Touragency Tanzania?

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
Henrica
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 22:04

Touragency Tanzania?

Bericht door Henrica »

Goedenavond,
Ik ben samen met mijn zusje op zoek naar een mooie safari in Tanzania. Nu zie ik natuurlijk heel veel 'dure' reizen en tour staan. Wij zijn echte backpackers en willen daarom ook graag in kleinere groepen reizen, kamperen, en budget. Massa is niet aan ons besteed.
Heeft iemand tips voor een touragency in Tanzania? We hoeven het niet perse vooraf te boeken, ter plekke willen we ook wel. Maar het lijkt alsof dat niet geheel makkelijk is daar....
Groetjes, Henrica
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Touragency Tanzania?

Bericht door ubiytsa »

Wat is jullie budget en hoe lang willen jullie rondreizen?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Henrica
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 22:04

Re: Touragency Tanzania?

Bericht door Henrica »

We gaan drie weken reizen. Starten in Nairobi en vliegen terug vanaf Zanzibar.

Maar voor de tour willen we een dag of 4/5 uittrekken. Ik lees/hoor veel dat dit ook wel een max is. Ga je langer, dan word je al snel 'safari-moe'.
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Touragency Tanzania?

Bericht door ubiytsa »

Henrica schreef: 08 feb 2017 20:44 We gaan drie weken reizen. Starten in Nairobi en vliegen terug vanaf Zanzibar.

Maar voor de tour willen we een dag of 4/5 uittrekken. Ik lees/hoor veel dat dit ook wel een max is. Ga je langer, dan word je al snel 'safari-moe'.
Als echte backpacker zal het niet lastig zijn om met OV te reizen tot aan nationale parken en dan een gids te regelen in nabijgelegen plaatsen. Ik denk ook niet dat je snel safari-moe bent, zolang je met de juiste gids op pad bent. Als je moe wordt van het zien van leeuwen e.d. vraag ik mij af of natuur iets voor die mensen is ;)

Wat wil je doen? Serengeti/Ngorongoro? Of zoek je meer naar kleinere parken? De genoemde parken zijn vrij prijzig.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Henrica
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 feb 2017 22:04

Re: Touragency Tanzania?

Bericht door Henrica »

Serengeti is eigenlijk wel een 'moetje', net als Krugerpark in Zuid Afrika. Uitvalsbasis Arusha lijkt ideaal te zijn voor deze trips. Wat mooi zou zijn is beginnen vanuit Arusha en dan binnen een aantal dagen via de parken doortrekken richting Dar es Salaam.

Daarentegen staan we zeker op voor verrassende andere parken. We kijken nu ook veelal naar Kenia, wat daar eventueel de mogelijkheden zijn voor bijv. de eerste week. De Grote Trek zal in augustus ook vooral aan deze kant te zien zijn volgens mij.

Eerlijk: ik word altijd eerst enthousiast over een land, bekijk wat er te doen is. Daarbij in mijn achterhoofd: zouden we dit ook zelf kunnen regelen ipv al die boekingsbureau's en vakantieplanners. Dan boek ik een ticket en ja, dan komt pas de echte planning: hoe?

Qua rondreizen voorzie ik ook geen problemen, dit lijkt wel redelijk makkelijk te kunnen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten