Eilanden Griekenland
-
Eilanden Griekenland
Hallo allemaal,
Ik overweeg om deze zomer te gaan rondreizen door Griekenland. Ik zou ondermeer wat eilanden willen doen. We starten wellicht in Tessaloniki. Door mijn job ben ik genoodzaakt om in hoogseizoen te reizen. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben van fijne plekjes (eilanden) waar het nog meevalt qua massatoerisme. Ik ben niet persé opzoek naar desolate plekjes (dat is een illusie vrees ik) Maar hopelijk zijn er nog een paar mooie plekjes waar de tsunami aan toeristen nog meevalt.
Iemand leuke tips?
Dankjewel
Ik overweeg om deze zomer te gaan rondreizen door Griekenland. Ik zou ondermeer wat eilanden willen doen. We starten wellicht in Tessaloniki. Door mijn job ben ik genoodzaakt om in hoogseizoen te reizen. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben van fijne plekjes (eilanden) waar het nog meevalt qua massatoerisme. Ik ben niet persé opzoek naar desolate plekjes (dat is een illusie vrees ik) Maar hopelijk zijn er nog een paar mooie plekjes waar de tsunami aan toeristen nog meevalt.
Iemand leuke tips?
Dankjewel
Re: Eilanden Griekenland
Ik ga je vraag ook op onze facebookpagina zetten.
Eilanden waar ik ben geweest waar massa toerisme nog mee viel waren Kythira en Samothraki. Dat laatste eiland had toen nog geen vliegveld en heeft dat nog steeds niet voor zover ik weet. Je komt daar vanaf Alexandourpoli met een ferry.
Eilanden waar ik ben geweest waar massa toerisme nog mee viel waren Kythira en Samothraki. Dat laatste eiland had toen nog geen vliegveld en heeft dat nog steeds niet voor zover ik weet. Je komt daar vanaf Alexandourpoli met een ferry.
Hi Stefanie,
Fijn vooruitzicht!
Ik ben vorig jaar (eind september) op Samos geweest en ik vond het een heerlijk eiland! Erg rustig. We hebben lekker een scooter gehuurd en het eiland verkend. We zijn daarbij (op de echt toeristische plekken na natuurlijk) helemaal niet veel andere toeristen tegengekomen. Samos is ook makkelijk te combineren met een dagje Turkije.. Mocht je dat leuk vinden Meer informatie? http://travelaar.nl/dagtrip-naar-samos-vanuit-kusadasi/
Veel plezier alvast!
Fijn vooruitzicht!
Ik ben vorig jaar (eind september) op Samos geweest en ik vond het een heerlijk eiland! Erg rustig. We hebben lekker een scooter gehuurd en het eiland verkend. We zijn daarbij (op de echt toeristische plekken na natuurlijk) helemaal niet veel andere toeristen tegengekomen. Samos is ook makkelijk te combineren met een dagje Turkije.. Mocht je dat leuk vinden Meer informatie? http://travelaar.nl/dagtrip-naar-samos-vanuit-kusadasi/
Veel plezier alvast!
Febr'15 - Keulen
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Maart'15 - Gdansk, Polen
Mei'15 - Roadtrip de Balkan (Macedonie, Albanie, Kosovo)
Juli'15 - Londen
Okt5 - Barcelona
Reisverhalen en tips nu online --> http://www.travelaar.nl (Veel info over Azië & Europa)
Samos is wel wat drukker geworden vind ik door de jaren heen maar blijft een mooi eiland. Als je inderdaad buiten de grotere plaatsen gaat kijken, is het er heerlijk rustig. Zie ook dit artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/gr ... 15056.html
-
Super! Bedankt al voor die tip!
Iemand nog tips over eilanden die wat dichter tegen Grieks vasteland liggen? We zijn er nog niet echt uit maar wellicht willen we de trip combineren met vasteland van Griekenland (noorden: vertrekpunt Tessaloniki) Samos ligt nogal in een uithoek, al kan het zijn dat w toch daarvoor kiezen.
Iemand nog tips over eilanden die wat dichter tegen Grieks vasteland liggen? We zijn er nog niet echt uit maar wellicht willen we de trip combineren met vasteland van Griekenland (noorden: vertrekpunt Tessaloniki) Samos ligt nogal in een uithoek, al kan het zijn dat w toch daarvoor kiezen.
Skyros ligt dichterbij, vooral populair om te wandelen volgens mij.
Ik ben zelf in 2012 naar de plaats Parga geweest. Als je vanuit Thessaloniki via Meteora zou willen gaan dan kom je uiteindelijk bij de andere kust uit bij Parga. Daar ligt Corfu tegenover, weliswaar een populair eiland maar volgens mij ook nog relatief rustig. Je hebt daar ook nog de eilandjes Paxos en Anti Paxos. Heb ik als dagtrip gedaan en volgens mij is het zeker in de zomer erg druk met jetsets en dagjesmensen.
Ik ben zelf in 2012 naar de plaats Parga geweest. Als je vanuit Thessaloniki via Meteora zou willen gaan dan kom je uiteindelijk bij de andere kust uit bij Parga. Daar ligt Corfu tegenover, weliswaar een populair eiland maar volgens mij ook nog relatief rustig. Je hebt daar ook nog de eilandjes Paxos en Anti Paxos. Heb ik als dagtrip gedaan en volgens mij is het zeker in de zomer erg druk met jetsets en dagjesmensen.
Menasil kan ik hier vol ondersteunen! Vanuit Thessaloniki met de bus (K-tel) via Kalambaka (Meteora) naar Igoumenitsa dann event. naar Korfu heel mooi en heel veel rustige plekken met super mooie zandstranden!
Voor meer vragen dan bij Peter68 melden. Kom nu al 49 jaar naar Griekenland.
Voor meer vragen dan bij Peter68 melden. Kom nu al 49 jaar naar Griekenland.
Ik ben vanuit Zakynthos naar Kefalonia geweest. Schitterende natuur en weinig toeristen. Overigens denk ik dat je op alle eilanden nog wel rustige plekjes kunt vinden. Buiten het hoogseizoen naar Kreta geweest in Malia (het Cherso van de Britten) en zelfs in Malia waren rustige plekjes te vinden.
Evros (noord-oost Griekenland bij Alexandroupoli) en Epiros (west-Griekeland, Parga, Pindosgebergte) zijn prachtige natuurgebieden.
Eilanden Thasos, Limnos, Lesbos en Samothraki (Samothraki: rustige stranden, watervallen en meertjes. Weinig overnachtigsmogelijkheden, dus in hoogseizoen is van te voren reserveren aan te raden, te bereiken met veerboot vanaf o.a. Alexandroupoli)
Schiereilanden: Chaladiki, Pilion
Meteora: o.a. te bereiken vanaf Pilion (Volos) en Parga
Eilanden Thasos, Limnos, Lesbos en Samothraki (Samothraki: rustige stranden, watervallen en meertjes. Weinig overnachtigsmogelijkheden, dus in hoogseizoen is van te voren reserveren aan te raden, te bereiken met veerboot vanaf o.a. Alexandroupoli)
Schiereilanden: Chaladiki, Pilion
Meteora: o.a. te bereiken vanaf Pilion (Volos) en Parga
Ik heb een pakketreis Parga geboekt voor half mei. Iemand tips voor dagtrips? Las al iets over Meteora en Paxos/Anti Paxos.
Ik neem aan dat je het artikel hebt gelezen hierover? Inclusief artikel over Epiros?Retse schreef:Ik heb een pakketreis Parga geboekt voor half mei. Iemand tips voor dagtrips? Las al iets over Meteora en Paxos/Anti Paxos.
Heb er zelf niet veel meer aan toe te voegen In een week Parga vond ik twee excursies (Meteora en Boottocht) en daarnaast twee keer naar de Acheron rivier prima om mij te vermaken daar. Waar heb je je pakketreis geboekt?
Eerlijk gezegd was het alweer een tijd geleden dat ik de artikelen gelezen had. Heb ze opnieuw gelezen en denk inderdaad dat de trips die jij hierboven beschrijft wel voldoende zijn voor een week. Auto huren dus voor de Acheron rivier? Wij hebben geboekt bij Sunweb. Ik heb nog nooit bij Sunweb geboekt, maar zij waren de enige maatschappij die niet om 5 uur in de ochtend vliegt (ik hou niet van een nachtje overslaan). Bedankt voor je reactie.menasil schreef:Ik neem aan dat je het artikel hebt gelezen hierover? Inclusief artikel over Epiros?Retse schreef:Ik heb een pakketreis Parga geboekt voor half mei. Iemand tips voor dagtrips? Las al iets over Meteora en Paxos/Anti Paxos.
Heb er zelf niet veel meer aan toe te voegen In een week Parga vond ik twee excursies (Meteora en Boottocht) en daarnaast twee keer naar de Acheron rivier prima om mij te vermaken daar. Waar heb je je pakketreis geboekt?
Wij deden dat met een scooter. Of nou ja, ik achterop dan. Ik ken Sunweb ook niet. Maar dacht, misschien hebben zij ook een hostess met nog ideeënRetse schreef:Eerlijk gezegd was het alweer een tijd geleden dat ik de artikelen gelezen had. Heb ze opnieuw gelezen en denk inderdaad dat de trips die jij hierboven beschrijft wel voldoende zijn voor een week. Auto huren dus voor de Acheron rivier? Wij hebben geboekt bij Sunweb. Ik heb nog nooit bij Sunweb geboekt, maar zij waren de enige maatschappij die niet om 5 uur in de ochtend vliegt (ik hou niet van een nachtje overslaan). Bedankt voor je reactie.menasil schreef:Ik neem aan dat je het artikel hebt gelezen hierover? Inclusief artikel over Epiros?Retse schreef:Ik heb een pakketreis Parga geboekt voor half mei. Iemand tips voor dagtrips? Las al iets over Meteora en Paxos/Anti Paxos.