Rondreis door Peru Bolivia en Chili

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Siem1990

Re: Peru, Bolivia en Noord Chili

Bericht door Siem1990 »

Bedankt voor je reactie! We zijn inderdaad van plan om alleen de eerste nachten vast te leggen. En misschien ook de Spaanse les, iemand die een idee heeft of dit handig is of niet nodig?
Ik ben benieuwd naar ervaringen en ideeën van anderen ook :)
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik sluit mij aan bij Ketting, maar met een beetje geluk kun je de 'echte' Inca-trail twee dagen van te voren boeken (voor mij was dit in december). Hoef je je niet vast te leggen. Maar mocht je deze per se willen lopen is reserveren sterk aanbevolen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Een beetje Spaans kunnen spreken helpt enorm. Bijvoorbeeld om jezelf te redden om een ticket te kopen of om te weten wat je eet. Dit maakt het in veel gevallen ook een stukje fijner reizen (vind ik). Dus ik denk dat dit zeker een goede keuze / investering is die je misschien ook wel deels terug kunt verdienen door niet steeds in de toerist traps te trappen :)

San Pedro de Atacama vond ik echt heel bijzonder! Lima een stukje minder. In Paracas kun je nog de "poor men's galapagos" bekijken. Ook echt super gaaf. Van al deze plekjes staan artikelen op deze website die je eens door zou kunnen nemen als je dat nog niet gedaan hebt. Mocht je budget en tijd technisch tijd hebben voor de Amazone dan is dit ook echt enorm indrukwekkend.
Siem1990

Bericht door Siem1990 »

Bedankt voor de reacties! Meer tips zijn altijd welkom :)
Plaats reactie