wat is de volgende bestemming

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
TimoT1808
Reiziger

Re: wat is de volgende bestemming

Bericht door TimoT1808 »

Vandaag vlieg ik met vrouw en baby naar Marokko. Onze baby heeft ook een paspoort, dat is echt zo schattig *_*
Ik ga waarschijnlijk niks op deze site posten, want overal waar ik naar toe ga staat al wat over geschreven.
Het spannendste van dit alles vind ik dat ik zelf ga rijden. Ik heb nog nooit op wegen gereden waar ook ezels en ander vee lopen. In Vietnam, met een scooter misschien maar daar houdt het wel op.
Van een collega heb ik nog wat basis Arabisch meegekregen, altijd handig zeker gezien met mijn vrouw vegetarisch eet.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

TimoT1808 schreef: 15 mei 2017 09:50 Vandaag vlieg ik met vrouw en baby naar Marokko. Onze baby heeft ook een paspoort, dat is echt zo schattig *_*
Ik ga waarschijnlijk niks op deze site posten, want overal waar ik naar toe ga staat al wat over geschreven.
Het spannendste van dit alles vind ik dat ik zelf ga rijden. Ik heb nog nooit op wegen gereden waar ook ezels en ander vee lopen. In Vietnam, met een scooter misschien maar daar houdt het wel op.
Van een collega heb ik nog wat basis Arabisch meegekregen, altijd handig zeker gezien met mijn vrouw vegetarisch eet.
Nice, Marokko is fantastisch! Het rijden is Marokko is goed te doen. Alleen in Fez en Rabat vond ik het af en toe wat chaotisch en spannend. Je moet gewoon assertief zijn :)

Velen spreken wel een basiswoordje Engels en anders is Frans altijd de optie. Zelf ook vegetarier en heerlijk gegeten (al moet ik toegeven dat ik wel een keer of twee vlees heb gegeten om te proeven en omdat het niet overal mogelijk was).
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

TimoT1808 schreef: 15 mei 2017 09:50
Maar dat betekent niet dat het heden ten dage nog steeds actueel is of dat nieuwe ervaringen geen plek kunnen krijgen :) Horen graag je verhalen na afloop!

Ik krijg net via Transavia door dat het topdrukte is op Schiphol. Ook in de nacht van donderdag op vrijdag. Of ik 3 uur van te voren aanwezig wil zijn ipv 2 uur voor een Europese bestemming. Ik vlieg om 5:10 .... Ik heb de indruk dat er gewoon niet zoveel mensen werken op dat tijdstip.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ubiytsa schreef: 04 mei 2017 11:58
Arnout3008 schreef: 04 mei 2017 11:19 @Ubiytsa Jep! Toevallig vanochtend een mailtje van PADI ontvangen dat het verwerkt is en ik les mag gaan geven. *O*
Nice! Ik ben zelf bezig met 2* instructeur CMAS/NOB in Nederland :)
Leuk!

Ik heb mijn PADI DM in Nederland gedaan en ben toen gestopt. Ik wil helemaal geen les geven *_*

Met Pinksteren heb ik een live-aboard in Zeeland. Ik heb er onwijs veel zin in! Helaas gaat een aantal vrienden van me niet mee, wat veel regel betekent om de boot vol te krijgen. Dat is een beetje een domper....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

ubiytsa schreef: 11 mei 2017 09:35
Arnout3008 schreef: 10 mei 2017 20:15
ubiytsa schreef: 04 mei 2017 11:58 Nice! Ik ben zelf bezig met 2* instructeur CMAS/NOB in Nederland :)
In Nederland?... 0_0 Mij niet gezien.. Veel te koud zonder droogpak. Ga ik me echt niet aan wagen. Heeft me een paar honderd euro extra gekost, maar heb het er graag voor over om in het lekkere warme water van Thailand te liggen.. Als ik het goed heb gelezen is 2* ongeveer gelijk aan Open Water Scuba Instructor van PADI ? Staat op m'n kaartje "Instructor level 2 Standard"
Ga je ook hier in 't koude landje les geven?
Haha, valt wel mee hoor. Ga eens in de zomer duiken in Zeeland; echt totaal niet koud. Nu duiken in diepe meertjes komt vaak wel neer op 6 graden in het diepe, maar dat is met natpak prima 30-40 minuten uit te houden.

Ik denk dat dat ongeveer gelijk is inderdaad. En ik zal een beetje les geven in Nederland, maar liever in het buitenland.
Off topic: Ik heb weleens wat gezocht over duiken in de Mekong. Ik kan er niet veel over vinden en dus zal het wel niet gebeuren denk ik. Maar in het droge seizoen (als het water rustig is) lijkt het me een optie op sommige plaatsen? Al zul je niet heel ver vooruit kunnen kijken. En in meren in Laos? Weet je daar iets van? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

LaosFan schreef: 23 mei 2017 05:52
Off topic: Ik heb weleens wat gezocht over duiken in de Mekong. Ik kan er niet veel over vinden en dus zal het wel niet gebeuren denk ik. Maar in het droge seizoen (als het water rustig is) lijkt het me een optie op sommige plaatsen? Al zul je niet heel ver vooruit kunnen kijken. En in meren in Laos? Weet je daar iets van? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Duiken in de Mekong lijkt me vrij gevaarlijk, niet zozeer door het ongetwijfeld troebele water, maar meer door het feit dat er volgensmij best wel een sterke stroming in staat en naar mijn idee ook best wel wat rommel op de bodem ligt, zoals takken e.d. waar je aan kan blijven haken. Zou niet mijn eerste keus zijn om te duiken :N
In principe kun je duiken in meren, afhankelijk van hoe hoog ze liggen. Boven de 300m moet je wat extra training gehad hebben op dat specifieke gebied. Over het duiken in Laos specifiek, durf ik echt geen antwoord te geven. Ik denk dat toch de de meeste mensen kiezen voor Cambodja, Thailand of eventueel Vietnam, in de directe omstreken. Al heb je natuurlijk ook Indonesië en de Filipijnen nog om de hoek liggen :)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik heb een paar artikelen gevonden. Een daarvan gaat over duikers die lichamen en wrakstukken borgen na het vliegtuig ongeluk een paar jaar geleden in Pakse (ik woon daar toen).

Nu staat er een flinke stroming, maar in het droge seizoen kan het meevallen op plaatsen. Voor heel avontuurlijk duiken is het wellicht op een paar plaatsen wel leuk. Vooral ook in de meren (al zijn er niet heel veel grote meren). Nong Fa (een meer) zou interessant kunnen zijn en ik las ook dit: 'However, Nam Ngum, the largest river in the country may have some potential for diving which may be explored in near future.'.

Maar inderdaad weinig voor de hand liggend (al kan dat voor sommigen wel aantrekkingskracht hebben misschien).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

LaosFan schreef: 23 mei 2017 05:52
ubiytsa schreef: 11 mei 2017 09:35
Arnout3008 schreef: 10 mei 2017 20:15

In Nederland?... 0_0 Mij niet gezien.. Veel te koud zonder droogpak. Ga ik me echt niet aan wagen. Heeft me een paar honderd euro extra gekost, maar heb het er graag voor over om in het lekkere warme water van Thailand te liggen.. Als ik het goed heb gelezen is 2* ongeveer gelijk aan Open Water Scuba Instructor van PADI ? Staat op m'n kaartje "Instructor level 2 Standard"
Ga je ook hier in 't koude landje les geven?
Haha, valt wel mee hoor. Ga eens in de zomer duiken in Zeeland; echt totaal niet koud. Nu duiken in diepe meertjes komt vaak wel neer op 6 graden in het diepe, maar dat is met natpak prima 30-40 minuten uit te houden.

Ik denk dat dat ongeveer gelijk is inderdaad. En ik zal een beetje les geven in Nederland, maar liever in het buitenland.
Geen idee! Lijkt me wel interessant. Navigeren onderwater met heel weinig zicht is altijd uitdagend, haha. Heb ook eens in India in een heel diep meer gedoken, maar dat was kraakhelder. Mekong lijkt mij vrij troebel, maar je zult vast heldere meertjes hebben.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Mijn mapjes met alle boekingen zijn inmiddels tot een dieptepunt gedaald. Best 'gek' :) Ik heb nu paar jaar veel gereisd en met een nieuwe baan (die toevallig voorbij kwam) even wennen aan nieuwe ritme en weer dagen sparen. Tegelijkertijd vind ik het nu ook wel even best. Er komt veel op me af en in mijn hoofd is er ook minder ruimte voor ingewikkelde reizen.

We hebben afgelopen tijd in ieder geval Stavanger geboekt icm een schaatswedstrijd. We blijven nu ook 1,5 dag langer zodat we meer van de stad kunnen zien dan de vorige keer. Daarnaast ga ik begin september met de Hihahut op pad. Dat is blijkbaar iets nieuws en kreeg een cadeaubon bij afscheid van mijn oude baan. Idee is dat je niet weet waar je slaapt maar op ontdekkingstocht gaat waar je hut staat waar je zal slapen. Normaliter is de bedoeling dat je meerdere hutten aandoet maar wij doen één nachtje. Ik zal er tzt wat over gaan schrijven :)

Voor 2018 ben ik mij aan het oriënteren op Minsk. Daar is ook weer een schaatswedstrijd. Nu je voor Wit-Rusland voor reizen van maximaal 5 dagen geen visum meer nodig hebt, is het wel een stukje goedkoper :)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Allemaal nieuwe dingen voor jou, Menasil! Leuk hoor! Hoe bevalt je nieuwe baan an sich? Ik ben erg benieuwd naar jouw review van Hihahut!

Wij hebben ook weer een nieuwe reis geboekt, we gaan in de voorjaarsvakantie (weer) naar Malta. We hebben dit keer een appartement in St Paul's Bay geboekt.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@reismeis Veel uitdaging, leuke werkzaamheden en een prettig werkklimaat. Positief dus :) Misschien is daarom mijn behoefte om 'weg te zijn' ook wel minder ;)

Malta lijkt me ook erg mooi :)
Ralph
Reisexpert

Bericht door Ralph »

23-26 Juni > Morgenvroeg vlieg ik naar Bucharest voor 4 dagen. Vrijdagavond couchsurf meetup en zaterdagochtend wandeltour. Voor de rest moet ik nog even zien wat het wordt. Wellicht ook een dag trip naar Constanta.

15-29 Juli > Zweefvliegkamp in Bad Berka (oost Duitsland). Wellicht dat ik vanaf daar nog wat dagtripjes ga maken (Buchenwald, Erfurt, Leipzig).

20 okt - 12 nov > het ziet erna uit dat eindelijk een keer naar Japan ga *O*

In Augustus\September hoop ik op nog minimaal een city trip naar b.v. Sofia \ Kiev \ Montenegro \ Madrid.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ben net terug van de Faeröer Eilanden en vertrek volgende week weer naar Italië, San Marino en Oostenrijk om op deze populaire bestemmingen wat minder bekende plekjes te bezoeken. Daarna staan er ook nog een paar tripjes op de planning, maar de data daarvan zijn nog niet bekend.

Tijd voor vakantie _O-
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Erik schreef: 27 jun 2017 09:05 Ben net terug van de Faeröer Eilanden en vertrek volgende week weer naar Italië, San Marino en Oostenrijk om op deze populaire bestemmingen wat minder bekende plekjes te bezoeken. Daarna staan er ook nog een paar tripjes op de planning, maar de data daarvan zijn nog niet bekend.

Tijd voor vakantie _O-
Alvast onderweg naar Elba, doen we de meeting gewoon in de zon? :P Van 7 juli tot 20 augustus zit ik daar :)
Once a year, go someplace you’ve never been before.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Arnout3008 schreef: 27 jun 2017 12:33 Alvast onderweg naar Elba, doen we de meeting gewoon in de zon? :P Van 7 juli tot 20 augustus zit ik daar :)
Je maakt het me niet echt gemakkelijk door op een eiland te gaan zitten. :P
Plaats reactie