Budget reis met de optie om te duiken.

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
InTheClouds
Reiziger

Budget reis met de optie om te duiken.

Bericht door InTheClouds »

Hallo lieve leden.
Ik heb net te horen gekregen dat ik (2 personen) waarschijnlijk alleen binnen Europa moet gaan zoeken voor 2 weken vanaf ongeveer 28 aug.
Nu heb ik zelf geen groot budget dus ben eigenlijk op zoek naar een land of eiland wat niet duur is maar wel mooi qua natuur of in ieder geval mooi qua duiken. Ik zat zelf aan Griekenland of Macedonie te denken maar volgens mij is dat best prijzig.
Wie heeft er tips voor me?
Ik hoor het graag!
Groetjesss
Travelator
Reisexpert

Re: Budget reis met de optie om te duiken.

Bericht door Travelator »

Hi,

Waarom schreeuw je zo? :? :P

Je vraagt heel specifiek naar Europese bestemmingen, dus mijn antwoord is waarschijnlijk niks, maar mocht je toch een beetje buiten Europa kunnen kijken, is Dahab in Egypte misschien een goede optie? Is in ieder geval goedkoop!
Anders wellicht de Canarische eilanden, Madeira (niet zeker of je daar kunt duiken), Portugal of zelfs de Azoren (voor die laatste even goed kijken naar de seizoenen, want in het orkaanseizoen wil je daar niet zitten).
Ik heb vorig jaar ook gedoken op Gozo (hoort bij Malta). Vond het niet super spectaculair, maar op zich best aardig (ik ben nogal verwend wat duiken betreft).
Volgens mij kun je in Kroatië ook mooi duiken, maar zelf geen ervaring mee.
En @Arnout3008 heeft vorig jaar ergens in Italië gedoken, meen ik?

Ik denk dat je duiken in Europa niet kunt vergelijken met duiken in tropische landen, dus stel je in op andere dingen om onder water naar te koekeloeren : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Arnout3008
Reisexpert

Bericht door Arnout3008 »

Travelator schreef: 11 jun 2017 19:42 Je vraagt heel specifiek naar Europese bestemmingen, dus mijn antwoord is waarschijnlijk niks, maar mocht je toch een beetje buiten Europa kunnen kijken, is Dahab in Egypte misschien een goede optie? Is in ieder geval goedkoop!
Anders wellicht de Canarische eilanden, Madeira (niet zeker of je daar kunt duiken), Portugal of zelfs de Azoren (voor die laatste even goed kijken naar de seizoenen, want in het orkaanseizoen wil je daar niet zitten).
Ik heb vorig jaar ook gedoken op Gozo (hoort bij Malta). Vond het niet super spectaculair, maar op zich best aardig (ik ben nogal verwend wat duiken betreft).

Ik denk dat je duiken in Europa niet kunt vergelijken met duiken in tropische landen, dus stel je in op andere dingen om onder water naar te koekeloeren : )
Ik heb inderdaad vorig jaar rond liggen dobberen in de Italiaanse wateren, dit jaar ga ik weer 6 weken.
Duiken in Europa is totaal niet met de tropische landen te vergelijken, hier is het een stuk minder kleurrijk en minder kleurrijke vissen, maar er is alsnog zat te zien!
Qua bestemmingen, Costa Brava is een goede, vlakbij Llafranc (Hier zit een goede Nederlandse duikschool), Palafrugell, Begur zit je wel redelijk goed qua duiken en weer. Ongeveer 27 graden en zon met ook regelmatig een windje ter verkoeling. Houd er rekening mee dat het ook flink kan stormen op z'n tijd!

In Italië geef ik zelf les op Isola d'Elba, wat voor de kust van Toscane ligt. Met een budgetairline vanaf Eindhoven / Amsterdam kun je vrij goedkoop op Pisa vliegen, vanaf daar de trein (1x overstappen) en je komt uit in de haven waar je de veerboot naar Elba neemt.
Trein duurt ongeveer 1,5 uur, afhankelijk van welke aansluitingen je neemt etc. Veerboot is een uur.

Het weer is goed, veel zon, goede temperatuur (+/- 30 graden) en een mooi eiland. Ik raad je ten zeerste aan hier een auto te huren, niet alles is even goed bereikbaar namelijk! Een auto is een must als je dingen wilt gaan bekijken op het eiland. Mocht je er verder over willen lezen, kijk even naar dit artikel, wat ik er afgelopen jaar over heb geschreven. Verder kun je heel veel informatie vinden in de andere delen van het Reisgids gedeelte op het forum. Veel leesplezier!
Once a year, go someplace you’ve never been before.

InTheClouds
Reiziger

Travelator schreef: 11 jun 2017 19:42 Hi,

Waarom schreeuw je zo? :? :P

Je vraagt heel specifiek naar Europese bestemmingen, dus mijn antwoord is waarschijnlijk niks, maar mocht je toch een beetje buiten Europa kunnen kijken, is Dahab in Egypte misschien een goede optie? Is in ieder geval goedkoop!

haha. Het was niet mijn bedeoling om schreeuwerig over te komen excuses. Mijn man komt van egypte en wij zijn nu in belgie komen wonen maar met een belgische id kaart kan je niet buiten europa reizen. En zijn paspoort is tot februari geldig dus wij weten niet of we op tijd zijn paspoort kunnen verlengen en een visum regelen voor eind augustus vandaar dat ik gebonden ben aan europa deze keer. Ik dacht dat malta wel mooi was qua duiken maar als je zegt mwah dan is het voor mij ook een mwah. hHeb alleen nog in Azie en egypte en jordanie gedoken.
JA je hebt gelijk daarom dacht ik mssn aan griekenland die hebben veel macro leven las ik en onderwater artefacten.
Ik zal ook eens over italie/portugak en duiken googlen.
Bedankt voor je reactie
InTheClouds
Reiziger

Arnout3008 schreef: 11 jun 2017 20:47
Travelator schreef: 11 jun 2017 19:42 Je vraagt heel specifiek naar Europese bestemmingen, dus mijn antwoord is waarschijnlijk niks, maar mocht je toch een beetje buiten Europa kunnen kijken, is Dahab in Egypte misschien een goede optie? Is in ieder geval goedkoop!

Ik heb inderdaad vorig jaar rond liggen dobberen in de Italiaanse wateren, dit jaar ga ik weer 6 weken.
Duiken in Europa is totaal niet met de tropische landen te vergelijken, hier is het een stuk minder kleurrijk en minder kleurrijke vissen, maar er is alsnog zat te zien!
Qua bestemmingen, Costa Brava is een goede, vlakbij Llafranc (Hier zit een goede Nederlandse duikschool), Palafrugell, Begur zit je wel redelijk goed qua duiken en weer. Ongeveer 27 graden en zon met ook regelmatig een windje ter verkoeling. Houd er rekening mee dat het ook flink kan stormen op z'n tijd!

In Italië geef ik zelf les op Isola d'Elba, wat voor de kust van Toscane ligt. Met een budgetairline vanaf Eindhoven / Amsterdam kun je vrij goedkoop op Pisa vliegen, vanaf daar de trein (1x overstappen) en je komt uit in de haven waar je de veerboot naar Elba neemt.
Trein duurt ongeveer 1,5 uur, afhankelijk van welke aansluitingen je neemt etc. Veerboot is een uur.

Het weer is goed, veel zon, goede temperatuur (+/- 30 graden) en een mooi eiland. Ik raad je ten zeerste aan hier een auto te huren, niet alles is even goed bereikbaar namelijk! Een auto is een must als je dingen wilt gaan bekijken op het eiland. Mocht je er verder over willen lezen, kijk even naar dit artikel, wat ik er afgelopen jaar over heb geschreven. Verder kun je heel veel informatie vinden in de andere delen van het Reisgids gedeelte op het forum. Veel leesplezier!
Dankjeee. Heb je toevallig foto's van je duiken in toscane. Ben wel nieuwsgierig. Is het daar zelf duur of normaal que eten drinken en vervoer? Ik ga het artikel wel even lezen inderdaad. De temperatuur trekt mij wel haha. Ben best een koukleum dus hoe warmer hoe beter.
Costa brava ga ik ook eens googlen. Zou er zelf niet op gekomen zijn.
Ik zie weleens bulgarije langskomen maar vraag me ook af hoe het daar is.
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Malta biedt nmm het mooiste duiken van Europa, meet heel mooie landschappen en mooie wrakken ook.
Arnout3008
Reisexpert

@InTheClouds Nee helaas, heb geen foto's er van, maar als je googled op " Marine park Scoglietto Elba" kom je bij afbeeldingen wel redelijk wat foto's tegen over het duiken daar. Houdt er rekening mee dat prijzen iets duurder zijn als op het vaste land, gezien je op een eiland zit en dus alles met een veerboot moet komen. Maar dit is niet heel veel duurder.

ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Dat de kleuren en het zicht wellicht in Europa minder goed zijn dan in tropische wateren zegt weinig over de kwaliteit van de duik. Aquariumduiken kunnen ook snel vervelen; met minder zicht, koud water en minder kleurrijk leven duik je gewoon om heel andere redenen, bijvoorbeeld hele vette wrakken of de uitdaging.

