3,5 week Nepal geboekt, graag tips!
-
- Reiziger
3,5 week Nepal geboekt, graag tips!
Hallo lezers,
Mijn vriendin en ik hebben gisteren een retourtje Kathmandu geboekt, hartstikke leuk natuurlijk!
Wij vliegen 20-06 en komen 14-07 weer terug. Ga dus uit van een reis van ongeveer 3,5 week.
Wat zijn volgens jullie plekken die wij echt niet mogen missen? Wij zijn midden twintig en hebben al redelijk wat ervaring wat Azië betreft, na Vietnam, Thailand, Laos en Cambodja leek ons dit een mooie en logische volgende stap om iets verder te gaan dan genoemde landen.
We hebben nog nooit een echte trekking gedaan maar een trekking van 3/4 dagen willen we niet uitsluiten nu we naar Nepal gaan. Daarnaast heb ik me verdiept in de crematies die gedaan worden in Kathmandu, dit staat ook hoog op mijn lijstje.
Wat is volgens jullie een mooie route voor 3,5 week?
Alvast bedankt!
Mijn vriendin en ik hebben gisteren een retourtje Kathmandu geboekt, hartstikke leuk natuurlijk!
Wij vliegen 20-06 en komen 14-07 weer terug. Ga dus uit van een reis van ongeveer 3,5 week.
Wat zijn volgens jullie plekken die wij echt niet mogen missen? Wij zijn midden twintig en hebben al redelijk wat ervaring wat Azië betreft, na Vietnam, Thailand, Laos en Cambodja leek ons dit een mooie en logische volgende stap om iets verder te gaan dan genoemde landen.
We hebben nog nooit een echte trekking gedaan maar een trekking van 3/4 dagen willen we niet uitsluiten nu we naar Nepal gaan. Daarnaast heb ik me verdiept in de crematies die gedaan worden in Kathmandu, dit staat ook hoog op mijn lijstje.
Wat is volgens jullie een mooie route voor 3,5 week?
Alvast bedankt!
Re: 3,5 week Nepal geboekt, graag tips!
Zelf heb ik de around Annapurna gedaan, maar dat dateert nog uit de tijd dat je er 2 weken voor nodig had.
Tegenwoordig gaat dat blijkbaar in 8 dagen omdat er een weg is aangelegd tot Manang. Maar aangezien je in het regenseizoen zit, weet ik niet of dat de beste keuze is. Je zicht op de (gigantische, prachtige) bergen kan erdoor belemmerd worden.
Een rafting van 3 dagen is wél een aanrader. Google even welke de beste rivier is in die periode en ga voor de class 5.
Aangezien je tijd genoeg hebt, blijft Chitwan ook leuk om te doen. Let op voor bloedzuigers (regenseizoen ).
En natuurlijk Kathmandu en omstreken. Al weet ik niet in hoeverre de reconstructies van het oude gedeelte zijn gevorderd na de aardbeving (overheidsgeld belandt wel eens in de verkeerde zakken in zulke landen).
Pashupatinath is waar je de lijkverbrandingen kan zien, maar het is niet zo gigantisch als Varanasi waar je je dagen lang kan vergapen aan al die ceremonies. Desondanks toch de moeite waard, ook vanwege de setting en de Sadhus (al lijken ze daar vaak te zitten voor de toeristen met hun camera's).
Tegenwoordig gaat dat blijkbaar in 8 dagen omdat er een weg is aangelegd tot Manang. Maar aangezien je in het regenseizoen zit, weet ik niet of dat de beste keuze is. Je zicht op de (gigantische, prachtige) bergen kan erdoor belemmerd worden.
Een rafting van 3 dagen is wél een aanrader. Google even welke de beste rivier is in die periode en ga voor de class 5.
Aangezien je tijd genoeg hebt, blijft Chitwan ook leuk om te doen. Let op voor bloedzuigers (regenseizoen ).
En natuurlijk Kathmandu en omstreken. Al weet ik niet in hoeverre de reconstructies van het oude gedeelte zijn gevorderd na de aardbeving (overheidsgeld belandt wel eens in de verkeerde zakken in zulke landen).
Pashupatinath is waar je de lijkverbrandingen kan zien, maar het is niet zo gigantisch als Varanasi waar je je dagen lang kan vergapen aan al die ceremonies. Desondanks toch de moeite waard, ook vanwege de setting en de Sadhus (al lijken ze daar vaak te zitten voor de toeristen met hun camera's).
- Kims
- Reisexpert
Pokhara is ook een bezoek waard. Van daaruit kun je veel wandelingen doen alleen weet ik ook niet in hoeverre het seizoen impact heeft op toegankelijkheid etc.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Bhaktapur niet overslaan. Ben ook bang dat het niet het juiste seizoen is maar als het aardig trekking weer is zou je de Ghorepani circle kunnen lopen, dit is ongeveer vier dagen.
Wij hebben hele goede ervaringen met Footprints Nepal Travels & Tours. Ajay is de eigenaar en met zijn vrouw Suman weet hij al jouw wensen in te vullen. Zij wonen in Kathmandu en spreken heel goed Engels en hebben vele jaren ervaring mede door het begeleiden van vrijwilligers voor een Nederlandse organisatie. Van (voordelig) hotel tot (korte) Trekkings , kortom alles is mogelijk!
Aangezien het monsoon is, kan je beter naar een regio gaan die weinig of geen regenval heeft. Mustang, vooral Upper Mustang, en Dolpo zijn goede regio's hiervoor. Mocht er een buitje vallen, dan wordt je getrakteerd op een bloeiende vallei. Prachtig. Verder kan ik je als tip een geweldige gids geven. Gomba Sherpa. Hij heeft al ruim 25 jaar ervaring als berggids. Hij heeft alle licentie's en certificaten die nodig zijn. Hij heeft veel ervaring met o.a. Nederlanders, en reist ook graag met Nederlanders. Zijn engels is zeer goed. Naast adviezen, kan hij ook alle permits, en entrance fees regelen voor je. Zijn emailadres: sherpaheritagetrails@yahoo.com