Hi,Spijkertje schreef:Nu zit ik alleen een beetje met waar ik wil beginnen.
Optie 1 is landen in Cairns dan naar Brisbane afreizen en vervolgens de outback in ( kan dat vanaf Brisbane?)
Optie 2 is landen in Brisbane reizen naar Cairns en vanaf daar de outback in.
Iemand ideeën of tips ?
Ik zou inderdaad in Cairns beginnen. Het ideale seizoen voor het Noorden is van mei-september dus je bent dan al iets aan de late kant maar de moessonregens beginnen meestal pas rond november/december en dan wordt het ook ondragelijk heet.
De outback houdt in alle afgelegen plekken van Australie en dat zijn er heel, heel veel. Wanneer je het binnenland intrekt, zit je al snel in de outback. Dus ligt er aan wat je wil en qua idee in je hoofd hebt qua "outback". Als je inderdaad het midden van Australie/Alice/Uluru etc bedoeld, zal het er inderdaad in november al flink heet worden, maar het zal droge hitte zijn (in tegenstelling tot de Noordelijke tropische vochtige hitte) mits de moessonregens vroeg starten en afdalen naar het Zuiden wat regelmatig gebeurd in de zomer.
Hoe wil je van Cairns/Brisbane richting Alice? Rijden of vliegen? Rijden is een enorm eind en vanaf Brisbane nog veel langer omdat je zonder 4WD niet door de woestijn kunt en dus of via het Noorden zult moeten rijden of via het Zuiden... Vliegen is zeker de makkelijkste optie zoals Reismeis schreef.
Veel plezier!