Vliegtickets Zuid-Amerika rondreis

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
rebeccafs
Reiziger

Vliegtickets Zuid-Amerika rondreis

Bericht door rebeccafs »

Hoi,

Ik ben van plan een paar maanden door Zuid-Amerika te reizen en ik zag een jongerenticket (op Kilroy) waarmee ik naar Buenos Aires (Argentinië), Santiago (chili), Lima (Peru) en terug naar huis kan gaan in een jaar tijd en ik kan zelf kiezen wanneer ik de volgende vlucht neem. Het kost waarschijnlijk rond de 1500 euro.
Weet iemand of dit een goede deal is of dat ik beter ter plekke steeds enkeltjes kan kopen?
En zijn er mensen met ervaring die het, eenmaal in dat continent, zonder vliegen hebben gedaan? Is het goed te doen met treinen of liftend bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Rebecca
Jenny
Reisexpert

Re: Vliegtickets Zuid-Amerika rondreis

Bericht door Jenny »

Als je een paar maanden de tijd hebt, dan zou ik het zonder vliegen doen. Je kan in het zuiden van Peru makkelijk de grens met Chili oversteken (evt na een omweg door Bolivia) en daarna steek je door de Andes door naar Argentinië.

Peru kent niet veel treinen en Argentinië nog minder, treinen is niet echt een optie. Liften zou ik vanwege de veiligheid niet doen.

Er is een goed netwerk van bussen. De duurdere bussen zijn best luxe, je hebt zelfs nachtbussen waarvan de stoelen helemaal plat kunnen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Lodder
Reiziger

Bericht door Lodder »

Ik ben het met Jenny eens, met de steden die je noemt zou ik heen vliegen op Buenos Aires en terug vanuit Lima (of andersom natuurlijk, net wat je wilt), daar tussenin reis je met de bus.
Vliegen in Zuid-Amerika is vrij duur, er zijn geen echte "budget" maatschappijen, maar voor echt lange busritten is het soms de moeite waard te checken wat de prijzen zijn (onze keuze was een busrit van 40u of voor een tientje meer 2u met het vliegtuig)

Grz
Lodder
rebeccafs
Reiziger

Bericht door rebeccafs »

Bedankt voor de tips!
Twee enkeltjes lijkt me inderdaad erg prettig, maar een enkele vlucht is bijna even duur als een retour, dus ik denk toch dat ik liever retour vlieg.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

En een open jaw ticket? De vlucht naar Santiago stopt (als je met KLM gaat) in Buenos Aires. Is daar geen goede deal voor mogelijk?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
rebeccafs
Reiziger

Bericht door rebeccafs »

Bedankt Jenny, ik ga ernaar kijken. Ik ken open jaw tickets nog niet, dus dat is een goede tip
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Als je zo de lang de tijd hebt gewoon lekker over het land reizen. De tip van Jenny of een enkeltje zou mijn voorkeur hebben.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Robbie1984

Bericht door Robbie1984 »

Hoi rebecca,

Hou de site/facebookpagina secret flying in de gaten. Daar vind je vaak hele goede deals wat betreft vluchten
Plaats reactie