Backpacken azie kosten

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
sharr92

Backpacken azie kosten

Bericht door sharr92 »

Hallo allemaal!

Hier zijn vast genoeg mensen die me kunnen helpen met het volgende..

In september vertrek in naar azie om daar de eerste 6 weken vrijwilligerswerk te doen op bali.
Daarna wil ik een aantal maanden ( het liefst zo lang mogelijk natuurlijk) verder rondreizen door o.a de rest van indonesie, thailand en evt andere landen er om heen.
Waar moet ik rekening mee houden qua budget.
De eerste 6 weken is onderdak geregeld maar eten etc. zijn wel voor eigen kosten.
Qua slaapplek heb ik niet veel eisen, zolang het er maar schoon is en het er netjes uitziet. ( hoeft dus geen overdreven luxe te zijn )
Verder wil ik wel af en toe dingen doen zoals excursies etc maar uiteraard niet 3x per week.

Ik hoop dat hier iemand is die me iets meer inzicht kan geven in deze dingen haha !

Groetjes Shar
Sandervh
Reisexpert

Re: Backpacken azie kosten

Bericht door Sandervh »

Ik zelf heb 4,5 maand in ZOA gereisd begin 2013. Toen ben ik gemiddeld uitgekomen op iets minder dan 1000€ per maand (onderdak, vervoer, eten/drinken & excursies). Dit bedrag kan verder omlaag. aangezien in dit gemiddelde ook een paar forse uitgave zaten naast de "normale excursies. Zoals de gibbon experience, 2 duikcursussen en brommer reparaties van een maand rondrijden in Vietnam zitten. Dus als je deze duurdere dingen niet wil doen zou je het voor gemiddeld ook 800€ zeker ook wel kunnen. Al is het nooit verkeerd om teveel gebudgetteerd te hebben.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
boomiej

Re: Backpacken azie kosten

Bericht door boomiej »

Voor een laag budget zou ik rekenen op ongeveer 23 euro per dag, en wat meer ontspannen reizen zonder erg op je geld te letten, 35 euro.

Je kunt ongeveer tussen de 4 en 12 euro uitgeven aan accommodatie in bijvoorbeeld Thailand, terwijl eten ongeveer neerkomt op 5 euro per dag. Daarnaast heb je entreegelden en excursies, als je 12 euro per dag aanhoudt kom je niet voor verrassingen te staan.
Reken dan nog 6 euro voor overige kosten (vervoer, wassen, etc)

Duurdere excursies zijn inderdaad duiken en dingen als de gibbon experience, maar daar staan ook dagen tegenover dat je alleen maar op het strand ligt of in de steden rondloopt.

Handig is om uit te zoeken welke landen je precies wilt zien, en dan kijken hoe ver je je budget kunt rekken.
Je kunt veel langer wegblijven als je Thailand- Laos-Cambodja aandoet, dan wanneer je de Filipijnen en Sri Lanka bezoekt. Niet in het minst door de kosten van de vliegtickets natuurlijk.

Veel plezier :)
Plaats reactie