Ik heb hele goede dingen gehoord over Kroatië, Azoren en Malta. IJsland is natuurlijk ook hartstikke gaaf, maar geen budgetoptie ;)

Zeeland is ook zeker een aanrader voor een weekendje :)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Arnout3008
Reisexpert

ubiytsa schreef: 12 jun 2017 11:57 Dat de kleuren en het zicht wellicht in Europa minder goed zijn dan in tropische wateren zegt weinig over de kwaliteit van de duik. Aquariumduiken kunnen ook snel vervelen; met minder zicht, koud water en minder kleurrijk leven duik je gewoon om heel andere redenen, bijvoorbeeld hele vette wrakken of de uitdaging.

Ik heb hele goede dingen gehoord over Kroatië, Azoren en Malta. IJsland is natuurlijk ook hartstikke gaaf, maar geen budgetoptie ;)

Heb zelf ook hele goede dingen gehoord over Malta en de Azoren inderdaad, al ben ik er zelf nog nooit geweest helaas.
Ik moet zeggen dat ik hier in Elba beter zicht heb gehad (1x zelfs +50m) dan op Koh Tao, Thailand.. Daar zelfs een paar duiken met 5m zicht gehad.. Locatie zegt vaak lang niet alles over de kwaliteit van een duikstek! ^O^

ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Arnout3008 schreef: 12 jun 2017 13:44
ubiytsa schreef: 12 jun 2017 11:57 Dat de kleuren en het zicht wellicht in Europa minder goed zijn dan in tropische wateren zegt weinig over de kwaliteit van de duik. Aquariumduiken kunnen ook snel vervelen; met minder zicht, koud water en minder kleurrijk leven duik je gewoon om heel andere redenen, bijvoorbeeld hele vette wrakken of de uitdaging.

Heb zelf ook hele goede dingen gehoord over Malta en de Azoren inderdaad, al ben ik er zelf nog nooit geweest helaas.
Ik moet zeggen dat ik hier in Elba beter zicht heb gehad (1x zelfs +50m) dan op Koh Tao, Thailand.. Daar zelfs een paar duiken met 5m zicht gehad.. Locatie zegt vaak lang niet alles over de kwaliteit van een duikstek! ^O^
Dat is niet verkeerd inderdaad :P
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben ook naar Malta geweest en het is een prima plek om ongeveer max een week te verblijven. Wanneer je ook gaat duiken misschien langer. Volgens mij heeft @Siem er een tijdje gezeten dus kan zij meer over de duikplekjes vertellen.

Italië is inderdaad ook een mooie bestemming, ik weet alleen niet precies hoe het dan met het duiken zit. In IJsland kun je ook duiken, maar dat is dan wel een heel ander soort bestemming en duiken en misschien ook wat duurder dan sommige andere bestemmingen. Nog wel net binnen Europa :)
InTheClouds
Reiziger

Arnout3008 schreef: 12 jun 2017 10:38 @InTheClouds Nee helaas, heb geen foto's er van, maar als je googled op " Marine park Scoglietto Elba" kom je bij afbeeldingen wel redelijk wat foto's tegen over het duiken daar. Houdt er rekening mee dat prijzen iets duurder zijn als op het vaste land, gezien je op een eiland zit en dus alles met een veerboot moet komen. Maar dit is niet heel veel duurder.
ik zal eens kijken bedankt voor je info!
InTheClouds
Reiziger

Ja zeeland zou ik ook weleens willen doen gewoon omdat ik nog nooit in NL gedoken heb :). Maar niet in mijn zomervakantie.
Ja ijsland en het noorderlicht lijken me zeer vet maar idd moet ik me nu aan een budget houden helaas.
Mijn man dacht dat malta duur was. klopt dat? Ik vind het ook leuk om andere dingen te zien zoals slakjes kreeften wrakken en al dat soort dingen.
Bedankt voor de tips
InTheClouds
Reiziger

Erik schreef: 12 jun 2017 15:55 Ik ben ook naar Malta geweest en het is een prima plek om ongeveer max een week te verblijven. Wanneer je ook gaat duiken misschien langer. Volgens mij heeft @Siem er een tijdje gezeten dus kan zij meer over de duikplekjes vertellen.

Italië is inderdaad ook een mooie bestemming, ik weet alleen niet precies hoe het dan met het duiken zit. In IJsland kun je ook duiken, maar dat is dan wel een heel ander soort bestemming en duiken en misschien ook wat duurder dan sommige andere bestemmingen. Nog wel net binnen Europa :)
Misschien is het ook een kwestie van meningen. Op google zie je ook vaak gefotoshopte plaatjes dus zo lijkt heel europa mooi. Zelfs turkije en spanje lijken heel mooi.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik zou zeggen dat Europa ook echt mooi is :) Turkije sowieso,misschien niet de overbevolkte badplaatsen, maar zeker aan de kust en het binnenland heb je erg mooie plekjes.
Plaats reactie