Auto verzekeren wanneer je jaren in het buitenland verblijft

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Auto verzekeren wanneer je jaren in het buitenland verblijft

Bericht door Erik »

Vraag uit de mailbox:
Mijn vriendin en ik zijn per oktober vorig jaar uitgeschreven uit het GBA. Wij zullen de komende jaren de wereld over reizen in onze Volkswagen bus en we weten niet of we ooit terugkeren om in Nederland te gaan wonen. Ons project bestaat gedeeltelijk ook uit het vastleggen van onze reis op social media en we halen redelijk wat pers. Met andere woorden, het is vrij gemakkelijk te bewijzen dat wij meer dan acht maanden per jaar in het buitenland zijn en daardoor is inschrijven op een Nederlands adres geen optie. Ook voldoen wij daarmee niet aan de criteria om een briefadres op te geven.

Wij hebben ons uitgeschreven uit de GBA, we zijn uitgeschreven voor de WLBZ en we zijn op dit moment aan het onderzoeken hoe we ons uit kunnen laten schrijven als belastingplichtige in Nederland (ik ken de casus van Esther Jacobs, maar deze is onvolledig en bovendien niet op onze situatie toepasbaar). De meeste punten kan ik nu zelf oplossen, maar ik zit met de autoverzekering in mijn maag. Onverzekerd rondrijden is strafbaar en ik heb ineens een termijn van twee weken gekregen.

De auto staat op Nederlands kenteken en alle Nederlandse verzekeraars vereisen een adres. Eentje niet, maar dit is 7x zo duur als de anderen.

Wat ik wil weten is in welke landen de auto geregistreerd kan staan zonder vast adres. Ik heb gelezen dat dit in Andorra kan, maar ik kan de fijne details niet vinden. Ik heb hier mails voor uitgezet, maar gezien de tijdsdruk zoek in ondertussen verder. Ken jij iemand die ook reist in zijn auto en uitgeschreven is uit de GBA?
Gerrit
Contacteer:

Re: Auto verzekeren wanneer je jaren in het buitenland verblijft

Bericht door Gerrit »

Is het misschien een optie om het busje op naam te zetten van een familielid?
Dan kan die ook verzekerd blijven en dan heb je het busje geleend als het ware.
annetenbertjan
Contacteer:

Bericht door annetenbertjan »

Hallo wij zijn BertJan en Annet. Wij zijn al een jaar aan het voorbereiden voor een langere reis met een auto door Europa. Een van de onderwerpen waar wij ook niet uitkomen zijn de verzekeringen. Voor zowel de autoverzekering als de ziektekostenverzekering.

Wij zijn dan ook benieuwd hoe jullie de ziektekostenverzekering hebben geregeld. De ziektekostenverzekering die wij tot nu toe hebben gezien hebben een duur van maximaal twee jaar. Daarna moet je weer ingeschreven staan in Nederland om te verlengen.

De vraag van de autoverzekering hebben wij ook al gesteld op dit forum, maar tot nu toe nog geen bevredigend antwoord ontvangen.
Wij zouden graag met jullie in contact komen via e-mail. Als jullie dat willen kunnen jullie een pb sturen via facebook op naam Annet Janzen
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hi,

Reisverzekering: Special Isis voor een duur van maximaal vier jaar. Je kunt hem in beginsel afsluiten voor zolang je wilt en verlengen vanuit het buitenland. Begin wel met minimaal drie maanden, dan ben je ook nog verzekerd voor tussentijdse bezoekjes in Nederland. Lees van tevoren goed de voorwaarden om te zien of alles erin staat wat je nodig hebt voor jullie type reis.
Af te sluiten via Joho of Kilroy. Bij beide organisaties kun je ook even informeren naar een verzekering voor de auto.

Succes @annetenbertjan !
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie