Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Stel hier je vragen over Canada, de Verenigde Staten en Mexico.
Plaats reactie
Erik
Site Admin
Berichten: 9947
Lid geworden op: 11 jul 2003 15:50

Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Bericht door Erik »

Uit de mailbox
Onlangs was ik op vakantie geweest in Amerika. Bij binnenkomst kreeg ik een stempel met WT in mijn paspoort. Bij vertrek uit Amerika kreeg ik geen stempel in mijn paspoort.

Weet u of het normaal is dat je geen stempel bij vertrek uit Amerika in je paspoort krijgt?
menasil
Reisexpert
Berichten: 3880
Lid geworden op: 29 jan 2010 21:37
Locatie: Warmenhuizen

Re: Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Bericht door menasil »

Dat is normaal. Ik ben nu vier vakanties naar Noord Amerika geweest en je krijgt alleen een stempel bij binnenkomst met de datum tot wanneer je mag blijven. Vorig jaar ben ik zelf tijdens mijn trip eerst naar New York gegaan, daarna naar weekend naae Canada en toen weer teruggekeerd naar VS. Ik kreeg toen opnieuw een stempel. Ja, het is dus normaal.
Gebruikersavatar
Jenny
Reisexpert
Berichten: 6443
Lid geworden op: 30 jan 2007 18:56
Locatie: Utrecht

Re: Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Bericht door Jenny »

Hier het zelfde. Twee maal een stempel dat ik het land in ben gekomen, geen stempel dat ik het land uit ben gegaan.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert
Berichten: 752
Lid geworden op: 22 feb 2011 18:15
Locatie: Amsterdam

Re: Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Bericht door ubiytsa »

Ik heb ook geen stempel gekregen bij het uitreizen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Isaac
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2016 11:45

Re: Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Bericht door Isaac »

Bedankt voor de reacties! Dus als ik jullie goed begrijp is het normaal dat je bij vertrek uit Amerika geen stempels in je paspoort krijgt? Bij binnenkomst in Amerika is dat wel het geval. Wat ik me nu afvraag is hoe de douane registreert dat je uit Amerika bent vertrokken. Kan iemand mij dat uitleggen?
Gebruikersavatar
stevenl
Reisexpert
Berichten: 790
Lid geworden op: 10 feb 2011 10:40
Locatie: Kata en Rawai, Phuket
Contacteer:

Re: Geen stempel bij uitreizen Amerika?

Bericht door stevenl »

Isaac schreef:Bedankt voor de reacties! Dus als ik jullie goed begrijp is het normaal dat je bij vertrek uit Amerika geen stempels in je paspoort krijgt? Bij binnenkomst in Amerika is dat wel het geval. Wat ik me nu afvraag is hoe de douane registreert dat je uit Amerika bent vertrokken. Kan iemand mij dat uitleggen?
In de computer, waar ook je binnenkomst in staat geregistreerd. Die stempel in je paspoort is alleen ter informatie voor jezelf en politie etc. bij een controle zodat ze kunnen zien dat je legaal bent. Zo gauw je het land uit bent weet je dat zelf wel, en is de kans dat de USA politie je controleert niet zo groot meer :).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten