HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Arcadia
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2015 20:26

HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Bericht door Arcadia »

Hallo ik zit momenteel het esta formulier in te vullen en ik zit even vast bij 3 vragen:

Is aan u ooit door enig ander land een paspoort of nationaal identiteitsbewijs afgegeven om te reizen?*

------

Bent u momenteel een staatsburger of ingezetene van enig ander land?*
Land van staatsburgerschap / nationaliteit


------

Bent u ooit staatsburger/ingezetene geweest van enig ander land?*


Ik heb naast mijn Nederlands paspoort ook een Marokkaans paspoort omdat mijn ouder uit Marokko komen maar ik ben gewoon in Nederland geboren verder ben ik in het verleden wel gewoon op vakantie geweest in Marokko.



Wat is bij mij van toespassing bij deze 3 vragen???? :)

Wat is trouwens handiger het vliegticket boeken voor of na de esta aanvraag??

En ik weet niet of ze bij de esta om je verblijfadres vragen want ik zit pas bij de tweede stap maar wat als ze dat vragen en je het nog niet weet ik ben pas van plan om ter plekke of 2 dagen van te voren naar een hostel te kijken voor de eerste paar dagen.

Hoop dat iemand me hier met deze vragen kan helpen!!

Alvast bedankt :)
Elrosso
Reisexpert
Berichten: 284
Lid geworden op: 17 aug 2012 23:03

Re: HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Bericht door Elrosso »

Je zal aan moeten geven dat je ook een Marokkaans paspoort hebt.

Daarnaast is het adres waar je verblijft niet erg van belang. Wij reizen bijvoorbeeld rond maar je kan maar 1 adres invullen. Maak je hier niet te druk om. Maar deze gegevens kan je later, net als je vluchtnummer nog wijzigen.

Esta is namelijk langer geldig en kan je voor meerdere reizen binnen de geldigheid gebruiken.

Sterkte met invullen.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Bericht door menasil »

Ik zou alvast hostel boeken..accommodatie is duur in de Amerikaanse steden en goedkoop segment op fijne locaties vaak schaars. Dus zou alvast wat boeken voor eerste nacht zodat je fijn plekje hebt na zo'n lange vliegreis en jetleg.
ChristianUSA
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2016 11:26

Re: HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Bericht door ChristianUSA »

Of je vooraf een hotel of iets moet boeken is ook een beetje afhankelijk van in welke periode je gaat en hoe laat je aankomt.
Wij gaan meestal buiten het hoogseizoen en boeken meestal geen hotels vooraf. We hebben wel een of meerdere hotels in gedachten als eerste hotel na de vlucht, maar boeken deze niet vooraf. We kijken hoe we ons voelen en of we evt alvast een stuk verder gaan rijden of niet. Zo niet dan rijden we naar een van de vooraf opgezochte hotels en vragen daar naar de prijs.

Op onze esta vullen we dan het adres in van een van deze hotels. Ook al gaan we daar misschien niet eens komen.

Voor meer tips voor Amerika reizen kijk je op onze website.
mirjam2109
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 okt 2006 06:21
Contacteer:

Re: HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Bericht door mirjam2109 »

Op de eerste vraag zou ik invullen dat je ook een Marokkaans paspoort hebt. Op de andere 2 vragen zou ik ook niet precies weten, als je nooit in Marokko hebt gewoond denk ik dat je daar "nee" in moet vullen.
Ik zou wachten met een vliegticket boeken totdat de Esta is goed gekeurd, ze kunnen nog wel eens moeilijk doen, zeker nu Trump van die rare regels invoert. Maar misschien kan je een mail sturen naar de Amerikaanse ambassade met je vragen.
Ik denk niet dat je een verblijfsadres in moet vullen omdat de Esta voor een aantal jaar geldig is. Maar misschien moet je het wel invullen op een formulier dat je invult in het vliegtuig.
Ik zou als ik jou was, zo gauw je het esta rond hebt, en een vliegticket hebt, een hostel regelen, dan weet je zeker dat je een slaapplaats hebt.
Ik hoop dat alles soepel verloopt en dat je een fantastisch verblijf hebt daar.
Jippie, ik ga naar Nieuw Zeeland van 1 november tot 22 december.
Arcadia
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 dec 2015 20:26

Re: HELPPP vraag over mijn Esta aanvraag voor de USA.

Bericht door Arcadia »

Ik ben inmiddels weer terug uit New York en heb natuurlijk een hele leuke tijd gehad :Y

Nog even een terugkoppeling over de esta aanvraag die heb ik gewoon helemaal ingevuld met al mijn gegevens en die is dan ook heel snel goedgekeurd bij de douane ook helemaal geen problemen gehad is allemaal vlekkeloos verlopen.

Het verblijf in de hostel heb ik ook ruim van te voren gereserveerd via booking.com omdat het daar inderdaad duur kan worden als je dat op het laatste moment laat dus in dat opzich had ik geluk met de prijzen ;)

Ik wil iedereen hier nog bedanken voor zijn reactie ik kon helaas niet tijdig reageren omdat ik toen druk was met vanalles! :)

Groetjesss
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten