Reisorganisatie Tanzania

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
Plaats reactie
ellesnovelle
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2013 13:26

Reisorganisatie Tanzania

Bericht door ellesnovelle »

Hi allemaal,

In december gaan mijn vriend en ik voor een kleine maand naar Tanzania. Kilimanjaro, safari en Zanzibar (in die volgorde).

We zien in de voorbereidingen bijna door de bomen het bos niet meer (veel aanbieders, de een nog duurder dan de ander), maar hebben toch een selectie kunnen maken van 4 reisorganisaties waaruit we gaan kiezen.

Heeft een van jullie misschien ervaring met:

- Makasa Tanzania
- Brendafrica
- Hofland Expeditions
- Tanzania Safari tour

Een van bovenstaande vier moet het gaan worden!
En: welke plek op Zanzibar raden jullie aan? Kendwa schijnt de mooiste stranden te hebben? Klopt dat?

Bedankt!
Tikva
Reisexpert
Berichten: 4874
Lid geworden op: 22 mar 2007 17:43
Contacteer:

Re: Reisorganisatie Tanzania

Bericht door Tikva »

Sorry wij hebben alles zelfstandig gedaan dus ik kan je geen tips geven.
Wat is de reden dat je kiest voor een reisorganisatie. De route die jij doet is ook prima zelf te doen en dan ter plekke een kilimanjaro en safaris regelen.

De stranden zijn op heel zanzibar mooi, zeker het superblauwe water. Je kunt ook vanaf het ene strand een middag naar een ander gaan. Kijk dus ook wat je wil wat betreft eten en activiteiten zoals duiken. Kwenda is een heel breed strand, maar met minder eetgelegenheden enzo. Wel erg mooi maar we kozen zelf voor het levendigere nungwi. Als je er toevallig tijdens de fullmoonparty bent dan is het wel de moeite om daarvoor naar Kwenda te gaaan.

Lees eventueel reisverslag:
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
eefje
Wereldreiziger
Berichten: 176
Lid geworden op: 09 dec 2007 20:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Reisorganisatie Tanzania

Bericht door eefje »

Hoi!

Ook ik heb ter plekke alles geregeld. Over die organisaties kan ik dan ook niets vertellen.

Zelf heb ik wel een weekje op Zanzibar gezeten en ik vond Jambiani geweldig! Heerlijk rustig en erg klein dorpje. Geweldige witte stranden en een aantal leuke eettentjes. Ik verbleef in shehe ook een aanrader!

Vanuit Jambiani kun je met een busje naar Stowntown. Prima dagtripje dus! ook kun je bij dit hotel een aantal tripjes boeken.

Succes!
Eric
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2011 16:16
Contacteer:

Qreply

Bericht door Eric »

Wij zijn recent op safari in Tanzania geweest. Wij hebben geboekt bij http://www.hofland-expeditions.com/nl/.
Wij kunnen deze reisorganisatie van harte aan iedereen aanbevelen! :)
samzonjee
Vakantieganger
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2011 22:04
Locatie: Eindhoven

Re: Reisorganisatie Tanzania

Bericht door samzonjee »

Hi Elle (je bent al láng weer terug, maargoed) ;) Als aanvulling op Eric voor mensen die nog steeds op zoek zijn..

Wij zijn er ook geweest en boekten bij Bush2Beach, wat ik er fijn aan vond is dat zij veel aandacht hebben voor je eigen wensen ipv vaste routes en ze hebben een persoonlijke aanpak. Hun gids was niet zo van het 'we gaan stiekem offroad omdat er ergens een cheetah loopt die we kunnen chasen', omdat ze dat niet de juiste manier vinden van omgaan met dieren. Helaas zagen wij veel grotere company's die (vaak voor/met Amerikaanse toeristen) dieren opjagen zodat er wat sensatie was. De toerist biedt dan vaak aan de evt boete wel te betalen, vertelde onze gids. Bush2Beach doet dat allemaal niet en dat gaf een goed gevoel. Toevallig (en best handig) is de eigenaresse Nederlands (Ingrid).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten