wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Arnout3008
Reisexpert

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door Arnout3008 »

Erik schreef: 27 jun 2017 14:31 Je maakt het me niet echt gemakkelijk door op een eiland te gaan zitten. :P
Ach joh, is maar 1,5uur met de trein vanaf pisa en dan nog eens dik een uur op de veerboot, half uur rijden en dan ben je er al :P stelt niets voor 8)7
Once a year, go someplace you’ve never been before.

menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ralph schreef: 22 jun 2017 09:55 23-26 Juni > Morgenvroeg vlieg ik naar Bucharest voor 4 dagen. Vrijdagavond couchsurf meetup en zaterdagochtend wandeltour. Voor de rest moet ik nog even zien wat het wordt. Wellicht ook een dag trip naar Constanta.
Hoe vond je Boekarest?

Volgens mij ga ik 'rough Poland' ontdekken eind oktober. Ik heb namelijk een lang weekend weg geboekt naar Spala, een plaatsje nabij de grotere plaats Tomaszów Mazowiecki. Zelfs mijn Lonely Planet kent het niet. O-) Het ligt op 115 km van Warschau af. De reden? De eerste overdekte ijsbaan in Polen zijn ze aan het bouwen en eind oktober zijn er wedstrijden in Tomaszów Mazowiecki. Ik wil dat wel eens meemaken. Het paste precies in m'n werkrooster. Ik moet alleen wel op zondag alweer terugvliegen. En ik ga voor het eerst een auto huren in Polen. 8-)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

menasil schreef: 07 jul 2017 21:24
Ralph schreef: 22 jun 2017 09:55 23-26 Juni > Morgenvroeg vlieg ik naar Bucharest voor 4 dagen. Vrijdagavond couchsurf meetup en zaterdagochtend wandeltour. Voor de rest moet ik nog even zien wat het wordt. Wellicht ook een dag trip naar Constanta.
Alvast veel plezier in Polen! Zelf wil ik graag een keer naar Gdansk maar ik heb nog geen goedkoop ticket gevonden.

Hoe vond je Boekarest?
Bucharest is tof en er is genoeg te doen voor 3-4 dagen. Tirana vond ik echter authentieker, minder toeristen en veel contact met de lokale bevolking.

Opsomming:

Bucharest:
- Freewalkingtour is een aanrader
- Couchsurf meeting was tof
- Palace of Parliament, tour is niet geweldig maar het gebouw zelf is het wel waard.
- Fietsen rond de stad en dan ook door gedeeltes met veel communistische stijl etc.(bike the city bij Banca Națională a României heeft goede fietsen en tips)
- Village museum / Herastrau Park
- Touristisch centrum, paar leuke en goede eettentjes > Sindbad (lebanees), Simbio (divsers), Aubergine (divers), Vatra (lokaal) waren allemaal top om te eten.
- Cimitirul Bellu (cemetary)
- The Art Collections Museum (Roemeens en wereldse kunst gedeeltes)

Tirana:
- Wederom Freewalkingtour
- National history museum
- Ontzettend goedkoop en goed eten, waar we ook gingen.
- Pyramid of Tirana (beklommen, heeft me wel een broek gekost :@) en even de liberty bell laten klinken >:)
- Durress is ok voor een middag
- Kasteel in Krujë is tof
- Couchsurfoproep kwamen veel locals op af, wellicht wel het tofste aan Tirana.
- Nationale plein werd dit weekend geopend (100 jaar over gedaan) met lokale zang/dans en toespraken van prime minister etc. Erg goede timing.
- Vermijd taxies en pak lokale bussen. Mocht er iemand heen gaan dan raad ik je aan me een PM te sturen want dan kan ik aangeven bij welke bushaltes je moet zijn voor Durress / Kruje want dit is de eerste keer wel even zoeken (don't trust google maps).
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ralph schreef: 09 jul 2017 11:52
Alvast veel plezier in Polen! Zelf wil ik graag een keer naar Gdansk maar ik heb nog geen goedkoop ticket gevonden.

Hoe vond je Boekarest?
Bucharest is tof en er is genoeg te doen voor 3-4 dagen. Tirana vond ik echter authentieker, minder toeristen en veel contact met de lokale bevolking.

Opsomming:

Bucharest:
- Palace of Parliament, tour is niet geweldig maar het gebouw zelf is het wel waard.
- Fietsen rond de stad en dan ook door gedeeltes met veel communistische stijl etc.(bike the city bij Banca Națională a României heeft goede fietsen en tips)
- Touristisch centrum, paar leuke en goede eettentjes > Sindbad (lebanees), Simbio (divsers), Aubergine (divers), Vatra (lokaal) waren allemaal top om te eten.

Tirana:
- Pyramid of Tirana (beklommen, heeft me wel een broek gekost :@) en even de liberty bell laten klinken >:)
- Nationale plein werd dit weekend geopend (100 jaar over gedaan) met lokale zang/dans en toespraken van prime minister etc. Erg goede timing.
- Vermijd taxies en pak lokale bussen. Mocht er iemand heen gaan dan raad ik je aan me een PM te sturen want dan kan ik aangeven bij welke bushaltes je moet zijn voor Durress / Kruje want dit is de eerste keer wel even zoeken (don't trust google maps).
Nice! Ik ga binnenkort ook naar Tirana. Ook nog een leuke dagtrip buiten Tirana om?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

ubiytsa schreef: 10 jul 2017 16:24 Nice! Ik ga binnenkort ook naar Tirana. Ook nog een leuke dagtrip buiten Tirana om?
Tof! Erg leuk vooruitzicht.

Stuur me even een PB indien je wil weten waar deze bussen vanaf Tirana vertrekken.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ralph schreef: 09 jul 2017 11:52

Hoe vond je Boekarest?

Opsomming:

Bucharest:

Tirana:
Ik zat destijds 10 dagen in Boekarest. Dat vond ik wel erg veel. Het was voor een studiereis. Maar na 10 dagen ben je er wel beetje klaar mee haha. Als je overigens nog wat tips wil toevoegen aan de reisartikelen, wees welkom!

Ik heb afgelopen week een ticket geboekt naar Minsk voor maart 2018.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ralph schreef: 11 jul 2017 10:24
ubiytsa schreef: 10 jul 2017 16:24 Nice! Ik ga binnenkort ook naar Tirana. Ook nog een leuke dagtrip buiten Tirana om?
Tof! Erg leuk vooruitzicht.

Stuur me even een PB indien je wil weten waar deze bussen vanaf Tirana vertrekken.
Ik zie dat je dat inderdaad al had genoemd! Thanks :)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Volgende bestemming is NL! Vlieg vanmiddag naar Bogota om dan 's avonds door te vliegen naar Amsterdam. En de volgende bestemming wordt eind augustus een paar dagen Medellin inclusief el Penol, Rio Negro.en Pablo Escobar's finca.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

hildo schreef: 25 jul 2017 18:13 Volgende bestemming is NL! Vlieg vanmiddag naar Bogota om dan 's avonds door te vliegen naar Amsterdam. En de volgende bestemming wordt eind augustus een paar dagen Medellin inclusief el Penol, Rio Negro.en Pablo Escobar's finca.
Veilig aangekomen :) ?

@Menasil van harte gefeliciteerd met je verjaardag *O* *O* *O* *O*
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Welkom terug op NLse bodem @Hildo! @Menasil, nog van harte!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

@erik uiteindelijk wel veilig aangekomen maar we moesten uitwijken naar manchester omdat er een baby aan boord geboren was.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

hildo schreef: 28 jul 2017 09:53 @erik uiteindelijk wel veilig aangekomen maar we moesten uitwijken naar manchester omdat er een baby aan boord geboren was.
Wow dat moet een unieke vlucht geweest zijn :P
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Dat was het zeker. Ik stond even met de flight attendends te praten toen ze zeiden dat ze waarschijnlijk moesten uitwijken omdat ze met een bevalling bezig waren. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten. Maar het was serieus. ;)

Ik wist dat ze een dokter aan boord hadden, maar las later in de krant dat er drie dokters aan boord waren en met haar bezig waren. Het gebeurde in het achterste gedeelte. Ik zat vrij voorin en heb niet zo veel meegekregen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

hildo schreef: 28 jul 2017 13:03 Dat was het zeker. Ik stond even met de flight attendends te praten toen ze zeiden dat ze waarschijnlijk moesten uitwijken omdat ze met een bevalling bezig waren. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten. Maar het was serieus. ;)

Ik wist dat ze een dokter aan boord hadden, maar las later in de krant dat er drie dokters aan boord waren en met haar bezig waren. Het gebeurde in het achterste gedeelte. Ik zat vrij voorin en heb niet zo veel meegekregen.
Hier het bericht van Lufthansa

http://newsroom.lufthansagroup.com/en/n ... 3/500.html
Brasov
Wereldreiziger

Bericht door Brasov »

Hopelijk ga ik in januari/februari op pad voor een week of 4. Door de verhalen van reizigers in Zuid-Afrika wil ik graag meer van Afrika zien. Liefst een land waar veel verschillende dingen te doen zijn, je goed door zelfstandig kan backpacken zonder vast te zitten aan tours voor alles & aardige locals & betaalbaar - ideeën? Ik zat zelf aan Ghana of Ethiopië te denken :)
Plaats reactie