Werken met wildlife in Afrika tegen kost en inwoning

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Jroeney

Werken met wildlife in Afrika tegen kost en inwoning

Bericht door Jroeney »

Goedendag,

Vanaf August start ik mijn wereldreis. En ik zou graag in Afrika (land maakt niet uit) willen werken met dieren. Maar wil er niet voor betalen!

Wil er kost en inwoning voor terug. Kan dit? Zoja waar moet ik hiervoor zijn?

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Jeroen
Erik
Site Admin

Re: Werken met wildlife in Afrika tegen kost en inwoning

Bericht door Erik »

Volgens mij is @Michel1988G een expert op dat gebied :)
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Ik denk niet dat je in Zuid Afrika zo iets kan vinden helaas. Misschien in een andere Afrikaans land

Suc6
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Michel1988G
Vakantieganger

Bericht door Michel1988G »

Hi, sorry voor de late reactie, maar ik denk dat Annemiek gelijk heeft.

Er zijn veel projecten met vrijwilligerswerk in Zuid Afrika, maar je betaalt er dan voor om vrijwilligerswerk te mogen doen. Dat heeft eigenlijk twee redenen: Er word geld uitgespaard, door jou te laten betalen. Jouw geld word dus gebruikt voor kost en inwoning, en de pickup van het vliegveld. Doordat ze dat zelf niet betalen, blijft er meer over voor het game reservaat. Het is namelijk een nogal kostbare zaak om een game reserve draaiende te houden, gemiddeld heeft een investering in een game reserve 20 jaar nodig om zich terug te verdienen.

Ten tweede is er de wetgeving: Positieve discriminatie wetgeving gebied bedrijven om voor vacatures te zoeken onder de zwarte en gekleurde bevolking, daarna onder de blanke bevolking, en daarna pas voor buitenlanders. Door jou te laten betalen voor je "vakantie", vul je geen baan op die een local had kunnen doen.

De meeste game reserves hebben wel een soort vrijwilligersproject, de twee waar ik het bekendst mee ben is Kariega Volunteers, en Shamwari Conserving Experience. Ik kan ze allebei zeker aanraden. Je zult betrokken zijn bij klusjes zoals hekken repareren, vegetatie weghalen, maar ze zullen je ook meenemen als er dieren gevangen moeten worden, of als ze een telling moeten doen. Deze programma's zijn echt bedoeld voor mensen die dit als een soort werkvakantie doen. Als je bijvoorbeeld met een klusje bezig bent om ergens vegetatie weg te halen, en onderweg komen jullie jagende leeuwen tegen, dan zul je vaak de leeuwen blijven volgen, het werk kan wel even wachten. Zo krijg je dus toch wel echt een hele gave wildlife experience, die minstens net zo goed is als de luxe safari's, en misschien zelfs wel beter.
Plaats reactie