Omdat ik over een maand naar Zuidamerika vertrek (Colombia, Ecuador, Bolivia, Peru, Chili) heb ik een creditcard aangevraagd.
Deze creditcard is van Mastercard. Ik las echter op een paar sites dat er een aantal jaren geleden vrij veel plekken waren waar alleen Visa werd geaccepteerd. Is dit nog steeds het geval? Of hebben jullie ervaren dat je in de meeste plekken wel met Mastercard en je pinpas (maestro) uitkomt? Beiden zijn van de ING. Alvast bedankt!
Groetjes Eva
creditcard (mastercard) in Zuid-Amerika
Re: creditcard (mastercard) in Zuid-Amerika
In Chili in ieder geval geen probleem gehad met het gebruik van de Mastercard creditcard. Hoewel ik weinig met de creditcard heb hoeven te betalen in Peru lijkt het me dat je daar ook gewoon met Mastercard kunt betalen. Beide landen zijn ook redelijk "westers" dus ik denk dat het in deze landen geen probleem moet zijn om met de Mastercard te betalen.
In Ecuador hebben wij 2 jaar geleden geen problemen gehad met de Mastercard. Pinnen met ABN AMRO en ING was eveneens geen probleem.
Wij zijn daar door bijna heel het land gereisd.
Misschien een idee om voor een paar maanden ook een Visa aan te vragen? Ik denk dat het die paar tientjes wel waard is op een hele vakantie.
Wij zijn daar door bijna heel het land gereisd.
Misschien een idee om voor een paar maanden ook een Visa aan te vragen? Ik denk dat het die paar tientjes wel waard is op een hele vakantie.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Pinnen met ING geen enkel probleem in ieder land van Zuid-Amerika. Had zelf een Visa, uiteraard ook geen probleem
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl