Vanuatu, Solomon Eilanden, Tonga en andere eilandstaten

Plaats hier alle (ei)landen die onder Oceanië vallen. Zoals bijvoorbeeld de Fiji Eilanden, Oost Timor of Micronesia
RpBruno

Re: Vanuatu, Solomon Eilanden, Tonga en andere eilandstaten

Bericht door RpBruno »

Tonga is geweldig vooral vanwege de bultrugwalvissen waar je mee kunt zwemmen in het seizoen eind Juli tot November! Ik ben er geweest van begin Mei tot begin Augustus dit jaar. Om iemand te helpen met het bouwen van een Bed & Breakfast. Ook het duiken is er fenomenaal! Fiji is ook echt heel gaaf en paradijselijk!

Ik weet niet of je een vak hebt geleerd? Als je handig bent en met je handen kunt werken is er misschien nog wel een klus in Tonga voor je rond Februari en dan kan je vanuit daar zelf bepalen hoe en wat!

Neem maar contact op als je meer informatie wilt!

Je kunt alvast wat van mijn ervaringen lezen op:
http://www.kiwi-experience.com

Groeten en veel succes!
Ruud Vlaar
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Leuk dat dit topic niet dood gebloed is. Ooit ga ik dat stuk van de wereld nog eens bezoeken, maar nu eerst weer terug naar Laos (waar sparen wat langer zal duren, als het überhaubt lukt).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Frannie
Reiziger

Bericht door Frannie »

Als je eenmaal in de Pacific bent is reizen per boot eenvoudig. Binnen deze landen kun je enorm veel bootreizen maken. Vooral in Fiji, Frans-Polynesië en Samoa is dit eenvoudig.
Ik vroeg me af of je bedoelde dat het makkelijk is om tussen de eilanden van Frans Polynesie zelf te varen of dat je ook van Frans Polynesie naar bijvoorbeeld een heel ander Pacific Island kan varen (Samoa or Fiji). En is dit gewoon ter plaatse te boeken en aan welke prijs moet ik dan bijvoorbeeld denken?
Alvast bedankt!
Melookyoubook
Contacteer:

Bericht door Melookyoubook »

Binnen de landen/territoria kun je veel bootreizen maken voor relatief weinig geld. Binnen Frans Polynesië kun je eenvoudig per boot van bijvoorbeeld Tahiti naar Bora Bora reizen, maar ook naar verderaf gelegen eilanden als de Tuamotus en de Marquesas. Natuurlijk zijn verbindingen naar verderaf gelegen eilanden meestal minder frequent.

Check for prijzen de meest recente reisgidsen. South Pacific Handbook van David Stanley is ook nog steeds goed. Kaartjes kun je alleen ter plekke kopen.

Tussen de verschillende landen per boot reizen (dus bijvoorbeeld van Fiji naar Samoa) is een stuk moeilijker. Zelf ben ik een keer van Fiji naar Kiribati gereisd per boot. Je kunt ook met de boot van Fiji naar Tuvalu. Deze routes worden aar een aantal keer per jaar gevaren. Je moet dus geluk hebben. Frequentere verbindingen zijn tussen Samoa en Amerikaans Samoa en Samoa en Tokelau.

Ik ben ook nog een keer de grens tussen Papua Nieuw Guinea (Bougainville) en de Solomons overgestoken met een motorbootje. Check van tevoren even hoe de visumsituatie nu is. Toen ik de overtocht maakte was er zowel in de Solomons als in Bougainville weinig handhaving, maar dat is nu wel anders.
Mijn blog met tips over goedkoop vliegen en alles wat daarbij komt kijken.
http://www.melookyoubook.com/nieuws-blog/
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik was net (2017 nu) dit nog eens aan het doorlezen en er staat erg veel informatie. Reizen naar deze landen is er nog steeds niet van gekomen, maar wie weet lukt het nog eens... Ik leef nu wel op een eiland (in de Mekong maar wel tropisch ;) ) overigens.

Ik blijf dromen, want wie weet...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Plaats reactie