet bijgeteld.

Momenteel verblijven wij in Nuwara Eliya. Dit is een mooie theestreek en een uitvalsbasis voor World's End.

Onze route tot nu toe: Negombo - Anuradhapura - Mihintale - Sigiriya - Kandy en nu dus Nuwara Eliya.
Kandy is best een drukke stad en 2 nachten is naar onze mening voldoende.
Als je naar Sigiriya zou gaan, dat vonden wij een leuke plaats, beklim dan niet Sigiriya Rock ($30), maar de Pidurangala Rock er naast. Deze kost je maar $4 en je hebt een even mooi uitzicht.
Mihintale is ook heel mooi om te verkennen, als je daar graag een gids zou hebben, vraag dan naar Nandana ;). (Lees het verhaal over nandana op onze blog als je wil. http://wanderwithjoki-nl.weebly.com/blog/4-op-missie)

Natuurlijk ALTIJD onderhandelen!!! Een eerlijke prijs voor een tuk tuk is +- rs.45/km, want de tuk tuk chauffeurs zetten je dik af.

Hoop dat je hier al iets mee bent, anders vragen maar.

Groetjes JoKi
Mateusz1992
Vakantieganger

Dankuuuu. Zijn jullie ook van plan om naar Trincomalee te gaan ?
Mateusz1992
Vakantieganger

Qreply

Trouwens , ik neem aan dat ik me geen zorgen hoef te maken om plekje te vinden in guesthouses ?
JoKi
Vakantieganger

Bericht door JoKi »

Nope, wij gaan niet naar Trincomalee.
Volgens wat wij vernomen hebben is het weer aan de oostkust niet goed. Maar ik heb het zelf niet gezien.

Plaats genoeg in guesthouses. Natuurlijk staan niet alle guesthouses op Booking.com, dus als je niet boekt kan je ter plekke de guesthouses op elkaar uitspelen en goeie deals doen.

Grtz
InTheClouds
Reiziger

Wat is de beste tijd om te reizen in Sri Lanka?

Bericht door InTheClouds »

Ik vroeg mij af welke tijd of in welk seizoen reizen in sri lanka het beste is?
En wanneer het daar hoogseizoen is of juist laag seizoen haha.

Kon het hier niet zo 123 vinden.

Dankjewel.

Oja is het inmiddels geen budget bestemming meer of toch nog wel?
ketting
Reisexpert

Re: Wat is de beste tijd om te reizen in Sri Lanka?

Bericht door ketting »

Oktober t/m februari is het hoogseizoen maar het ligt er een beetje aan naar welk deel van Sri Lanka je gaat. De droge tijd voor de highlands, west- en zuidkust is november t/m april, maar voor het noorden en de oostkust is dit maart t/m september. Wil je het hele land door ben je dus doorgaans het beste af in maart/april, maar in april vind ook het drukke Singalees nieuwjaar plaats.

Het is zeker (nog) een budgetbestemming maar het ligt ook helemaal aan je eigen insteek, er zijn ook dure hotels en resorts. Sri lanka behoort nog steeds tot de armste landen ter wereld.
InTheClouds
Reiziger

ketting schreef: 27 apr 2017 15:59 Oktober t/m februari is het hoogseizoen maar het ligt er een beetje aan naar welk deel van Sri Lanka je gaat. De droge tijd voor de highlands, west- en zuidkust is november t/m april, maar voor het noorden en de oostkust is dit maart t/m september. Wil je het hele land door ben je dus doorgaans het beste af in maart/april, maar in april vind ook het drukke Singalees nieuwjaar plaats.

Het is zeker (nog) een budgetbestemming maar het ligt ook helemaal aan je eigen insteek, er zijn ook dure hotels en resorts. Sri lanka behoort nog steeds tot de armste landen ter wereld.

dankjewel ketting!
Ik wil zoizo gaan duiken maar weet niet zo 123 aan welke kant van sri lanka dit ligt. Ik zal eens kijken of er in het noorden en de oostkust duikplekken beschikbaar zijn.
Nee luxe resorts hoeft voor mij niet. Spendeer liever geld aan activiteiten dan aan een slaapplek
Siem1990

Bericht door Siem1990 »

Wij zijn vorig jaar in januari geweest, echt prima weer gehad, wel wat warm, met name omgeving Galle..
Qua budget, tis redelijk goedkoop nog hoor, op sommige plekken, zoals Adams Peak is de accomodatie wat duurder. Wij reisden met ons tweeen, waren denk ik per dag ongeveer €70 kwijt, of iets meer, incl een aantal duiken en regelmatig een biertje. Wat scheelt is om voor bijv een safari iemand te zoeken om de auto mee te delen..
Succes met plannen maken!
InTheClouds
Reiziger

Siem1990 schreef: 09 jun 2017 19:23 Wij zijn vorig jaar in januari geweest, echt prima weer gehad, wel wat warm, met name omgeving Galle..
Qua budget, tis redelijk goedkoop nog hoor, op sommige plekken, zoals Adams Peak is de accomodatie wat duurder. Wij reisden met ons tweeen, waren denk ik per dag ongeveer €70 kwijt, of iets meer, incl een aantal duiken en regelmatig een biertje. Wat scheelt is om voor bijv een safari iemand te zoeken om de auto mee te delen..
Succes met plannen maken!

Bedankt voor de tip!
suus
Vakantieganger
Contacteer:

Sri Lanka in november

Bericht door suus »

Haai,

Ik wil graag in november naar Sri Lanka en ben op zoek gegaan naar het 'weer in november'. Op de ene website wordt aangegeven dat het zuidoosten -westen/midden in november prima te doen is, maar op andere websites wordt november afgeraden door meer regenval. Volgens mij valt deze regen vooral in het noorden en oosten gedurende november etc door de noordoost moesson (maha). Echter, dat wordt er niet bij aangegeven op de websites die het afraden.

Ik heb eigenlijk altijd in regentijd gereisd, er zitten veel voordelen aan, maar nu gaat het echt om een vakantie van 2,5 week en dan is elke dag een kleine bui prima maar hele dagen regen zie ik iets minder zitten. Natuurlijk laat het weer zich niet voorspellen, maar ben benieuwd of hier reizigers die in november in Sri Lanka zijn geweest.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groeten,
Susan
Erik
Site Admin

Re: Sri Lanka in november

Bericht door Erik »

Ik heb zo'n handig boekje waarin de "beste reistijden" per bestemming staan. Als ik daar Sri-Lanka opzoek dan staat er voor november 28 graden (gemiddeld) en 308 mm regen in die maand. Het gaat dan om de west kant. In oktober regent het heel veel meer en in December de helft minder. Temperatuur is ongeveer gelijk. Het zal er dus een beetje aanliggen of je mazzel hebt en het weer een beetje snel omslaat naar het betere weer.

Voor het oosten van Sri-Lanka staat dat het 29 graden is en 332 mm regent in die maand. Hier is het dan weer precies andersom. In oktober minder regen en in december 1.5 keer zo veel.

Ik ben nog niet naar Sri-Lanka geweest, maar wat ik zo van mensen hoor die er geweest zijn is het weer afwisselend en eigenlijk wat jij beschrijft. Af en toe regen maar op zich goed te doen. Misschien dat iemand anders die er is geweest nog wat kan aanvullen.
Plaats reactie