Interrail 2016

Wil jij meer weten over hoe je kunt Interrailen in Europa of hoe je gemakkelijk met de trein rond kunt reizen, dan is dit forum voor jou. Lees alles vragen en antwoorden van anderen door en deel ook zeker je eigen tips.
Plaats reactie
bianca0303

Interrail 2016

Bericht door bianca0303 »

Hallo!
Een vriendin en ik zijn van plan om aankomende zomer 3 weken te gaan interrailen. Het is voor ons beide de eerste keer dus kunnen we alle tips gebruiken.
We hebben al globale route opgesteld:

Dag 1+2+3 Berlijn
Dag 4 's morgens vroeg naar Praag
Dag 4+5+6+7 Praag
Dag 7 met de nachttrein naar Budapest
Dag 8+9+10+11 Budapest
Dag 12 's morgens vroeg naar Zagreb
Dag 12+13+14+15 Zagreb
Dag 15 met de nachttrein naar Munchen
Dag 15+16+17 Munchen
Dag 18 's morgens vroeg naar Verona (en dan door naar het Gardameer)
Dag 18+19+20+21 Gardameer
Vanaf Verona willen we met het vliegtuig naar huis.

Wat vinden jullie van deze route en het geplande aantal dagen?
Het grotendeel van deze steden hebben wij nog nooit bezocht, dus als jullie tips hebben voor bezienswaardigheden horen wij dat graag!

Is het verstandig om treinen van te voren te reserveren?
Hoeveel zou dat ongeveer gaan kosten?

Groetjes Bianca
mdekker
Vakantieganger

Re: Interrail 2016

Bericht door mdekker »

Hey Bianca,

Leuk dat je gaat interrailen. Qua dagen blijf je over het algemeen best lang in een plaats zelf zou ik max 3 dagen per plaats doen. Zagreb is leuk maar maximaal 1of 2 dagen, wel een goede uitval basis voor een dagtrip naar de plitvice meren. Veel mensen die Berlijn en Praag aandoen gaan ook naar Krakau, wat zeker een aanrader is. Niet alleen de stad is fantastisch ook is dit een goed uitgangspunt voor Auschwitz en de zoutmijnen van Wieliczka.

Verder is de stap van Zagreb naar München best groot terwijl er nog veel moois tussen ligt denk aan Ljubljana/Slovenië.

Treinen zou ik gewoon ter plekken regelen. Ik deed het vaak een dag voor vertrek met die trein. Als je al zeker weet wanneer je naar de volgende stad gaat kan je het ook bij aankomst doen. Kosten verschillen dit ligt aan het traject en of het een dag of nachttrein is.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten Matthijs
bianca0303

Qreply

Bericht door bianca0303 »

Hoi Matthijs,
Dankjewel voor je reactie!
Zelf zat ik er ook al over te denken dat 4 dagen in een stad wel lang is. Maar ik denk dat als we extra gaan reizen dat het erg vermoeiend is.
Hoe heb jij het treinreizen ervaren?
Ik ben iemand die me erg snel gaat vervelen, vooral als ik 6 uur in een trein moet zitten haha.
Wij zijn wel mensen die dingen willen ondernemen en veel willen zien, maar we willen ook graag een paar dagen lekker niks doen.
Dus we dachten als we 2 dagen actief zijn per stad, hebben we sowieso nog 1 dag dat we kunnen chillen haha.
Voor ons is München ook niet echt een must, maar we willen erg graag door naar het Gardameer als je uit Kroatië komen. Als we niet via München reizen, zijn we echt super lang onderweg voordat we in Verona zijn.
Groetjes Bianca
mdekker
Vakantieganger

Re: Interrail 2016

Bericht door mdekker »

Het treinreizen vond ik zelf wel goed te doen. Ligt wel heel erg aan het land en aan de toestand van de treinen, maar ik ben meer de Balkan in gegaan dus dat is al anders als je wat meer noordelijk blijft. Ik ben vanuit Venetie naar Ljubljana gegaan met Goopti dit is eigenlijk de enige snelle manier van transport tussen Italie en Slovenie/Kroatië voor zover ik weet. Kleine,snelle betaalbare busjes die je met andere deelt. Kijk maar eens op hun site misschien hebben ze wel een verbinding Zagreb/Verona en anders is er zeker een verbinding Ljubljana/Verona. Misschien is het een optie voor jullie www.goopti.com.

Succes!
Plaats reactie