Visum Canada

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
marcelj22
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2016 15:11

Re: visum canada

Bericht door marcelj22 »

Zoals ik het op deze website lees [link verwijderd] kun je in eerste instantie 6 maanden verblijven zonder een visum, maar met een ETA welke pas verplicht is vanaf 9 november 2016.
Laatst gewijzigd door menasil op 28 okt 2016 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, bevat geen officiële site en mogelijk reclame
ChristianUSA
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2016 11:26

Re: visum canada

Bericht door ChristianUSA »

Voor je ETA ga je best naar de officiële website: http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp. Hier kost het CAD 7,-.
Met een ETA op zak is het makkelijker om de grens over te rijden met je auto. Je krijgt dan minder snel een vragenvuur op je af. Je hebt er geen nodig als je per auto gaat, maar het werkt sneller.

ETA is geen visum, alleen een toestemming om naar Canada te mogen vliegen. Of je toegang krijgt bepalen ze later wel. Je kan dus op een toeristen visum binnen komen. Ze zullen wellicht vragen naar je plannen en je bestemming. Komen ze erachter dat je komt werken, zullen ze je meteen op het eerste vliegtuig terug zetten en zul je de komende jaren wellicht niet meer toegelaten worden.

Wil je dit toch doorzetten, maak dan een planning alsof je daar op vakantie gaat. Zorg voor genoeg geld op je bank, op zak of Credit card.
Maak een route die je wil gaan rijden. Zoek wat bezienswaardigheden op. Zodat als ze er naar vragen dat je wel wat dingen op kan noemen.
Maak een excel bestandje met deze route zodat je deze kan overleggen. Met een aantal hotels of slaap plekken.

Zorg dat je geen documenten bij je hebt waaruit blijkt dat je gaat werken. Ook niet op een sticky. Als ze je eruit pikken bekijken ze alles. Als ze dan een c.v. of diploma vinden kun je weer inchecken. Indien je deze nodig hebt laat deze dan vanuit thuis emailen zodra je binnen bent.
SaravanHooff
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2013 20:56

transfer visum Canada

Bericht door SaravanHooff »

Ik hoor wel eens dat er een visum nodig is voor als je alleen al een vliegtuig overstap maakt in een land. Nu vliegen wij binnenkort naar Cuba en maken een overstap in Canada en vroeg me af of er voor een overstap in Canada ook een visum nodig is. Ik kan er niets over vinden op internet, maar misschien weet iemand dit toevallig? Alvast dank!
ketting
Reisexpert
Berichten: 490
Lid geworden op: 11 mar 2010 18:51

Re: transfer visum

Bericht door ketting »

Dit is wat ik vond na 10 seconden googlen:
http://www.cic.gc.ca/english/visit/visa ... sult=2&q3=
Ik ga er dan even vanuit dat je de NLD nationaliteit hebt.
SaravanHooff
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2013 20:56

Re: transfer visum

Bericht door SaravanHooff »

Ik dank u voor uw reaktie, had dat inmiddels ook gevonden. Wellicht iets minder snel dan u.
Misschien heeft iemand er ervaring mee?
ChristianUSA
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2016 11:26

Re: transfer visum Canada

Bericht door ChristianUSA »

Een Eta is een toestemming om te mogen vliegen. Het is dus geen visum. Voor Canada heb je geen visum nodig, maar wel een Eta. Dus ook als je daar een tussenstop hebt. Dit geldt ook voor Amerika. In Amerika heet het een ESTA.

Een Eta kun je heel makkelijk zelf aanvragen en kost C$7,-
[link verwijderd]

Heb je twijfels over hoe dat moet kun je het ook laten doen voor €17,-
[link verwijderd]
Laatst gewijzigd door menasil op 11 apr 2017 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd, bevat reclame voor eigen site
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: transfer visum Canada

Bericht door menasil »

Het staat helder uitgelegd op de website van ETA zelf (http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta-start.asp). Er staat ook een invulformulier bij hoe je elk vakje moet duiden/invullen. Betalen voor deze service vind ik onzin.
SaravanHooff
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2013 20:56

Re: transfer visum Canada

Bericht door SaravanHooff »

Ik heb de eTa's inmiddels aangevraagd en ook binnen enkele minuten goedgekeurd binnen gekregen via de mail. Appeltje eitje dus ;-)
ChristianUSA
Vakantieganger
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 sep 2016 11:26

Re: transfer visum Canada

Bericht door ChristianUSA »

Is inderdaad redelijk simpel.

Ik heb ze gisteren toevallig ook aangevraagd inclusief voor Amerika, aangezien we op de terug weg daar een tussenstop hebben en onze ESTA weer verlopen was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten