China Visum / Tibet Permit

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Kims
Reisexpert

Re: Visum China bij binnenkomst via Tibet

Bericht door Kims »

Hi,

Ik heb 3 maanden door China gereisd (30 visum + 60 dagen verlenging). Had geen behoefte om naar Tibet te gaan i.v.m. de onderdrukking etc.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Omdraaien is in mijn geval niet handig, omdat ik op Kathmandu vlieg en na China over land naar Birma wil trachten te gaan...
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Ilonka schreef:Omdraaien is in mijn geval niet handig, omdat ik op Kathmandu vlieg en na China over land naar Birma wil trachten te gaan...
Volgens mij is het nog steeds niet mogelijk om over land Birma binnen te gaan mits dat zeer recentelijk is veranderd...
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Tibetlover
Reiziger

Bericht door Tibetlover »

Als je via Nepal naar Tibet (= China) reist en je hebt in Nederland al een visum voor China gekregen, dan wordt je Chinese visum in Nepal inderdaad ongeldig verklaard!!!! Daar valt niet aan te ontkomen. Want in Kathmandu wordt een apart (groeps) visum voor China geregeld in combinatie met je permit voor Tibet. En dat nieuwe (Chinese) groepsvisum heeft over het algemeen een beperktere duur dan 30 dagen en is voor zover ik weet in China niet te verlengen. Ook als je in je eentje van Nepal naar Tibet zou reizen, dan krijg je dit nieuwe Chinese groepsvisum (maar dan voor één persoon). Dit is wat ik zeker weet. Ervaring heb ik er niet persoonlijk mee omdat ik altijd via China naar Tibet reis en via China vervolgens ook weer huiswaarts reis.
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Bedankt voor je reactie Tibetlover. Ik ga dan Tibet waarschijnlijk skippen of vanuit China doen als ik nog tijd over heb. Erg jammer!

@Kims: je kunt over land van China naar Birma gaan vermits je dit met een toer doet. En ik lees op internet dat er mogelijk dit jaar nog het één en ander versoepelt.

Anyway, allen super bedankt!

Groeten Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Tibetlover
Reiziger

Bericht door Tibetlover »

Als je Tibet vanuit China wilt doen, denk er dan wel aan dat je je reis in Tibet vooraf moet organiseren met een reisagent. En dat reizen in Tibet betekent dat je voor iedere dag verplicht een gids moet hebben en voor buiten de hoofdstad Lhasa verplicht iedere dag privé vervoer met chauffeur. Alleen op die manier krijg je een permit om in Tibet te reizen. Een en ander betekent dat je je reis zeker zo'n week of drie van te voren moet regelen. Er zijn in Lhasa veel reisagenten die groepsreizen aanbieden. Deze reisagenten hebben tegenwoordig websites. Je kunt je hele Tibet reis vooraf via internet /e-mail regelen.
Plaats reactie