Australië 28-12-2016 / 28-02-2017

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Jufikke2016

Australië 28-12-2016 / 28-02-2017

Bericht door Jufikke2016 »

Hallo allemaal,

Ik ga eind december naar Australië! :)
De eerste paar dagen blijf ik Sydney, dan vlieg ik naar Tasmanië voor de Overland Track (6 dagen wandelen @ Cradle Mountain). Daarna heb ik 10 dagen een auto gehuurd om Tasmanië te ontdekken en dan ga ik met de ferry naar Melbourne. Vanaf daar heb ik niets vastgelegd maar ik ga een weg omhoog naar Cairns om daar o.a. te duiken.

* Ik ben op zoek naar ervaringen - mooie plekken die ik echt niet mag missen (denk aan Tasmanië en tussen Melbourne-Cairns). Ik hou van natuur en niet al te toeristische plekken ;).
* Daarnaast zou ik het leuk vinden om in contact te komen met mensen die met oud en nieuw in Sydney zijn, maar ook reizigers die rond 13-23 januari in Tasmanië zijn. Of daarna richting Cairns reizen (vrij brede vraag dus... haha)
* In Melbourne (vanaf 23 januari) wil ik The Great Ocean Road rijden/zien. Nog mensen die dat ook gaan doen rond die tijd?
* Heeft iemand ervaringen met een bezoek aan bijv. Nieuw-Caledonie?

Ik heb ook nog een aantal praktische vragen:
- Wie heeft er ervaring met een Australische Simkaart? Welke provider dekt de oostkust? Wat zijn de kosten?
- Heeft iemand ervaring met het kopen van een kookpitje / 1pits kookbrander? Ik heb er één in Canada gekocht maar weet niet of dit eenzelfde systeem is.

Ik hoor graag van jullie!

Groet, Celeste
Torra
Reisexpert

Re: Australië 28-12-2016 / 28-02-2017

Bericht door Torra »

Hoi Jufikke!

Wij zijn net op reis geweest aan de oostkust en ik heb op aanraden van Australiërs een nano simkaart gekocht voor mijn I pad van Telstra omdat dit volgens hen de beste dekking geeft ook in afgelegen gebieden.
Omdat wij in februari weer gaan heb ik gekozen voor een 5 GB kaart die lang geldig blijft, kosten 2 $ vooropstartset en 50$ voor de simkaart.
Ik was erg blij met mijn eigen internet, want op de meeste campings waar wij verbleven waren ze zeer zuinig met de mogelijkheid tot free wifi. Vaak maar 100 MB en voor 1 apparaat.
Wij zijn dan ook regelmatig naar bibliotheken of de Mc D gegaan om bijvoorbeeld de krant te downloaden.
Maar om zelf snel iets te checken of te boeken is fijn als je dat overal zelf kunt.
Groetjes en succes!
Kims
Reisexpert

Re: Australië 28-12-2016 / 28-02-2017

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie reisplannen!!

Telstra is inderdaad je beste optie met het beste bereik, al zul je in afgelegen gebieden geen bereik hebben.

Onder het Reisgidsgedeelte van deze website kun je veel informatie vinden over de gebieden waar je heen wil. Hou alleen wel rekening met het weer. Voor het Zuiden waar je begint is de zomer perfekt om te reizen, voor de tropen alleen niet. Dat is het midden van het cyclonen- en regenseizoen. Het kan veel invloed hebben op je reis. Er kunnen stormen en cyclonen zijn waardoor wegen overstromen en gebieden niet toegankelijk zijn. Er kunnen cyclonenalarmen afgegeven worden waardoor je niet mag reizen, varen etc etc. Er is zeker een kans dat dit kan gebeuren, helemaal omdat er dit jaar meer cycloonactiviteit wordt verwacht dan in eerdere jaren. Maar zelfs als dat niet het geval is, zal het erg benauwd, nat en heet zijn in de tropen, verre van aangenaam om in te reizen.

Ik zou me concentreren op de zuidelijkere gebieden en niet naar de tropen gaan, er is genoeg te zien bijvoorbeeld tussen Melbouren en Brisbane voor een aantal weken. Het zal er wel erg rustig zijn in de tropen qua toeristen want het is het laagseizoen, dat is een voordeel ;-)

Voor trekkers kookspullen etc, zijn Kathmandu en Mountain Design goede winkels. Zie hun websites voor specifieke spullen. Deze winkels zijn te vinden in alle grote steden.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie