Het Australië kletstopic

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Het Australië kletstopic

Bericht door Kims »

Spijkertje schreef:Nu zit ik alleen een beetje met waar ik wil beginnen.
Optie 1 is landen in Cairns dan naar Brisbane afreizen en vervolgens de outback in ( kan dat vanaf Brisbane?)
Optie 2 is landen in Brisbane reizen naar Cairns en vanaf daar de outback in.

Iemand ideeën of tips :)?
Hi,

Ik zou inderdaad in Cairns beginnen. Het ideale seizoen voor het Noorden is van mei-september dus je bent dan al iets aan de late kant maar de moessonregens beginnen meestal pas rond november/december en dan wordt het ook ondragelijk heet.

De outback houdt in alle afgelegen plekken van Australie en dat zijn er heel, heel veel. Wanneer je het binnenland intrekt, zit je al snel in de outback. Dus ligt er aan wat je wil en qua idee in je hoofd hebt qua "outback". Als je inderdaad het midden van Australie/Alice/Uluru etc bedoeld, zal het er inderdaad in november al flink heet worden, maar het zal droge hitte zijn (in tegenstelling tot de Noordelijke tropische vochtige hitte) mits de moessonregens vroeg starten en afdalen naar het Zuiden wat regelmatig gebeurd in de zomer.

Hoe wil je van Cairns/Brisbane richting Alice? Rijden of vliegen? Rijden is een enorm eind en vanaf Brisbane nog veel langer omdat je zonder 4WD niet door de woestijn kunt en dus of via het Noorden zult moeten rijden of via het Zuiden... Vliegen is zeker de makkelijkste optie zoals Reismeis schreef.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Vraag even een eigen topic gegeven: wat-doen-met-telefoonabonnement-schoene ... 30811.html
Bertje

Bericht door Bertje »

Geen concrete plannen, maar wel een ontzettende drang om weer een keer voor langere tijd naar Australië te gaan. In 2008 voor de eerste keer geweest, en in 2010 nog een keer en ook naar Nieuw-Zeeland.

Kent iemand dat gevoel? Vast wel op dit forum.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het is inmiddels al weer vele jaren geleden dat ik in Australië geweest ben, maar ik weet zeker dat het een van de landen zal zijn die ik ooit nog eens zal bezoeken. Het is (helaas) enorm prijzig om er naar toe te vliegen en ook om er rond te reizen voor een gewone vakantie. Maar als ik de kans krijg om nog eens terug te gaan dan zal ik dat zeker doen.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Ik ken het gevoel ook hoor. Hoewel ik nog zoveel landen wil zien en beleven zal Australie altijd een speciaal plekje hebben en wil ik heeel graag terug.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Absoluut herkenbaar!!! Ik heb een jaar bij een paar gastgezinnen gewoond (2001-2002) waar ik nog steeds veel contact mee heb. In 2011 ben ik met mijn man terug geweest, dat was echt thuiskomen voor mij... Het was voor hem ook heel fijn om te zien waar en bij wie ik destijds heb gewoond, zodat hij het kan linken als ik weer eens iets over Australië moet vertellen O-) Als het kon zou ik vandaag nog op het vliegtuig stappen!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Bertje

Bericht door Bertje »

Leuk om te horen dat meer dat hebben. Voor mij begint het meer en meer een plek te krijgen in mijn hoofd. Zo erg dat het misschien maar weer tijd word. Op een 12 maanden visum bijvoorbeeld.

Hopelijk binnenkort meer!
ReizendeRobin

Bericht door ReizendeRobin »

Hoi iedereen!

Volgend jaar ga ik voor 9 maanden naar Australië, dus ik zal hier sporadisch eens binnenvallen voor een praatje of vragen :)
Ik ben nog vrij nieuw op dit forum, dus ik zal me in het kort even voorstellen; Ik ben Robin, 33 jaar en ben nog nooit langer dan 3 weken van huis geweest. Vanaf oktober 2017 wil ik een 'full circle' rondreis gaan maken, voornamelijk alleen:

Afbeelding

Hopelijk kom ik tegen/voor die tijd nog mensen tegen om de ervaringen en reis mee te delen! Ik ga in Sydney een camper kopen en dan bovenstaande route volgen.
Na jaren plannen en sparen komt de reis steeds dichterbij en begin ik me stilaan praktische dingen af te vragen. De volgende kan ik op internet eigenlijk nergens vinden, misschien dat mensen die er zijn geweest dit weten:

Hoe zit het eigenlijk met kleren wassen in Australië? Ik begrijp dat er in de grote steden zogenaamde 'laundromats' zijn, maar daarbuiten, zeker in west-Australië, hoe doen reizigers het daar? Ik kan me voorstellen dat je buiten de grote steden kleding met de hand moet wassen...
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Gaaf Ron! Ziet er goed uit. Ben stiekem heel jaloers. Australie is een westers land. Overal vindt je wasmachines. Ik heb zelf het stuk van Perth naar Darwin per auto afgereisd. Op elke camping die we tegen kwamen (hoe klein dan ook) hadden ze wel een wasmachine. Daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Ook in alle hostels hebben ze wel een wasmachine. Ik zou gewoon even vragen of je er gebruik van mag maken. Australiers zijn hele vriendelijke mensen. Je kan ook altijd een handwasje doen.
ReizendeRobin

Bericht door ReizendeRobin »

Bedankt Rebec, goed om te weten! Ik zal op de meer verlaten plekken, zeker de gratis campings, mijn heil wel zoeken bij een handwasje, maar prettig dat ze verder bij de rest wasmachines hebben!

Ik snap dat je jaloers neemt, ik kan zelf ook niet wachten 8-) Nog 1 jaar en 4 maanden.....
Lennart058

Bericht door Lennart058 »

Ik ben nieuw hier maar super leuk om alle berichten te lezen van mensen die er zitten (zaten) of al geweest waren! Mijn naam is Lennart en ik ben 18 jaar. Ik mag met een paar maanden ook eindelijk naar Australië! Heb er erg lang voor moeten sparen (zeker met een baantje van maar 4 euro per uur) maar ik denk dat het dan een stuk waardevoller is!

Ik wil daar graag 7 maanden verblijven en daar kunnen werken. Ben nu hartstikke druk met alle voorbereidingen om te mogen gaan. Wil graag in Sydney of rond Sydney verblijven en wil graag ook op het platteland werken voor een tweede WHV. Super veel zin in!

Zijn er nog meer mensen van mijn leeftijd of mensen die op mijn leeftijd naar Australië zijn gereisd? Zou wel graag willen weten wat jullie verhaal is en hoe jullie geleefd hebben!

Groet,

Lennart
Martijn1991

Bericht door Martijn1991 »

Hi there!

Momenteel zit in ik Sydney en ik ben van plan over een paar dagen naar Darwin te vliegen en daar de westkust naar beneden af te dalen. Nu hoorde ik hier van iemand die net terug was uit Darwin dat de regen in Darwin al aardig begint en dat een deel van Kakadu Park al afgesloten is. Is er iemand die daar nu zit en mij kan vertellen hoe het is met de begaanbaarheid van de parken in het noorden? Would be great, thanks!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Martijn1991 schreef:Hi there!

Momenteel zit in ik Sydney en ik ben van plan over een paar dagen naar Darwin te vliegen en daar de westkust naar beneden af te dalen. Nu hoorde ik hier van iemand die net terug was uit Darwin dat de regen in Darwin al aardig begint en dat een deel van Kakadu Park al afgesloten is. Is er iemand die daar nu zit en mij kan vertellen hoe het is met de begaanbaarheid van de parken in het noorden? Would be great, thanks!
Twee muisklikjes..........
https://kakaduroadreport.wordpress.com/
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Martijn1991

Bericht door Martijn1991 »

Klasse Travelator! Ideaal. Thanks!
Denisevw

Bericht door Denisevw »

Ik ga in juli naar Australië toe voor een jaar. Met een working holiday visum. Iemand nog tips voor mij? Het is mijn eerste keer backpacken.
Plaats reactie