Rondreis ZO Azië & Japan

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
alexander85

Rondreis ZO Azië & Japan

Bericht door alexander85 »

Vanaf april ga ik 4 maanden door Azië reizen. Voornamelijk door zuid-oost Azië en heel misschien wil ik Japan nog bezoeken. Ik begin in Bangkok en het ticket heb ik al (terug ook).

Mijn budget ter plaatse is 8000 euro. Ik wil backpacken maar wel in goede hostels en regelmatig in privé kamers verblijven. Ik wil eigenlijk niet echt op het geld hoeven letten, maar de dingen doen die mij vet lijken en bij voorkeur goed eten.

Is dit met 8000 euro realistisch?
Erik
Site Admin

Re: Rondreis ZO Azië & Japan

Bericht door Erik »

Het lijkt mij dat je goed rond moet kunnen reizen voor dat bedrag. Dat is zo'n €2000,- per maand. Ik denk dat Japan wel een stukje duurder zal zijn. Dus misschien dat je gemiddeld niet steeds hetzelfde uitgeeft, maar wat meer in Japan en wat minder in de rest van Zuid-oost Azië.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

€8000 is een makkie om van rond te komen. Let alleen in Japan even op dat je geen fortuin uitgeeft. Reis in Japan zo min mogelijk met de trein (WillerXpress is een goedkope busmaatschappij), zoek daar geen privé-kamers (als je alleen bent) en eet bij goedkopere restaurants.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Japan zal inderdaad het duurste deel van de reis zijn. Bij m'n eigen reizen naar Japan zit ik meestal zo rond de €1000 per week, maar dat is dan wel inclusief vluchten en JRP, altijd hotels (of soms ook wel eens een luxe ryokan), met structureel veel teveel souvenirs en zonder verder heel erg op de kosten te letten (uiteraard binnen alle redelijkheid). Mijn reizen worden nu eenmaal meer beperkt door het beperkte aantal vakantiedagen dan door het beschikbare budget.

Met een beetje goede wil moet je het voor de helft ook kunnen redden. Hostels zijn dan een goede start, en voor de lange afstanden zijn die bussen inderdaad veel goedkoper dan de shinkansen (en een nachtbus bespaart je uiteraard ook nog een hotelovernachting!). Betaalbaar eten is in Japan geen enkel probleem, voor een euro of 5 kan je je al vol eten aan een smakelijke kom gyudon of ramen, en voor rond de 10 euro heb je de restaurants echt voor het uitzoeken.

Maar wellicht een interessant alternatief (of als extra bestemming uiteraard): Taiwan biedt een heel eigen cultuur met veel trekjes van zowel China als Japan, maar is zeker afgezet tegen de toch vrij hoge levensstandaard van het land juist lekker goedkoop.
Plaats reactie