Route Thailand-Laos

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
tooske89
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2017 21:52

Route Thailand-Laos

Bericht door tooske89 »

Hallo allemaal!!

Van de zomer mag ik naar Azië om alleen rond te reizen voor 3 weken. Ik heb een aantal boeken bestudeerd en wat reseurch gedaan op internet maar ik vind het zo lastig! Ik weet niet waar ik moet beginnen om mn reis uit te stippelen...
Ik kom aan op Bangkok, en dan?
Ik wil het liefst even bijkomen op een mooi strandje in Thailand en mijn reis vervolgen naar laos. Iemand tips? (en hoe kom ik daar?) Om naar Laos te gaan met de slowboat over de Mekong, las ik, moet ik richting Chiang Rai?
Op de weg daar naar toe zijn geen stranden, toch? Dus een vlucht naar een mooi strand? is dat wel handig? Van Laos terug naar Bangkok wil ik met het vliegtuig.
Kortom....heeft iemand tips voor en Thailand en Laos? En hoe deel ik dat in wat betreft tijd en vervoer?
Alvast bedankt!!!! ^O^
tooske89
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jun 2017 21:52

Re: Route Thailand-Laos

Bericht door tooske89 »

Ja, dat wil ik liever niet. Ik hoor heel graag tips van reizigers🤗
wim van brink
Wereldreiziger
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:33

Re: Route Thailand-Laos

Bericht door wim van brink »

Als je naast Thailand ook Laos wilt doen kan dat, maar dan moet je overwegen om de stranddagen te laten schieten. Vanuit Bangkok ben je wel redelijk snel in bijvoorbeeld Phuket, maar een dag ben je zo kwijt. Twee dagen zonnen en dan moet je in de meeste gevallen weer terug naar Bangkok (een dag) om vervoer naar grensovergang Thailand-Laos te nemen. Je moet bijna het hele land door. Minimaal een dag, maar eerder twee. In Laos is het vervoer niet zo goed geregeld als in Thailand. Wil je wat van het land zien is vervoer met pick-ups vaak de enige mogelijkheid. Ter plekke regelenen. Kan ook met de boot, kost even meer tijd en je wordt knettergek van de herrie die de motor maakt.
Met andere woorden je hebt de tijd hard nodig en dan vraag ik mij af of je die tijd wilt besteden aan een paar stranddagen. Een binnenlandse vlucht is Laos is een ongekend avontuur dat je hoogstwaarschijnlijk overleeft maar je wel altijd zal bijblijven. Vliegtuigen van bordcarton. Van Vientiane naar Bangkok zal het vast beter zijn, maar dan moet als je in de omgeving van de Chinees Laotiaanse grens bent of de Vlakte der Kruiken opnieuw naar Vietiane. De beste oplossing is, knoop er een week aan vast en dan kun je alles doen wat je wilt. Strand, cultuur, klein feestje langs de Mekong in Vietiane waar de helft van de Laos reizigers blijft hangen. Altijd gezellig.
KR1275
Reiziger
Berichten: 35
Lid geworden op: 02 aug 2010 20:13

Re: Route Thailand-Laos

Bericht door KR1275 »

Ik vond het busvervoer in Loas prima te doen!

Zo reis je gemakkelijk vanuit Thailand naar Vientiane, naar Vang Vieng en door naar Luang Prabang.

Persoonlijk vond ik Vientiane geen bal aan. Vang Vieng is gezellg, relaxt en echt vakantie. Luang Prabang is ook erg mooi en een must-see bestemming. In laatstgenoemde wil je graag langer dan een paar dagen blijven!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten