Hoi allemaal. Aanstaande zomer ga ik met een groep van 6 gasten van 18/19 jaar op reis door Oost-Europa. We vliegen naar Istanboel op 4 augustus en vanuit daar willen we door Oost-Europa naar huis reizen. We hebben alleen geen flauw idee over welke routes voor ons geschikt zouden zijn. Wel weten we dat we via Berlijn terug naar huis willen. We vinden eigenlijk alles wel leuk en prima en dat maakt het zo lastig... Hieronder wat extra informatie over onze reis:
-We willen tussen de 21-23 dagen reizen.
-We willen 1 dag naar Sziget in Boedapest (10-17 aug). Sziget is de enige must see
-Graag willen we Dubrovnik (Kroatië)/Mostar (Bosnië) zien, maar weten niet hoe we daar vanuit Istanboel snel moeten komen (en wat betaalbaar is).
-Ook willen we graag naar Krakow, aangezien we graag Auschwitz willen bezoeken. Alleen als het mogelijk is.
-Budget is normaal. Verwachten wel tussen de 1000-1300 kwijt te zijn.
-We willen niet te lang overal blijven. Grote steden 2/3 dagen en kleine steden 1 dag. Liefst zitten we niet iedere keer hele dagen in de trein, maar als het moet is het geen probleem.
Heeft iemand suggesties voor een leuke (realistische) route? Liefst met zoveel mogelijk punten van hierboven, maar we snappen als dat niet haalbaar is. Verder vroegen wij ons af hoe lang jullie een stad zouden bezoeken en of het voordeliger is om losse kaartjes te halen per land of niet?
Alvast bedankt voor jullie moeite!
Geschikte route Oost-Europa Interrail
Re: Geschikte route Oost-Europa Interrail
Hey,
In 2011 heb ik dit ook gedaan!
Mijn route was: Istanbul - Sofia - Belgrado - Bled - Verona (met een dag op en neer naar Venetië) - Zug.
Jullie route is wel anders en jullie groep ook wat groter.
Maar ik kan jullie nog wel wat meegeven:
Istanbul: Vergeet de oostkant ook niet, is ook veiliger momenteel. Aan de oostkant is alles wat rustiger.
Sofia: In de zomer trekt de halve stad naar de kust. Het is dus heel rustig in de stad.
Belgrado: Zeer goedkoop, goede feesten.
Dubrovnik: Best prijzig. Wel mooie stad, hoewel je moet beseffen dat alles pas net is opgebouwd.
Mostar/Sarajevo (of eigenlijk heel Bosnië): Zeer hartelijke mensen, qua activiteiten wel een beetje voorbereiden.
Budapest: De leukste stad op je lijst!
Krakow: Uitgaan moet je buiten het plein doen. Maar veel informatie vind je ook op deze site.
Misschien een leuk idee om je laatste bestemming Dresden oid te maken ipv Berlijn.
Geniet er van!
In 2011 heb ik dit ook gedaan!
Mijn route was: Istanbul - Sofia - Belgrado - Bled - Verona (met een dag op en neer naar Venetië) - Zug.
Jullie route is wel anders en jullie groep ook wat groter.
Maar ik kan jullie nog wel wat meegeven:
Istanbul: Vergeet de oostkant ook niet, is ook veiliger momenteel. Aan de oostkant is alles wat rustiger.
Sofia: In de zomer trekt de halve stad naar de kust. Het is dus heel rustig in de stad.
Belgrado: Zeer goedkoop, goede feesten.
Dubrovnik: Best prijzig. Wel mooie stad, hoewel je moet beseffen dat alles pas net is opgebouwd.
Mostar/Sarajevo (of eigenlijk heel Bosnië): Zeer hartelijke mensen, qua activiteiten wel een beetje voorbereiden.
Budapest: De leukste stad op je lijst!
Krakow: Uitgaan moet je buiten het plein doen. Maar veel informatie vind je ook op deze site.
Misschien een leuk idee om je laatste bestemming Dresden oid te maken ipv Berlijn.
Geniet er van!
Re: Geschikte route Oost-Europa Interrail
Hey!
Veel mensen gaan vanaf huis naar Istanbul of andersom. Dus er is vast veel over te vinden. Een leuke route kan zijn
Istanbul - sofia -Belgrado -sarajevo - Mostar - dubrovnik - zagreb-budapest- krakau - Berlin - amsterdam.
Echter omdat jullie naar sziget willen wat echt gaaf is! Hebben jullie maar +- 13 dagen om daar te komen dus zal je de route om moeten gooien. Eerder naar budapest alleen omdat weer naar het zuiden te gaan en vervolgens weer helemaal naar het noorden is misschien wat te gek.
Ik zou gezien de tijd die jullie hebben Istanbul 3/4 dagen
Sofia 2 dagen
Belgrado 2/3 dagen
Budapest 4 dagen inclusief 1 dag sziget
Krakau 3/4 dagen auschwitz is makkelijk te regelen via hostel.
Berlin 3/4 dagen.
Succes!
Veel mensen gaan vanaf huis naar Istanbul of andersom. Dus er is vast veel over te vinden. Een leuke route kan zijn
Istanbul - sofia -Belgrado -sarajevo - Mostar - dubrovnik - zagreb-budapest- krakau - Berlin - amsterdam.
Echter omdat jullie naar sziget willen wat echt gaaf is! Hebben jullie maar +- 13 dagen om daar te komen dus zal je de route om moeten gooien. Eerder naar budapest alleen omdat weer naar het zuiden te gaan en vervolgens weer helemaal naar het noorden is misschien wat te gek.
Ik zou gezien de tijd die jullie hebben Istanbul 3/4 dagen
Sofia 2 dagen
Belgrado 2/3 dagen
Budapest 4 dagen inclusief 1 dag sziget
Krakau 3/4 dagen auschwitz is makkelijk te regelen via hostel.
Berlin 3/4 dagen.
Succes!