Route Nepal, vlucht en scooter rijden

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
samgeusens
Reiziger
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jun 2012 16:58

Route Nepal, vlucht en scooter rijden

Bericht door samgeusens »

Hallo allemaal,

Over 1,5 maand ga ik samen met mijn vriendin naar Nepal en nu was ik benieuwd wat een mooie route is.

Wij gaan 3,5 week (20-06 t/m 14-07), vliegen met JetAirways vanaf Amsterdam > Delhi > Kathmandu, zijn er trouwens nog tips voor de overstap in Delhi? We zijn hier namelijk de hele nachtin Delhi, is er misschien een mogelijkheid om ergens te overnachten op het vliegveld zonder dat je uit moet checken?

Aangekomen in Nepal (wat voor ons de eerste keer is) willen we op een relaxed tempo een goed beeld krijgen van Nepal, nu las ik dat Kathmandu, Pokhara, Pashupatinath, Bhaktapur en Chitwan zeer de moeite waard is. Wat is volgens jullie een goede/logische route? Met hoeveel reistijd moet ik rekening houden? Zijn er nog andere plekken die we aan moeten doen?

Een trekking van 4 of 5 dagen willen we proberen, we zijn geen getrainde wandelaars maar zijn jong en kunnen nog een heel eind meekomen, enig idee waar wij het beste een mooie tocht van 4 of 5 dagen kunnen maken?

Ook willen we graag een aantal rondritjes maken per scooter, waar kunnen we dit het beste doen? Mocht er iemand tips hebben dan hoor ik het graag!

Groeten,
Sam
SonjaK
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2016 20:16

Re: Route Nepal, vlucht en scooter rijden

Bericht door SonjaK »

Leuke plannen!
Over de overstap in Delhi. Helaas ben je gedoemd tot het vliegveld. Als je van het vliegveld af wilt, moet je een visum aanvragen. En dat is voor India een hoop gedoe. Incredible India, zeg maar. Ik dacht dat er op het vliegveld zelf wel een hotel is waar je terecht kan. Ben bang dat het helaas nogal prijzig is.

Over je route:
Kathmandu, Pashupatinath, en Bhaktapur liggen vlak bij elkaar. Of beter gezegd, Pashupatinath is een hindoeistisch tempel complex in Kathmandu. Je mag de tempel overigens niet in.
Bhaktapur is één van de koningsteden van Kathmandu. Ben je vanuit de wijk Thamel in ongeveer 3 kwartier met een taxi.
In Kathmandu is ook Boudhanath Stupa zeer de moeite waard om te bekijken. In Kathmandu ben je makkelijk 2 dagen voor bezichtigingen kwijt. Daarnaast is het lekker om 1 dag bij te komen van je vlucht, dus minimaal 3 dagen in totaal. Maar je kan makkelijk meerdere dagen van alles bezichtigen en bekijken.

Vanuit Kathmandu is het makkelijk met een touristbus reizen naar Pokhara. Duurt een groot deel van de dag. Vanuit Pokhara reis je naar Chitwan ( halve tot hele dag), en weer terug naar Kathmandu. (hele dag)

In Pokhara heb je de meeste kans voor het huren van een scooter. Ben zelf vaak in Nepal geweest, en ik zou nooit zelf gaan rijden in dit land. Het verkeer is echt anders, en voor ons een stuk chaotischer dan we gewend zijn. Mocht je het toch willen, dan toch vooral niet in Kathmandu!

Trekking: tegen de tijd dat jullie in Nepal zijn, is het moesson tijd. Regelmatig regen dus, vooral in de middag/avond. Rondom Pokhara of Kathmandu kan je op zich wel een tocht van 4 a 5 dagen lopen, alleen vanwege de moesson heb je veel last van bloedzuigers. De prettigste optie is richting Jomsom/Muktinath. Ligt in een drogere zone van Nepal. Ik raadt je wel een Nepalese gids aan die je kan helpen hierbij. Zij kunnen je ook helpen met bustickets en adviezen voor een leuke rondreis.
https://www.facebook.com/sherpaheritagetrails/ is een goed Nepalees bedrijfje met ruim 25 jaar ervaring. Zij hanteren zeer schappelijke prijzen.

Hopelijk zijn jullie weer wat wijzer. Veel plezier met de plannen en voorbereiding.

Groeten,
Sonja K
wim van brink
Wereldreiziger
Berichten: 121
Lid geworden op: 05 feb 2012 17:33

Re: Route Nepal, vlucht en scooter rijden

Bericht door wim van brink »

Op de route die je in het hoofd hebt is niets aan te merken. Vanuit Pokhara kan je een tweedaagse wandeling naar Nanandu maken. Kun je in alle vroegte bij helder weer het Anna Purna massief bekijken. Inmiddels zullen er wel meer overnachtingsmogelijkheden zijn, maar toe wij er waren maar een. De route is gemakkelijk te behappen en zonder gids te doen. Je met een scooter in het Nepalese verkeer begeven is een lichte poging tot zelfdoding. Niet doen, veel te chaotisch.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast