Bangkok, Battambang naar Siem Reap

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Joost1983

Bangkok, Battambang naar Siem Reap

Bericht door Joost1983 »

Ik wil samen met een vriend in september van Bangkok naar de grens van Cambodja reizen om vervolgens naar Battambang te gaan. Dit omdat we een boottocht willen maken naar Siem Reap om vervolgens na een paar dagen in Siem Reap verbleven te zijn het vliegtuig richting de eilanden van Thailand te pakken. Echter na lang zoeken op verschillende forums wordt het mij niet helemaal duidelijk hoe je nou van BKK in Battambang komt. Heeft iemand hier ervaring mee? Tips zijn welkom :)

Wat zou nog meer een leuke route zijn in Cambodja om vervolgens naar Thailand te reizen, Koh Chang lijkt mij ook erg leuk.

We hebben in totaal 3 weken en willen hierna richting de eilanden Koh Samui en Koh Pagnan, maybe koh Lipe

Ik kom er niet helemaal uit dus tips zijn meer dan welkom 8)7

Alvast dank ^O^

Groetjes Joost
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Bangkok, Battambang naar Siem Reap

Bericht door Tikva »

Naar Battambang is makkelijk eerst naar de grens en dan gaan er daar bussen.

Leuke routes om van cambodja naar thailand zijn er genoeg maar met 3 weken en ook nog naar zuid-thailand willen gaat dat niet lukken. Waarom wil je naar het zuiden? De eilanden van cambodja Ko Rong zijn nog mooier (wat betreft strand), prima duikbaar maar wel duurder om te zijn.

Je zou dan kunnen doen bkk-battambang-siemreap-pp-(kampot eventueel)-ko rong eiland-kokong-trat (eventueel ko chang eiland)-bkk
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Re: Bangkok, Battambang naar Siem Reap

Bericht door kohraya »

Het wijst allemaal zichzelf uit.
Neem een trein (of bus) naar de grensovergang Poipet - Aranyaprathet en vraag daar gewoon hoe het verder moet.
Ze 'duwen' je als het ware in de juiste richting.
Desnoods typ je eens 'Battambang' in bij de zoekfunctie (de meeste fora hebben zo'n functie) en dan heb je gelijk een hele hoop bruikbare info.
Maar nogmaals ... je komt er quasi vanzelf ;)
Plaats reactie