Hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en werken in Nieuw Zeeland?

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
marja68
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2016 09:04

Hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en werken in Nieuw Zeeland?

Bericht door marja68 »

Hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en werken in Nieuw Zeeland?
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en.werken in Nieuw Zeeland?

Bericht door Kims »

Hi,

Het ligt aan je leeftijd, opleiding en werkervaring. Kijk voor al je mogelijkheden op de officiele Department of Immigration website van Nieuw-Zeeland: http://www.immigration.govt.nz/ of neem contact op met een immigratiebureau wil je al je mogelijkheden uitgezocht hebben.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
marja68
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2016 09:04

Re: hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en.werken in Nieuw Zeeland?

Bericht door marja68 »

Dank voor je reactie Kim, ik heb alle sites en alle info gelezen en concludeer dat als je ouder dan 30 bent, geen hortus botanicus, Chinees of Japanner, kom je niet aan een working holiday visum, vandaar mijn zoektocht naar mensen die een tip hebben die niet op de sites staat.
Gebruikersavatar
Kims
Reisexpert
Berichten: 1688
Lid geworden op: 04 mar 2009 05:37
Locatie: Crescent Head, Australie

Re: hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en.werken in Nieuw Zeeland?

Bericht door Kims »

Hi,

Je komt inderdaad niet in aanmerking voor een WHV na je 30e, maar je kan misschien wel in aanmerking komen voor een werkvisum (sponsorship of independent) of eventueel een verblijfsvergunning, maar dat ligt dus aan je opleiding, leeftijd en werkervaring. In principe worden die visa alleen afgegeven voor beroepen waar een tekort aan is. Je hebt dus ook al op het Visa Options deel gekeken op bovenstaande websites: https://visaoptions.immigration.govt.nz ... nding.aspx?

Om je mogelijkheden goed te laten bekijken als je er echt voor wil gaan, raad ik je aan om een immigratiebureau naar je opties te laten kijken. Het is geen goedkope of makkelijke weg, maar als je overweegt om voor langere tijd te gaan of te emigreren, is dat je beste optie.

Als je voor kortere tijd wil gaan, is een toeristenvisum het makkelijkst maar zoals je begrijpt mag je dan niet werken...

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
LaosFan
Reisexpert
Berichten: 2071
Lid geworden op: 03 nov 2007 18:11
Locatie: Laos
Contacteer:

Re: Hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en werken in Nieuw Zeeland?

Bericht door LaosFan »

Ik ben ook nog steeds aan het denken over deze optie in de toekomst samen met mijn vrouw. Voor nu voldoen we niet aan de eisen, maar er is ook een mogelijkheid om zelf wat op te starten. Dat is natuurlijk duur en voor nu dus ook geen optie, maar wie weet. Ik blijf het in de gaten houden en ik denk dat er wel mogelijkheden gaan komen.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Moira
Reisexpert
Berichten: 1048
Lid geworden op: 07 sep 2008 20:26
Locatie: Christchurch, Nieuw Zeeland
Contacteer:

Re: hoe kan ik als ouder dan 30 jarige toch reizen en.werken in Nieuw Zeeland?

Bericht door Moira »

marja68 schreef:Dank voor je reactie Kim, ik heb alle sites en alle info gelezen en concludeer dat als je ouder dan 30 bent, geen hortus botanicus, Chinees of Japanner, kom je niet aan een working holiday visum, vandaar mijn zoektocht naar mensen die een tip hebben die niet op de sites staat.
Ik ben geen Chinees of Japanner en woon in Nieuw Zeeland :) De rede dat wij (ik en mijn man) in het land mogen wonen is omdat mijn man op zijn skills is geaccepteerd namelijk werkzaam in de IT als software engineer en meer dan 10 jaar werkervaring.

Als je de skills hebt en de opleiding is het niet zo moeilijk om een visa te kunnen krijgen voor Nieuw Zeeland. Heb je dat niet dan is het niet makkelijk ja als je een sloot geld mee brengt via een bussines visa of een baan aanbod wat ook niet makkelijk is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten