15 dagen Java + Bali - reisadvies gevraagd

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
tommo987
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 apr 2017 14:58

15 dagen Java + Bali - reisadvies gevraagd

Bericht door tommo987 »

Wij reizen van 2 september tot 18 september doorheen Java en Bali. De eerste 3 nachten zouden we wel in Jakarta willen verblijven. Mijn vriendin heeft hier namelijk familie wonen :P

Voorlopig hebben wij het volgende in gedachte naar schema toe. Tips zijn altijd welkom. We zijn er wel nog niet over uit hoe we van Yogjakarta naar de Bromo vulkaan gaan en hierna naar Bali. Raden jullie ons aan om dit te doen met een touroperator? Of eerder met de bus/trein? En hoe best van Java naar Bali (vliegtuig, Ferry, bus)? :)

In Bali hebben wij al een privé chauffeur gevonden. Voor onze reis in Java zijn wij nog aan het uitzoeken waar dit nodig is (zo willen we met de trein van Bandung naar Yogjakarta).

- Zaterdag 2 sep: vliegtuig naar Jakarta
- Zondag 3 sep: aankomst in Jakarta (overnachting Jakarta)
- Maandag 4 sep: Jakarta (overnachting Jakarta)
- Dinsdag 5 sep: Jakarta (overnachting Jakarta)
- Woensdag 6 sep: Jakarta naar Bogor naar Bandung (overnachting in Bandung)
- Donderdag 7 sep: Bandung naar Yogjakarta met de trein (overnachting in Yogjakarta)
- Vrijdag 8 sep: Yogjakarta (overnachting in Yogjakarta)
- Zaterdag 9 sep: ?Yogjakarta naar Malang? (Overnachting in Malang)
- Zondag 10 sep: ?Malang naar Bromo vulkaan naar Banyuwangi? (Overnachting in Banyuwangi)
- Maandag 11 sep: ?Banyuwangi naar Ijen naar Gilmanuk (met Ferry) naar Pemuteran? (overnachting in Pemuteran)
- Dinsdag 12 sep: Pemuteran naar Lovina (overnachting in Lovina)
- Woensdag 13 sep: Lovina (overnachting in Lovina)
- Donderdag 14 sep: Lovina naar Ubud (overnachting in Ubud)
- Vrijdag 15 sep: Ubud (overnachting in Ubud)
- Zaterdag 16 sep: Ubud naar Seminyak (overnachting in Seminyak)
- Zondag 17 sep: Seminyak (overnachting in Seminyak)
- Maandag 18 sep: Seminyak naar luchthaven (vliegtuig naar huis).

Wat denken jullie naar haalbaarheid? Voor welke stukken zouden jullie een privé-chauffeur gebruiken?
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: 15 dagen Java + Bali - reisadvies gevraagd

Bericht door ketting »

Ik ben alleen op Bali geweest en ik weet dat Java een stuk groter is. Als ik naar je schema kijk valt het me op dat er maar weinig dagen zijn dat je niet onderweg bent. Ook al zijn de afstanden soms niet zo groot, je bent alles bij elkaar toch veel tijd kwijt aan inpakken, uitchecken, wachten, bus, trein, taxi, zoeken, inchecken, uitpakken etc. Ik zou het aantal reisdagen flink beperken zodat je wat rustiger aan kunt doen en meer echt kunt zien en beleven.

Lovina naar Ubud is prachtig. Ik zou hiervoor een privéchauffeur nemen zodat je ook naar diverse tempels, rijstvelden, vulkanen en watervallen kan.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: 15 dagen Java + Bali - reisadvies gevraagd

Bericht door Kims »

Hi,

Ik ben het met Ketting eens. Heel veel reizen en heel weinig zien is verre van ideaal. Het reizen is ook veel intensiever en slopender in Azie. Persoonlijk vind ik altijd minder is meer. Jullie kunnen de 2,5 week makkelijk alleen op Java of Bali rondbrengen en dan nog niet al de hoogtepunten hebben gezien. Ik zou kiezen voor 1 eiland en die uitgebreider bekijken i.p.v. plek naar plek te racen zonder het gevoel te hebben er echt geweest te zijn. Maar zoals gezegd, dat is persoonlijk. Mochten jullie dit globale reisplan aan willen houden, zou ik meer rust inbouwen. Langer op plekken en dan maar minder plekken.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Michel1988G
Vakantieganger
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 apr 2017 17:01

Re: 15 dagen Java + Bali - reisadvies gevraagd

Bericht door Michel1988G »

Ik heb in 2015 een soortgelijke reis gemaakt, en dat was in 3 weken. Je bent wel heel veel aan het reizen inderdaad. Als je de vakantie niet kan verlengen, zou ik erover nadenken om dingen weg te knippen. Persoonlijk vind ik 3 dagen Jakarta wel erg veel, ik vond daar niet veel aan. Ik ben er zelf maar 1 dag geweest, en dat was echt een bijkom dag van het vliegen, dus ik heb de stad zelf weinig gezien moet ik eerlijk bekennen.

Als jullie beide eilanden willen aandoen, zou ik ervoor kiezen om yogyakarta in te korten misschien, zodat je daar niet langer bent dan nodig. Borobudur en Prambanan zijn wel echt dingen die je moet zijn. Hetzelfde geld voor de bromo, maar van yogya naar de bromo is nog een heel eind weg. Ik heb dit zelf georganiseerd toen gedaan, dus weet niet precies wat de makkelijkste manier is qua vervoer omdat ik daar zelf nooit over na heb hoeven denken.

Van java naar bali hebben wij met de ferry gedaan. Dit was goed te doen. Vliegen is een optie, ik denk dat het qua reistijd om het even is, met het wachten op het vliegveld enzo, maar dat hangt er ook van af waar je naar toe gaat op Bali. Lovina ligt namelijk relatief dicht in de buurt van waar je met de ferry aankomt, maar ik zou eigenlijk aanraden om op Bali je te focussen op max 1 plek. Ubud is een optie, mooie omgeving, maar niet echt in de buurt van de zee. Seminyak ligt aan zee, en in een wat toeristischer gebied, dus meer variate qua eten misschien. Ik ben zelf naar Kuta gegaan omdat ik wel van de drukte houd. Ligt ook aan zee, maar heb geen enkele dag op het strand gelegen, eigenlijk alleen maar bij het zwembad geweest. Ook vanuit Seminyak is het goed te doen om excursies te maken over het eiland.

Hopelijk heb je er wat aan. Je gaat sowieso een mooie reis tegemoet!
ning
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2013 18:16

Re: 15 dagen Java + Bali - reisadvies gevraagd

Bericht door ning »

Jakarta / Bogor met de trein in Bogor met een privé chauffeur naar Banddung/Pangandaran met de trein gedeeltelijk met bus(ruig bustochtje rijden op tijd anders krijgen ze een boete) vanuit Pangandaran een privé chauffeur naar via Deng-platou naar Borobodur tempel Prambanaran tempel naar ons hostel in Yokjakarta.
In Yokjakarta in ons Hostel een toer via Kawah Ijen - Bromo vulkaan naar de ferry die ons afzet in Bali met de bus naar Denpasar... de toer was in een mini busje logistiek was het goed geregeld maar er werd gevaarlijk gereden en de stoelen waren niet best de toer was indrukwekkend maar erg vermoeiend.ik zou een toer boeken met privé chauffeur de wegen zijn niet best en comfortabel in de auto zitten is best wat waard.
Reizen over land gaat langzaam in Java.
Verder is er alles te regelen vanuit je verblijf.
Wij zijn nog een week in Bali verbleven totaal 28 dagen weggeweest
We denken er met plezier aan terug.
Els.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten