Carry on backpack kiezen

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
myrinne

Carry on backpack kiezen

Bericht door myrinne »

Hee allemaal:)

Mijn vriend en ik gaan negen maanden op reis naar Zuidoost-Azië en Nieuw-Zeeland en willen op deze reis alleen een carry on backpak meenemen. Eentje die dus mee mag als handbagage. Nu ben ik heel benieuwd over er anderen zijn die ervaring hebben met de carry on backpacks en of jullie vinden/denken dat er veel verschil zit tussen een tas van 40 en 44 liter. Ik twijfel namelijk tussen de Tortuga travel backpack en de Osprey Farpoint 40.
Alle tips zijn welkom! :)

http://www.ospreyeurope.com/nl_en/view- ... oint-40-14
http://www.tortugabackpacks.com/product ... l-backpack
JPCBelgindia

Re: Carry on backpack kiezen

Bericht door JPCBelgindia »

Ik ben juist terug uit Viëtnam, New Zealand en Australië.
Heb dus verschillende vluchten genomen (zowel inlandse)
Wou ook eerst de Fairpoint kopen. Maar heb toen toch gekozen voor Osprey Porter 46l. En mocht overal mee als handbagage ! Je kan hem als rugzak gebruiken en als draagtas. Prijs; 108€ tot 120€ Voormij is Osprey en Fjallraven the best ! ;-)
myrinne

Bericht door myrinne »

Ah dank je voor je reactie! Wat deed jou kiezen voor de porter? Ik begreep namelijk dat die niet zulke goede shoulder straps en heupband heeft. Heb je daar geen last van gehad?
JPCBelgindia

Bericht door JPCBelgindia »

De heupband is wel goed, de schouder misschien iets minder goed. Omdat ik altijd te weinig tijd nam, om hem aan te passen. Heb deze gekozen omdat men laptop erin ging 15inch. Gewicht zal altijd rond de 7 a 9 kilo geweest zijn. Ik haalde men laptop er meestal uit, als ik incheckte ! ;-) Prijs-kwaliteit zeer goeie rugzak !
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Knap dat je met alleen "handbagage" zo'n reis kunt maken. Wat heb je dan zoal bij en wat laat je vooral thuis?
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Naar warme bestemmingen lukt dat best. Ik kom ook niet boven de 10kg. Geen kampeeruitrusting en geen extra schoenen mee (één paar aantrekken) en voor 5 dagen kleding. 40liter kan net.
Plaats reactie