Ach joh, is maar 1,5uur met de trein vanaf pisa en dan nog eens dik een uur op de veerboot, half uur rijden en dan ben je er al

Ach joh, is maar 1,5uur met de trein vanaf pisa en dan nog eens dik een uur op de veerboot, half uur rijden en dan ben je er al
Hoe vond je Boekarest?
Bucharest is tof en er is genoeg te doen voor 3-4 dagen. Tirana vond ik echter authentieker, minder toeristen en veel contact met de lokale bevolking.
Nice! Ik ga binnenkort ook naar Tirana. Ook nog een leuke dagtrip buiten Tirana om?Ralph schreef: ↑09 jul 2017 11:52Bucharest is tof en er is genoeg te doen voor 3-4 dagen. Tirana vond ik echter authentieker, minder toeristen en veel contact met de lokale bevolking.
Opsomming:
Bucharest:
- Freewalkingtour is een aanrader
- Couchsurf meeting was tof
- Palace of Parliament, tour is niet geweldig maar het gebouw zelf is het wel waard.
- Fietsen rond de stad en dan ook door gedeeltes met veel communistische stijl etc.(bike the city bij Banca Națională a României heeft goede fietsen en tips)
- Village museum / Herastrau Park
- Touristisch centrum, paar leuke en goede eettentjes > Sindbad (lebanees), Simbio (divsers), Aubergine (divers), Vatra (lokaal) waren allemaal top om te eten.
- Cimitirul Bellu (cemetary)
- The Art Collections Museum (Roemeens en wereldse kunst gedeeltes)
Tirana:
- Wederom Freewalkingtour
- National history museum
- Ontzettend goedkoop en goed eten, waar we ook gingen.
- Pyramid of Tirana (beklommen, heeft me wel een broek gekost) en even de liberty bell laten klinken >:)
- Durress is ok voor een middag
- Kasteel in Krujë is tof
- Couchsurfoproep kwamen veel locals op af, wellicht wel het tofste aan Tirana.
- Nationale plein werd dit weekend geopend (100 jaar over gedaan) met lokale zang/dans en toespraken van prime minister etc. Erg goede timing.
- Vermijd taxies en pak lokale bussen. Mocht er iemand heen gaan dan raad ik je aan me een PM te sturen want dan kan ik aangeven bij welke bushaltes je moet zijn voor Durress / Kruje want dit is de eerste keer wel even zoeken (don't trust google maps).
Ik zat destijds 10 dagen in Boekarest. Dat vond ik wel erg veel. Het was voor een studiereis. Maar na 10 dagen ben je er wel beetje klaar mee haha. Als je overigens nog wat tips wil toevoegen aan de reisartikelen, wees welkom!Ralph schreef: ↑09 jul 2017 11:52Bucharest is tof en er is genoeg te doen voor 3-4 dagen. Tirana vond ik echter authentieker, minder toeristen en veel contact met de lokale bevolking.
Opsomming:
Bucharest:
- Freewalkingtour is een aanrader
- Couchsurf meeting was tof
- Palace of Parliament, tour is niet geweldig maar het gebouw zelf is het wel waard.
- Fietsen rond de stad en dan ook door gedeeltes met veel communistische stijl etc.(bike the city bij Banca Națională a României heeft goede fietsen en tips)
- Village museum / Herastrau Park
- Touristisch centrum, paar leuke en goede eettentjes > Sindbad (lebanees), Simbio (divsers), Aubergine (divers), Vatra (lokaal) waren allemaal top om te eten.
- Cimitirul Bellu (cemetary)
- The Art Collections Museum (Roemeens en wereldse kunst gedeeltes)
Tirana:
- Wederom Freewalkingtour
- National history museum
- Ontzettend goedkoop en goed eten, waar we ook gingen.
- Pyramid of Tirana (beklommen, heeft me wel een broek gekost) en even de liberty bell laten klinken >:)
- Durress is ok voor een middag
- Kasteel in Krujë is tof
- Couchsurfoproep kwamen veel locals op af, wellicht wel het tofste aan Tirana.
- Nationale plein werd dit weekend geopend (100 jaar over gedaan) met lokale zang/dans en toespraken van prime minister etc. Erg goede timing.
- Vermijd taxies en pak lokale bussen. Mocht er iemand heen gaan dan raad ik je aan me een PM te sturen want dan kan ik aangeven bij welke bushaltes je moet zijn voor Durress / Kruje want dit is de eerste keer wel even zoeken (don't trust google maps).
Ik zie dat je dat inderdaad al had genoemd! Thanks
Veilig aangekomen
Hier het bericht van Lufthansahildo schreef: ↑28 jul 2017 13:03 Dat was het zeker. Ik stond even met de flight attendends te praten toen ze zeiden dat ze waarschijnlijk moesten uitwijken omdat ze met een bevalling bezig waren. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten. Maar het was serieus.
Ik wist dat ze een dokter aan boord hadden, maar las later in de krant dat er drie dokters aan boord waren en met haar bezig waren. Het gebeurde in het achterste gedeelte. Ik zat vrij voorin en heb niet zo veel meegekregen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast